ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر یکبار دیگر ثبت درخواست‌های جدید برای دریافت تیک آبی را غیرفعال کرد

توییتر در پست جدیدی می‌گوید امکان ثبت درخواست برای دریافت تیک آبی را به‌طور موقت غیرفعال کرده تا بهینه‌سازی‌هایی را در این فرآیند اعمال کند و مانع از اعطای تاییدیه به حساب‌های جعلی شود. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

توییتر در پست جدیدی می‌گوید امکان ثبت درخواست برای دریافت تیک آبی را به‌طور موقت غیرفعال کرده تا بهینه‌سازی‌هایی را در این فرآیند اعمال کند و مانع از اعطای تاییدیه به حساب‌های جعلی شود.

این شبکه اجتماعی چندی پیش اذعان کرده بود که به اشتباه به چند اکانت جعلی که ظاهرا بخشی از یک بات‌نت بوده‌اند، تیک آبی داده است. به همین منظور، دسترسی به سیستم درخواست تاییدیه موقتا غیرفعال شده و توییتر از این بابت از کسانی که همچنان منتظر دریافت این تیک هستند عذرخواهی کرده است.

البته اکانت Twitter Verified می‌گوید همچنان به بررسی درخواست‌های فعلی ادامه می‌دهد اما فعلا امکان ثبت درخواست جدید وجود ندارد. به عبارت دیگر، اگر قبلا درخواست خود را ثبت کرده‌اید، می‌توانید منتظر باشید تا در صورت تایید مدارک، تیک آبی را دریافت کنید. توییتر هنوز مشخص نکرده که معیارهای لازم برای اعطای تاییدیه را تغییر خواهد داد تا از اعطای تیک به اکانت‌های جعلی جلوگیری کند یا نه.

یکی از سخنگویان این شرکت وعده داده که دریافت درخواست‌های جدید ظرف چند هفته آینده دوباره ادامه پیدا می‌کند. این اولین باری نیست که توییتر برنامه اعطای تیک آبی را متوقف می‌کند. این شرکت ابتدا در سال ۲۰۱۷ این برنامه را غیرفعال کرد، ولی در سال ۲۰۲۱ دوباره این امکان را در اختیار کاربران قرار داد. البته یک هفته پس از راه‌اندازی مجدد، قابلیت یاد شده به خاطر حجم بالای درخواست‌ها دوباره از دسترس خارج شد.

کاربران عموما تیک آبی توییتر را به عنوان نشانی برای تایید و اعتبار اکانت‌ها در نظر می‌گیرند. توییتر می‌گوید هدف از این علامت نشان دادن صحت حساب کاربری و فعال بودن شخص است، اما دیده شده که حتی افراد سرشناس هم با رد درخواست تاییدیه از سوی این شبکه اجتماعی روبرو می‌شوند.

توییتر چندی پیش اکانت جعلی «کورمک مک‌کارتی» را تایید کرده بود. طبق قوانین این پلتفرم، صاحبان اکانت‌ها باید از طریق کارت‌های شناسایی دولتی هویت خود را تایید کنند. ولی مالک اکانت جعلی مک‌کارتی چنین مدرکی ارائه نکرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی