ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزیابی عملکرد بازیکنان فوتبال با کمک سیستم Jogo مجهز به حسگر داخل کفش

استارتاپ هلندی «SportsTalentVision» موفق به توسعه سیستم جدیدی با نام «Jogo» شده که می‌تواند از طریق حسگر داخل کفش، عملکرد کلی بازیکنان فوتبال را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد. هر چند هیچ جایگزین مناسبی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

استارتاپ هلندی «SportsTalentVision» موفق به توسعه سیستم جدیدی با نام «Jogo» شده که می‌تواند از طریق حسگر داخل کفش، عملکرد کلی بازیکنان فوتبال را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

هر چند هیچ جایگزین مناسبی برای مربی واقعی فوتبال وجود ندارد، اما معمولا مربی‌های فوتبال نیز همیشه نمی‌توانند تمامی فعالیت‌های بازیکنان خود را مورد بررسی قرار دهند. محققان سیستم جدیدی به نام Jogo را طراحی کردند که عملکرد بازیکنان را به صورت پیوسته از داخل کفش‌ آن‌ها رصد می‌کند.

سیستم Jogo که توسط استارتاپ هلندی SportsTalentVision توسعه یافته، از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. کفی‌هایی که در داخل یک جفت کفش فوتبال قرار می‌گیرد، چند ماژول سنسور ضد آب که از قسمت زیرین کفش داخل هر کدام از کفی‌ها قرار می‌گیرد که با اپلیکیشن اندروید یا iOS سازگار است و اطلاعات جمع‌آوری شده را برای مربی یا کارشناس نمایش می‌دهد.

سیستم Jogo

پس از قرار دادن سنسورها در موقعیت مشخص خود، کفی‌ها را می‌توان تا زمان فرسوده‌ شدن در کفش‌ها نگه داشت. همچنین هنگامی که باتری‌ ماژول‌ها نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، یک بخش کوچک از مواد روی سطح هر کفی به عقب تا می‌شود تا از شارژر مغناطیسی موجود استفاده شود. هر سنسور ۴ گرمی اطلاعات خود را ۱۰۰۰ بار در ثانیه ثبت می‌کند و پس از هر بار شارژ حداکثر ۳۰ ساعت می‌تواند کار کند. همچنین سیستم Jogo محدودیت خاصی ندارد و برای استفاده بازیکنان جوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است.

در حالی که ورزشکاران تمرینات یا مسابقات خود را انجام می‌دهد، واحد‌های سنجش اینرسی در سنسورها، معیارهایی مانند سرعت متوسط، شتاب/کاهش سرعت، لمس توپ، مدت زمان حفظ توپ، پاس‌های ارسال شده و دریافت شده، قدرت شوت در پای راست/چپ، مدت زمان دریبل و تمام مسافت طی شده را بررسی می‌کند. سپس تمام این اطلاعات از طریق بلوتوث به اپلیکیشن منتقل می‌شود و مربیان می‌توانند آن‌ها را در داشبورد خود مشاهده کنند. اپلیکیشن همچنین علاوه بر ردیابی عملکرد بازیکنان، مقایسه آن‌ها را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

سیستم کاملا کاربردی و تحقیقاتی Jogo از قیمت پایه حدود ۱۰۰ دلار برای یک کیت آغاز می‌شود و انتظار می‌رود از ماه دسامبر (آذر) روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی