ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

«استیو وزنیاک»، هم‌بنیانگذار اپل یک شرکت فضایی راه‌اندازی می‌کند

«استیو وزنیاک»، هم‌بنیانگذار اپل قصد دارد در قالب شرکتی به نام «Privateer» در کنار ایلان ماسک، ریچارد برانسون و جف بزوس، در صنعت فضایی حضور پررنگی داشته باشد و فضا را به مکانی امن و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

«استیو وزنیاک»، هم‌بنیانگذار اپل قصد دارد در قالب شرکتی به نام «Privateer» در کنار ایلان ماسک، ریچارد برانسون و جف بزوس، در صنعت فضایی حضور پررنگی داشته باشد و فضا را به مکانی امن و قابل دسترس تبدیل کند.

وزنیاک با انتشار توییتی به همراه یک ویدیوی کوتاه از تصمیم خود برای حضور در صنعت فضایی خبر داد، هرچند محور فعالیت این شرکت خصوصی فضایی هنوز به صورت دقیق توسط وی اعلام نشده. در تیزر به اشتراک گذاشته شده،‌ به این موضوع اشاره می‌شود که همه ما در یک سیاره زندگی می‌کنیم و نسبت به یکدیگر مسئول هستیم. در تیزر این موضوع به خوبی نشان داده می‌شود که زندگی همه انسان‌ها روی کره زمین به یکدیگر وابسته است و ما باید به فکر نسل‌های بعدی باشیم تا جهان برای آنها نیز مکانی قابل سکونت باشد.

گفته می‌شود شرکت Privateer قرار است در حوزه جمع‌آوری زباله‌های فضایی فعالیت کند. هرچند در توییت منتشر شده و ویدیوی به اشتراک گذاشته شده به صورت مستقیم به این موضوع اشاره نشده. با افزایش حجم زباله‌های فضایی، ایده جمع‌آوری آنها از فضا گزینه جالب توجهی است و ظاهرا استیو وزنیاک هم چنین هدف بزرگی را با راه‌اندازی این شرکت دنبال می‌کند.

استیو وزنیاک استارتاپ فضایی

وزنیاک پیشتر گفته بود که فضا به زباله‌دانی از قطعات ماهواره و موشک تبدیل شده و لازم است این حجم زباله که در حدود ۶۰۰۰ تن است، پاکسازی شود. وی از این حجم زباله در فضا به عنوان بزرگترین زباله‌دان جهان یاد کرده بود.

ظاهرا وب‌سایتی تحت عنوان Privateer نیز راه‌اندازی شده که هنوز حاوی اطلاعات تماس نیست و حتی محور اصلی فعالیت آن به صورت دقیق مشخص نشده. باید دید استیو وزنیاک در کنار ایلان ماسک، ریچارد برانسون و جف بزوس که در این صنعت نامدار هستند، چه برنامه‌هایی را دنبال خواهد کرد و چگونه در این حوزه نقش‌آفرینی می‌کند.

پیش از این ناسا بارها نسبت به خطرات احتمالی مربوط به حجم زباله‌های فضایی هشدار داده. ناسا می‌گوید این حجم زباله می‌تواند به عنوان تهدیدی برای فضا محسوب شود. آژانس فضایی در حال حاضر ۲۷,۰۰۰ قطعه از زباله‌های فضایی را زیرنظر دارد. پاکسازی فضا هزینه بالایی به دنبال دارد. سال گذشته «جیم بریدنستاین»، مدیر سابق ناسا از کنگره خواسته بود تا برای پاکسازی فضا هزینه‌ای در حدود ۱۵ میلیون دلار را تامین کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی