ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

زیبایی‌ها و رنج‌های حیات زیر آب: برندگان مسابقه عکاسی اقیانوس ۲۰۲۱ اعلام شدند

برندگان مسابقه عکاسی اقیانوس ۲۰۲۱ مشخص شدند. به گفته داوران، هدف این مسابقه نشان دادن زیبایی‌های اقیانوس و تهدیدهایی است که با آن روبرو می‌شود. عکاسان در این مسابقه روی موضوعاتی مانند حیات زیر آب، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

برندگان مسابقه عکاسی اقیانوس ۲۰۲۱ مشخص شدند. به گفته داوران، هدف این مسابقه نشان دادن زیبایی‌های اقیانوس و تهدیدهایی است که با آن روبرو می‌شود. عکاسان در این مسابقه روی موضوعاتی مانند حیات زیر آب، ماجراجویی و اکتشاف تمرکز داشتند.

«ایمی جان»، عکاس استرالیایی با ثبت عکس یک لاک‌پشت دریایی برنده این مسابقه شده و «هنلی اسپیرز» بریتانیایی با عکس خود از سفیدغازها در سواحل اسکاتلند در رتبه دوم قرار گرفت.

عکاسان برای عکس گرفتن از اقیانوس و نمایش زیبایی و پیچیدگی زندگی در آن، مجبور به حضور در قلمرو کوسه و سایر موجودات دریایی هستند.

عکاسی اقیانوس
عکس برنده: لاک‌پشت دریایی در میان ماهی‌های شیشه‌ای. عکاس: ایمی جان

ایمی جان در این مسابقه توانست عنوان عکاس برتر را کسب کند. او تصویر چشمگیری از یک لاک‌پشت دریایی سبز را در محاصره تعداد زیادی ماهی به ثبت رساند که توسط داوران به عنوان عنوان عکس برنده اعلام شد. به گفته وی، مشاهده موجودات شگفت‌انگیز و زیبایی که در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، به ما یادآوری می‌کند که برای حفاظت از آن‌ها باید تا جای ممکن تلاش کنیم.

عکاسی اقیانوس
رتبه دوم: سفیدغازهای سواحل اسکاتلند و پرنده‌ای مرده در میان آن‌ها. عکاس: هنلی اسپیرز

سایر فینالیست‌ها نیز در عکس‌های خود به شیوه دیگری اقیانوس‌ها و حیات زیر آن را به تصویر کشیدند. هنلی اسپیرز عکس قابل توجهی از سفیدغازهای سواحل اسکاتلند ثبت کرده که رتبه دوم را برای وی به ارمغان آورده است.

عکاسی اقیانوس
نامزد بخش حفاظت از منابع: یک اسب دریایی که یک ماسک به آن آویزان شده است. عکاس: نیکلاس ساماراس

این مسابقه در هفت بخش مختلف برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان امسال برای اولین بار شاهد حضور جایزه Fifty Fathy Fathome بودند که در آن از عکاسان اقیانوس زن تجلیل می‌شود. در ادامه برخی عکس‌های ثبت شده در این مسابقه را مشاهده می‌کنید که قصد دارند تغییرات زیست محیطی و تاثیر آن روی حیات تمام موجودات زنده روی زمین را نشان دهند:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی