ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی از احتمال ساخت سیستم استخراج بیت کوین توسط اسکوئر خبر داد

جک دورسی به‌تازگی اعلام کرده که شرکت اسکوئر هم ممکن است به قطار استخراج بیت کوین بپیوندد و برای این منظور سیستمی ویژه بسازد. او گفت این شرکت فعلا در حال ارزیابی شرایط برای ساخت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

جک دورسی به‌تازگی اعلام کرده که شرکت اسکوئر هم ممکن است به قطار استخراج بیت کوین بپیوندد و برای این منظور سیستمی ویژه بسازد. او گفت این شرکت فعلا در حال ارزیابی شرایط برای ساخت سیستم استخراجی بر پایه تراشه اختصاصی و متن باز است.

مدیرعامل توییتر در توییتی گفت اسکوئر در حال بررسی ایده ساخت یک سیستم استخراج بیت کوین بر پایه تراشه سفارشی و متن باز برای کاربران و کسب و کارهای سراسر دنیاست. هدف دورسی این است که بیت کوین را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد چون هدف بزرگ‌تر اسکوئر این است که دسترسی به ابزارهای مالی برای افراد و کسب و کارهای کوچک را آسان‌تر کند.

دورسی مدعی است استخراج بیت کوین باید به سادگی اتصال کابل برق به یک منبع تغذیه باشد. این بازار در حال حاضر تحت کنترل بازیگران بزرگی قرار دارد که هزاران واحد پردازش اختصاصی (ASIC) را در مزرعه‌های بزرگ در کنار یکدیگر قرار داده و کوین‌های جدید را استخراج می‌کنند.

به گفته دورسی، گروهی به رهبری «جسی دوروگوسکر» که مسئول بخش سخت‌افزار اسکوئر است، به تحقیق روی فناوری‌های لازم برای پیاده‌سازی این پروژه مشغول خواهد شد. دوروگوسکر هم در توییتی در این باره نوشت: «ما پروژه سیستم استخراج بیت کوین را درون گروه سخت‌افزار اسکوئر آغاز می‌کنیم و ابتدا به سراغ معماری، طراحی و نمونه اولیه تراشه‌ها و الگوریتم‌های هش بهینه می‌رویم.»

دوروگوسکر می‌گوید هدایت این پروژه به «افشین رضایی»، مدیر و معمار تیم تراشه اسکوئر محول خواهد شد چون تراشه مهم‌ترین بخش این پروژه است: «ساخت تراشه قدرتمند تازه آغاز راه خواهد بود. برای دستیابی به هدفی که فکر آن را در سر داریم به تراشه، سخت‌افزار، نرم‌افزار، ظرفیت تولید و یک برنامه توزیع مناسب نیاز است که بتواند تمام دنیا را تحت پوشش قرار دهد.»

دورسی در خصوص علت ورود اسکوئر به بازاری که همین حالا هم اشباع شده، گفت: «استخراج رمزارزها نباید متمرکز باشد. هرچه پراکندگی بیشتری به وجود آید، شبکه بیت کوین انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کند.» به دنبال اعلام این خبر قیمت بیت کوین تا حوالی ۶۲ هزار دلار بالا رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی