ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با سرعت آپلود ۷۱۱ مگابیت بر ثانیه در شبکه 5G، رکوردشکنی کرد

سامسونگ امروز اعلام کرد که رکورد دیگری را در زمینه سرعت اینترنت 5G شکسته است. این شرکت این بار با همکاری ورایزن و کوالکام در «پلانو» تگزاس آمریکا سیستمی را به نمایش گذاشت که به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سامسونگ امروز اعلام کرد که رکورد دیگری را در زمینه سرعت اینترنت 5G شکسته است. این شرکت این بار با همکاری ورایزن و کوالکام در «پلانو» تگزاس آمریکا سیستمی را به نمایش گذاشت که به سرعت آپلود باورنکردنی ۷۱۱ مگابیت بر ثانیه دست یافت.

سامسونگ می‌گوید این آزمایش را با استفاده از ایستگاه‌های زمینی 5G و 4G انجام داده و از مودم اسنپدراگون X65 5G کوالکام استفاده کرده است. سرعت آپلود ۷۱۱ مگابیت بر ثانیه یعنی ظرف ۱۰ ثانیه می‌توانید یک فایل ویدیویی ۱ گیگابایتی را در اینترنت آپلود کنید. سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه آن‌قدر بالاست که اجازه می‌دهد ویدیوهای باکیفیت را در لحظه ضبط و روی شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنید.

سامسونگ از طریق فناوری تجمیع فرکانس به این سرعت آپلود بالا دست یافته است. این شرکت در واقع دو یا چند باند فرکانس را در سیستم Samsung 5G Compact Macro ترکیب کرده. کره‌ای‌ها در آزمایشی که ماه گذشته در شبکه متروی سئول انجام داده بودند هم از همین ایستگاه Compact Macro موج میلی‌متری 5G استفاده کردند.

به گفته قائم مقام تیم توسعه کسب و کار شبکه سامسونگ الکترونیکس، این شرکت حالا یک گام دیگر به ارائه خدمات متفاوت 5G نزدیک شده و می‌تواند تجربه استفاده از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را ارتقا دهد. انتظار می‌رود شرکت‌های تجاری به دنبال استفاده از این راهکارهای پرسرعت باشند.

برای مثال، این فناوری می‌تواند در خطوط تولید استفاده شود و به‌صورت آنی تصاویر و ویدیوهای لازم را فراهم و مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کند. در نتیجه، کارخانه‌ها می‌توانند بهره‌وری خود را افزایش داده و سرعت تولید را بالا ببرند.

«ادام کیوپی»، معاون ارشد برنامه‌ریزی فناوری ورایزن هم درباره توسعه شبکه‌های این شرکت گفت: «ما به توسعه شبکه‌های موج میلی‌متری ادامه می‌دهیم تا تجربیات متحول‌کننده‌ای را برای پرتراکم‌ترین بخش شبکه و مشتریان خاص تجاری‌مان ارائه کنیم.»

سامسونگ قبلا با سرعت‌های دانلود چند گیگابیتی رکورد زده بود، اما این سریع‌ترین سرعتی است که شبکه آن‌ها در آپلود اطلاعات به آن دست یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی