ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با رکوردشکنی سهام تسلا، ثروت ایلان ماسک از ۲۵۰ میلیارد دلار فراتر رفت

ثروت ایلان ماسک با سرعت در حال افزایش است و در یک هفته، رشد ۱۶ میلیارد دلاری را تجربه کرده که علتش رکوردشکنی ارزش سهام تسلا است. حالا ایلان ماسک ۲۵۲ میلیارد دلار سرمایه‌ دارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۱

ثروت ایلان ماسک با سرعت در حال افزایش است و در یک هفته، رشد ۱۶ میلیارد دلاری را تجربه کرده که علتش رکوردشکنی ارزش سهام تسلا است. حالا ایلان ماسک ۲۵۲ میلیارد دلار سرمایه‌ دارد و اختلافش با جف بزوس، دومین فرد ثروتمند جهان به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

هفته پیش بود که ثروت ایلان ماسک به ۲۳۶ میلیارد دلار رسید، یعنی بیش از مجموع ثروت آن زمان بیل گیتس و وارن بافت. حالا طبق شاخص بلومبرگ، ایلان ماسک سرمایه‌ای برابر ۲۵۲ میلیارد دلار دارد و در رتبه دوم، جف بزوس با ثروت ۱۹۳ میلیارد دلار به چشم می‌خورد. طبق این شاخص، ثروت بزوس اخیرا کاهش ۵.۰۹ میلیارد دلاری را تجربه کرده، در حالی که ثروت ماسک رشد ۳.۶۸ میلیارد دلاری داشته است.

شاخص بلومبرگ: ثروتمندترین افراد جهان

در رتبه سوم فهرست بلومبرگ، «برنار آرنو» با ثروت ۱۶۶ میلیارد دلاری به چشم می‌خورد. بیل گیتس و لری پیج هم به ترتیب با ثروت ۱۳۴ و ۱۲۳ میلیارد دلار در رتبه‌های چهارم و پنجم خودنمایی می‌کند. در رتبه ششم هم مارک زاکربرگ با ثروت ۱۲۱ میلیارد دلاری قرار گرفته که کاهش چشمگیر ۶.۲۶ میلیارد دلاری را تجربه می‌کند.

علت رشد چشمگیر ثروت ایلان ماسک مربوط به افزایش ارزش سهام تسلا می‌شود. در پی انتشار گزارش مالی تسلا برای فصل سوم ۲۰۲۱ که از رکوردشکنی درآمد و سود این کمپانی خبر می‌دهد، ارزش سهام تسلا به ۹۰۹.۶۸ دلار رسید که یک رکورد به حساب می‌آید. سهام تسلا مدت کوتاهی پس از بازگشایی بازار به بالاتر از ۹۰۰ دلار رسید.

در حال حاضر ارزش بازار تسلا تقریبا برابر ۸۶۰ میلیارد دلار است و باارزش‌ترین خودروساز دنیا محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک تسلا به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شود تا در کنار غول‌های دنیای فناوری قرار بگیرد و البته ماسک را هم ثروتمند از امروز کند.

البته تسلا تنها شرکتی نیست که می‌تواند ثروت تسلا را افزایش دهد، چرا که به اعتقاد شرکت خدمات مالی آمریکایی «مورگان استنلی»، موفقیت‌های اسپیس ایکس می‌تواند ماسک را به اولین تریلیونر جهان تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی