ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شکست پورشه تایکان کراس توریسمو در تست گوزن [تماشا کنید]

محصولات پورشه همواره از نظر هندلینگ جزو بهترین‌های بازار بوده‌اند. اما مدل جدید تایکان کراس توریسمو از این شرکت در تست گوزن نشریه km77 ناکام باقی مانده و نتوانسته نمره لازم برای قبولی را کسب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

محصولات پورشه همواره از نظر هندلینگ جزو بهترین‌های بازار بوده‌اند. اما مدل جدید تایکان کراس توریسمو از این شرکت در تست گوزن نشریه km77 ناکام باقی مانده و نتوانسته نمره لازم برای قبولی را کسب کند. این خودروی برقی جذاب و زیبا در تست مذکور با رکورد 74 کیلومتر در ساعت به کار خود پایان داده است.

Porsche Taycan Cross Turismo struggles to clear moose test

شاید بدانید برای قبولی در تست km77 مدل‌های ارزیابی‌شونده باید بتوانند به سرعت 77 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند. همانطور که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، پورشه تایکان کراس توریسمو در رسیدن به این رکورد شکست خورده و نمی‌تواند با سرعتی بهتر از 74 کیلومتر در ساعت، مسیر مارپیچ را پشت سر بگذارد.

نکته تامل‌برانگیز اینکه سدان پورشه تایکان توربو S موفق شده با ثبت رکورد 78 کیلومتر در ساعت، از همین آزمون سربلند بیرون بیاید. اما ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم این سدان برقی از نظر قدرت و وزن با استیشن تایکان کراس توریسمو تقریبا یکسان است.

نشریه km77 علت اختلاف در عملکرد این دو مدل را به عواملی مثل تایرهای متفاوت و ارتفاع بیشتر کراس توریسمو از سطح زمین نسبت می‌دهد. از دید این نشریه، کنترل و مدیریت وزن 2.4 تنی کراس توریسمو بخاطر ارتفاع بالاتر آن سخت‌تر بوده و از چابکی آن می‌کاهد.

البته با وجود عدم کسب نمره قبولی، km77 به ستایش چسبندگی و پایداری پورشه تایکان کراس توریسمو در سرعت‌های بالا پرداخته و گفته حرکات این خودروی برقی کاملا قابل پیش‌بینی است و اصلا تمایلی به انحراف از مسیر در آن دیده نمی‌شود.

در مقایسه با رقیبی مثل فورد ماستنگ مک E که چند هفته پیش توسط km77 ارزیابی شد، تایکان کراس توریسمو خیلی پایدارتر بوده و برخلاف همتای آمریکایی قسمت عقب آن علاقه‌مند به منحرف شدن نیست!

ناگفته نماند پورشه تایکان کراس توریسمو اسفندماه گذشته رونمایی شد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتورهایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیرهای غیر آسفالت، ارتقا پیدا کرده و خریداران آن می‌توانند گهگاه به ماجراجویی در جاده‌های خاکی بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی