ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

آمار توزیع اینترنت کاربران مایکت منتشر شد: ترجیح اینترنت همراه به ثابت برای دانلود

آمار توزیع اینترنت کاربران مایکت بیانگر سهم 68 درصدی کاربران اینترنت همراه اول و ایرانسل است. این موضوع حاکی از آن است که کاربران برای دانلود اپلیکیشن و بازی موبایلی و تماشای فیلم، اینترنت همراه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۴

آمار توزیع اینترنت کاربران مایکت بیانگر سهم 68 درصدی کاربران اینترنت همراه اول و ایرانسل است. این موضوع حاکی از آن است که کاربران برای دانلود اپلیکیشن و بازی موبایلی و تماشای فیلم، اینترنت همراه را به ثابت ترجیح می‌دهند. عدم توسعه زیرساخت‌های اینترنت ثابت در کشور و کیفیت و سرعت بهتر اینترنت همراه در مقایسه با ثابت را می‌توان از جمله دلایل احتمالی ثبت این آمار دانست.

مایکت در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی رو به رو شده است و توانسته سهم مناسبی را از بازار استورهای اندرویدی نصیب خود کند. از همین روی آمارهای منتشر شده از سوی این مجموعه، دید بسیار خوبی را در اختیار فعالین این حوزه قرار می‌دهد.

بررسی‌های انجام شده بر اساس ترافیک مصرفی مهر ماه 1400، عددی بیش از 9 هزار ترابایت را نمایش می‌دهد. این آمار حاکی از رشد 28 درصدی ترافیک مصرفی ماهانه مایکت در مقایسه با ماه‌های ابتدایی امسال است که پیش از این در نشست خبری مایکت اعلام شده بود.

اطلاعات دیگری که از بررسی‌های انجام شده توسط مایکت به دست آمده‌، آماری از توزیع اینترنت کاربران مایکت بین سرویس‌دهندگان اینترنت در کشور است.

بر اساس این آمار، 68.5 درصد از کاربران مایکت از اینترنت‌های ارائه شده توسط همراه اول و ایرانسل برای حضور و فعالیت در مایکت استفاده می‌کنند. نکته جالب توجه، سهم تقریبا برابر کاربران این دو اپراتور در مایکت است. همچنین 16 درصد از کاربران مایکت از اینترنت مخابرات برای دانلود و تماشای فیلم و سایر خدمات مایکت استفاده می‌کنند.

نزدیک به 8 درصد کاربران مایکت نیز مشترک باقی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت هستند. 7.5 درصد از کاربران نیز به علت VPN یا سایر موارد، آی‌پی‌هایشان قابل تشخیص نبوده است.

لازم به ذکر است این آمار براساس رنج‌های آدرس آی‌پی هر یک از سرویس‌دهنده‌های اینترنت، با بررسی مجموع حجم اینترنت مصرفی کاربران در مهرماه 1400 تهیه شده است. با توجه به اینکه اطلاعات رنج آی‌پی‌ها عمدتا از اینترنت دریافت شده است، ممکن است این آمارها خطای جزئی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدرضا غضنفری
    محمدرضا غضنفری | ۲۴ آبان ۱۴۰۰

    اون هفت درصد اخر چه قدر دارکه😮

مطالب پیشنهادی