ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4 برای سری گلکسی S21 منتشر شد

سامسونگ رسما اعلام کرد که انتشار آپدیت اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4 را از امروز برای گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا آغاز می‌کند. همچنین با توجه به اطلاعیه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سامسونگ رسما اعلام کرد که انتشار آپدیت اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4 را از امروز برای گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا آغاز می‌کند. همچنین با توجه به اطلاعیه اپلیکیشن Samsung Members، شاید زمان‌بندی انتشار این آپدیت برای سایر محصولات سامسونگ را هم در دست داشته باشیم.

سامسونگ سرانجام امروز انتشار نسخه نهایی و پایدار One UI 4 برای محصولات خود را آغاز کرد. اگر اخبار اندروید ۱۲ را دنبال کرده باشید می‌دانید که مهم‌ترین تغییر در این نسخه استفاده از سبک طراحی جدید «متریال یو» است. سیستم عامل حالا رنگ بیشتری دارد و عناصر رابط کاربری را بر اساس تم رنگی تصویر والپیپر تغییر می‌دهد. ویجت‌ها هم در اندروید ۱۲ دوباره طراحی شده‌اند تا شکل و شمایل جدیدی داشته باشند.

آپدیت One UI 4 در حال حاضر محدود به سری گلکسی S21 است، اما سامسونگ وعده داده که رابط کاربری جدیدش را به‌زودی برای دستگاه‌های بیشتری از سری گلکسی S، گلکسی نوت، گلکسی A، محصولات تاشو و تبلت‌ها منتشر کند. متاسفانه فعلا زمان‌بندی دقیقی به‌صورت رسمی برای انتشار اندروید ۱۲ برای سایر محصولات سامسونگ در دسترس نیست.

با این حال، امروز اطلاعیه‌ای در اپلیکیشن Samsung Members کره جنوبی منتشر و به فاصله کوتاهی حذف شد که مدعی بود گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی زد فولد ۳، سری گلکسی S20، سری گلکسی نوت ۲۰، گلکسی زد فولد ۲ و گلکسی زد فلیپ 5G در ماه دسامبر به One UI 4 مجهز می‌شوند. دستگاه‌های تاشوی قدیمی‌تر، سری گلکسی نوت ۱۰ و سری گلکسی S10 هم ظاهرا در ماه ژانویه این آپدیت را دریافت می‌کنند. ولی کاربران تبلت‌های سامسونگ از جمله تب S7 و S7 پلاس برای دسترسی به اندروید ۱۲ باید تا ماه فوریه منتظر بمانند.

این آپدیت با تمرکز بر قابلیت‌های حریم خصوصی از بخش جدیدی به نام Privacy Dashboard بهره می‌برد که تعداد دفعات درخواست اطلاعات حساس توسط اپلیکیشن‌ها را ثبت می‌کند. به‌علاوه، حالا در صورتی که یک برنامه از دوربین یا میکروفن استفاده کند، این اتفاق از طریق نشانگرهای مخصوصی به شما اطلاع داده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی