ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای Seven کانسپت رونمایی شد؛ برداشتی از یک شاسی‌بلند برقی فول‌سایز در آینده نزدیک

هیوندای از یک شاسی‌بلند فول‌سایز مفهومی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کرد. این کانسپت الکتریکی سِوِن (Seven) نام دارد و در آینده تحت برند آیونیک وارد بازار خواهد شد. طراحی پیکسلی چراغ‌ها، برد حرکتی 482 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

هیوندای از یک شاسی‌بلند فول‌سایز مفهومی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کرد. این کانسپت الکتریکی سِوِن (Seven) نام دارد و در آینده تحت برند آیونیک وارد بازار خواهد شد. طراحی پیکسلی چراغ‌ها، برد حرکتی 482 کیلومتر با یک بار شارژ، پشتیبانی از فناوری شارژ پرسرعت و بهره‌گیری از مواد اولیه پایدار و سبز در کابین برخی از ویژگی‌های اصلی هیوندای سون در یک نگاه هستند.

کانسپت هیوندای سون بر مبنای همان زبان طراحی شکل گرفته که در سال 2019 توسط مفهومی 45 پایه‌گذاری شد و بعدا در مدل آیونیک 5 نمود عینی پیدا کرد. در نمای جلو چراغ‌های LED این خودرو ساختاری پیکسلی دارند و درست در زیر کاپوت کل عرض خودرو را فرا گرفته‌اند. چراغ‌های مه‌شکن هم پیکسلی بوده و در دو طرف سپر بصورت عمودی تعبیه شده‌اند.

در نمای جانبی، قوس زیبای سقف و شیب ملایم آن به سمت عقب هیوندای سون را اتومبیلی پویا و جذاب نشان می‌دهد. گلگیرهای خیلی برآمده با دهانه مربعی‌شکل، رینگ‌های بزرگ با پره‌های کلفت، خط شانه ضخیم و جایگزینی آینه‌ها با دوربین از جمله مشخصات هیوندای سون در این نما به شمار می‌روند.

در نمای عقب فرمولی مشابه با نمای جلو پیاده‌سازی شده و چراغ‌های پیکسلی یک نوار ضخیم را در کل عرض سون ایجاد کرده‌اند. در این بخش شیشه بزرگ به کار رفته روی درب پنجم بسیار جلب توجه می‌کند.

سون بر مبنای پلتفرم اختصاصی E-GMP ساخته شده، همان پلتفرمی که قبلا در تولید آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 به کار گرفته شده است. درباره جزئیات پیشرانه و باتری این مفهومی کره‌ای اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که با شارژ کامل قادر است تا 300 مایل یا 482 کیلومتر مسافت را طی کند. همچنین به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 350 کیلوواتی، باتری آن در عرض تنها ده دقیقه تا 80 درصد پر می‌شود.

کانسپت هیوندای سون فاقد ستون B است و درهای آن خلاف جهت هم باز می‌شوند. با توجه به این مساله و فاصله محوری 3.2 متری، کف کاملا مسطح و انتقال چرخ‌ها به چهار گوشه اتاق، کابین سون وسعت چشمگیری دارد. در این بخش تقریبا همه اجزا از مواد بازیافتی و پایدار ساخته شده‌اند.

نکته جالب اینکه هیوندای تمرکز ویژه‌ای روی بهداشت و سلامت داشته و صندلی‌ها را به پوشش آنتی باکتریال مجهز کرده است، همچنین یک سیستم استریلیزه‌سازی هوای داخل کابین که در هواپیماهای مسافربری پیشرفته از آن استفاده می‌شود، در کانسپت سون وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود هیوندای سون در سال‌های پیش رو با اعمال تغییراتی در بدنه و داخل کابین و تحت برند تازه‌متولدشده آیونیک به فروش برسد. بد نیست اشاره کنیم هیوندای در نظر دارد تا سال 2045 آلایندگی کربنی خود را به صفر برساند، به همین خاطر این کمپانی روی مدل‌های پاک بطور ویژه تمرکز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی