ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تست گوزن رنو آوانتایم؛ وقتی یک ون 20 ساله هندلینگ بهتری از خودروهای جدید دارد!

نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ یک خودروی خاص فرانسوی رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. این خودرو مدلی نیست جز رنو آوانتایم که بین سال‌های 2001 الی 2003 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ یک خودروی خاص فرانسوی رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. این خودرو مدلی نیست جز رنو آوانتایم که بین سال‌های 2001 الی 2003 روی خط تولید قرار داشت. بطور کلی باید گفت آوانتایم هر چند با ثبت رکورد سرعت 69 کیلومتر در تست گوزن km77 شکست خورده، ولی در مقایسه با بسیاری از مدل‌های روز عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشته است.

رنو آوانتایم در حقیقت حاصل ترکیب چند کلاس مختلف – مینی‌ون، استیشن، شوتینک بریک، کوپه 2 + 2 و یک خودروی کانورتیبل! – بوده و از طراحی بسیار عجیب و غریبی برخوردار است. همین مساله و بدنه ناهمگون آن باعث شد استقبال چندان مناسبی از آوانتایم به عمل نیاید و تنها پس از دو سال تولید و فروش فقط 8,557 دستگاه، رنو آن را از رده خارج کرد. جالب آنکه نشریه اتوکار انگلستان در بررسی آوانتایم، آن را با عبارت «احتمالا بهترین حماقت خودرویی قرن» تا به آن تاریخ توصیف کرده بود!

همانطور که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، رنو آوانتایم علی رغم سن بالای خود موفق می‌شود با سرعت اولیه 69 کیلومتر در ساعت، براحتی مسیر مارپیچ موجود را طی کند. اما با افزایش دو واحدی سرعت، وضعیت برای آوانتایم دشوار شده و قسمت عقب آن گرایش زیادی برای لغزیدن و منحرف شدن پیدا می‌کند. در سرعت‌های بالاتر هم این شترگاوپلنگ فرانسوی به مشکل برخورده و نمی‌تواند بدون برخورد به مخروطی‌ها به خط پایان برسد.

رکورد رنو آوانتایم در نوع خود بسیار تحسین‌برانگیز است، چرا که شمار زیادی از خودروهای مدرن در ثبت آن ناکام باقی مانده‌اند. بد نیست بدانید رکورد این مدل با رکورد فولکس واگن گلف نسل هشتم برابری کرده و از رکورد مرسدس بنز CLA حتی بهتر است!

عملکرد آوانتایم یک سوال بزرگ را در ذهن ایجاد می‌کند و آن اینکه با وجود پیشرفت‌های بسیار، بهره‌گیری از انواع سیستم‌های الکترونیکی و توزیع هوشمندانه‌تر وزن، چرا خودروهای مدرن امروزی در تست گوزن نمی‌توانند رکوردی بهتر ثبت کنند؟

ناگفته نماند مدلی که توسط km77 تست شده، کارکردی در حدود 250 هزار کیلومتر داشته و تایرهای آن کهنه هستند. علاوه‌بر این‌ها، باید گفت سیستم تعلیق آوانتایم مذکور در طول 40 هزار کیلومتر کارکرد اخیر، اصلا بازبینی و تعمیر نشده است. از این رو پیش‌بینی می‌شود در صورت استفاده از تایرهای نو و بازنگری در سیستم تعلیق این خودروی خاص فرانسوی بتواند حتی رکورد بهتری از این را ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی