ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت انیمیشن
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن کارتون من؛ ابزار مناسب کودکان برای ساخت انیمیشن

اپلیکیشن کارتون من که هم اکنون از طریق کافه بازار در دسترس گوشی‌های اندروید قرار دارد، یک ابزار ساده برای تولید و ساخت انیمیشن‌های متنوع محسوب می‌شود که با محیط و رابط کاربری ساده خود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اپلیکیشن کارتون من که هم اکنون از طریق کافه بازار در دسترس گوشی‌های اندروید قرار دارد، یک ابزار ساده برای تولید و ساخت انیمیشن‌های متنوع محسوب می‌شود که با محیط و رابط کاربری ساده خود ساخت انیمیشن را برای کودکان خلاق آسان کرده است.

در طی سالیان گذشته، انیمیشن‌ها به یکی از ترندهای اصلی دنیای اینترنت تبدیل شده و هم اکنون اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که ابزارهایی را برای طراحی و تولید انیمیشن به کاربران ارائه می‌کنند. فرآیند ساخت یک انیمیشن جدید چندان راحت نیست، اما اپلیکیشن کارتون من ویژگی‌های بسیار زیادی را برای کاربران ارائه کرده که می‌توانند با استفاده از آن‌ها به راحتی انیمیشن جدید طراحی و تولید کنند.

ساخت انیمیشن
صفحه اصلی اپلیکیشن کارتون من

همچنین باید اشاره کرد که اپلیکیشن کارتون من با بیش از ۵ هزار نصب فعال، حجم مناسبی دارد و دانلود آن تنها ۳۹ مگابایت از حجم اینترنت شما را خواهد گرفت. به محض ورود به اپلیکیشن با دکمه‌های مختلفی مواجه خواهید شد اما با انتخاب گزینه «کارتون من» که در وسط صفحه قرار گرفته (تصویر بالا) می‌توانید وارد محیط اصلی ادیتور شوید.

اما اپلیکیشن کارتون من برای ساخت یک انیمیشن جدید چه ویژگی‌های را در دسترس کاربران قرار می‌دهد؟ همانطور که از نام اپلیکیشن مشخص است، با استفاده از آن می‌توانید انیمیشن‌های کارتونی جذابی تهیه کنید. به همین منظور، تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های کارتونی مختلف را در دسترس کاربران قرار داده‌اند که می‌توانید گزینه موردنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

ساخت انیمیشن
با استفاده از گزینه‌های پایین صفحه می‌توانید، شخصیت‌ها، اشیا یا تصاویر پس‌زمینه را به انیمیشن خود اضافه کنید

اما ویژگی‌های اپلیکیشن به همین چند مورد محدود نمی‌شود و با استفاده از گزینه‌های قرار گرفته در پایین صفحه می‌توانید از اشیاء و شکل‌های متنوع دیگری همچون حیوانات، میوه‌ها، وسایل خانه و لوازم التحریر در انیمیشن خود استفاده کنید. آخرین گزینه به تصاویر پس‌زمینه و مکان ساخت انیمیشن شما مربوط می‌شود که در این بخش نیز دسته‌بندی متنوعی مانند پس زمینه‌های تاریخی، خانه و منظره ارائه شده و می‌توانید انیمیشن خود را در یکی از این موارد طراحی کنید.

نکته مثبت دیگری که تا قبل از نحوه وارد شدن به ادیتور اصلی می‌توان به آن اشاره کرد، «فروشگاه اپلیکیشن» است که شخصیت‌های زیادی مانند «باب اسفنجی» و فوتبالیست‌های معروفی نظیر «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» را می‌توان برای ساخت انیمیشن‌ها به صورت کاملا رایگان دانلود کرد. همچنین در فروشگاه می‌توان اشیاء و تصاویر پس زمینه بیشتری نیز دانلود کرد.

ساخت انیمیشن
فروشگاه اپلیکیشن که گزینه‌های بسیار زیادی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد

پس از انتخاب شخصیت، اشیاء و در نهایت پس زمینه موردنظر خود کادری برای شما باز خواهد شد که می‌توانید در آن به تولید انیمیشن بپردازید. با تکان دادن شخصیت‌ها متوجه خواهید شد که به صورت پیش‌فرض انیمیشن حرکت کردن برای آن‌ها طراحی شده است، بنابراین اگر شخصیت خود را در داخل کادر اصلی تکان دهید، آن‌ها به صورت راه رفتن جابجا می‌شوند. با استفاده از گزینه‌های پایین صفحه نیز می‌توانید شخصیت‌ها و اشیاء بیشتری به کادر خود اضافه کنید. اگر قصد حذف یا پنهان کردن یکی از شخصیت‌ها یا اشیاء را دارید، تنها کافیست آن‌ها را به خارج از کادر اصلی بکشید و سپس آن‌ها در اطراف کادر به صورت کوچک‌تر دیده می‌شوند.

در بالا سمت راست تصویر گزینه «ضبط کردن» دیده می‌شود که با انتخاب آن تایمر ضبط ویدیو در بالا سمت چپ تصویر فعال خواهد شد. یکی از نکات مثبت دیگری اپلیکیشن، پشتیبانی از میکروفن است، بنابراین در هنگام ضبط ویدیو می‌توانید صدای شخصیت‌ها را نیز به صورت همزمان دوبله کنید که با این وجود می‌توانید انیمیشن‌های بانمک و جذاب‌تری تولید کنید.

ساخت انیمیشن

در نهایت زمانی که کار تولید انیمیشن شما تمام شده باشد، می‌توانید با کمک گزینه قرار گرفته در بالا سمت چپ تصویر، آن را در گالری گوشی خود یا رابط کاربری اپلیکیشن ذخیره کنید. با استفاده از گزینه‌های ارائه شده در گالری اپلیکیشن می‌توانید انیمیشن خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن را بارگذاری کنید.

هرچند هم اکنون با استفاده از اپلیکیشن «کارتون من» انیمیشن‌های محدودی می‌توان تولید کرد، اما با وجود محیط بسیار ساده و بدون تبلیغ، یک ابزار مناسب برای کودکان محسوب می‌شود تا انیمیشن‌های کارتونی خود را ایجاد کنند.

کارتون من

کارتون من

سازنده: دهکده هوشمند بانی قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی