ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویری ۳۰۰ مگاپیکسلی و شگفت انگیز از خورشید با ترکیب ۱۵۰ هزار عکس

عکاسی به نام «اندرو مک‌کارتی» تصویری از خورشید به اشتراک گذاشته که برای خلق آن از ۱۵۰ هزار تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ خورشیدی کمک گرفته است. عکسی که مک‌کارتی در اینستاگرام خود و شبکه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰

عکاسی به نام «اندرو مک‌کارتی» تصویری از خورشید به اشتراک گذاشته که برای خلق آن از ۱۵۰ هزار تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ خورشیدی کمک گرفته است.

عکسی که مک‌کارتی در اینستاگرام خود و شبکه اجتماعی ردیت به اشتراک گذاشته است، با دقت بسیار خوبی ستاره ما را به تصویر می‌کشد. او برای خلق این تصویر از ۱۵۰ هزار تصویر استفاده کرده که توسط یک تلسکوپ خورشیدی به ثبت رسیده است. پس از ثبت این تصاویر، او با ترکیب کردن آن‌ها یکی از دقیق‌ترین نماهایی که تاکنون از خورشید به ثبت رسیده را ایجاد کرد که در زیر می‌توانید تصویر اصلی آن را مشاهده کنید.

خورشید

مک‌کارتی برای ساخت این عکس‌ها از تلسکوپ خورشیدی استفاده کرده است و در پست ردیت خود به کاربران هشدار می‌دهد که نباید به طور معمول از طریق تلسکوپ به خورشید نگاه کنند. ظاهرا تلسکوپ او به گونه‌ای تنظیم شده که گرمای جذب شده توسط ستاره در هنگام تماشای آن را جذب نمی‌کند و همین امر امکان عکاسی از خورشید بدون آتش گرفتن دوربینش را برای او فراهم کرده است.

البته او برای ایجاد این تصویر بیش از ۳۰۰ هزار بار از این ستاره عکس گرفته است اما در نهایت از بهترین عکس‌های آن که شامل ۱۵۰ هزار گزینه می‌شود استفاده کرده. سپس با ترکیب این عکس‌ها باعث حذف شدن اثرات بهم ریختگی جو شده است. نتیجه نهایی یک تصویر فوق‌العاده واضح است که جزئیات زیادی را در امتداد سطح خورشید نشان می‌دهد.

در تصویر منتشر شده، بافت‌های تشکیل دهنده سطح خورشید با وضوح بسیار خوبی قابل مشاهده هستند. همچنین شعله‌های ستاره را می‌توان با دقت خوبی مشاهده کرد که از اطراف آن بیرون زده است.

مک‌کارتی همچنین در گذشته تعداد عکس خیره کننده از ماه گرفتگی جزئی اخیر به اشتراک گذاشته بود که تقریبا طولانی‌ترین ماه گرفتگی در ۶۰۰ سال گذشته محسوب می‌شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی