ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اعتباری که از دست رفت؛ صفر ستاره ایمنی برای رنو زوئی در تست تصادف یورو انکپ

محصولات رنو از نظر ایمنی همواره در سطح مطلوبی قرار داشته‌اند. اما مدل زوئی (Zoe) از این برند فرانسوی در تست تصادف یوروانکپ بسیار ضعیف ظاهر شده و نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی کسب کند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

محصولات رنو از نظر ایمنی همواره در سطح مطلوبی قرار داشته‌اند. اما مدل زوئی (Zoe) از این برند فرانسوی در تست تصادف یوروانکپ بسیار ضعیف ظاهر شده و نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی کسب کند. پس از فیات پاندا و فیات پونتو، زوئی سومین خودروی ارزیابی شده در سال‌های اخیر است که با صفر ستاره ایمنی به کار خود در تست یوروانکپ پایان می‌دهد.

رنو زوئی سال گذشته وارد نسل دوم خود شد. این نسل البته روندی تکاملی را طی کرده و در زیر پوسته تا حد زیادی به نسل اول وفادار باقی مانده است. با این حساب باید گفت زوئی جدید به لحاظ ساختاری ریشه در 10 سال قبل دارد!

در کنار این، رنو تصمیم گرفته صندلی‌های مجهز به ایربگ را نیز از نسل دوم هاچبک برقی خود حذف کند که آن هم طبیعتا کاهش امتیاز در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال را در پی داشته است.

بر اساس اطلاعیه رسمی منتشر شده از سوی یورو انکپ، نسل دوم رنو زوئی در تمامی تست‌ها ضعیف عمل کرده است. این موسسه افزوده زوئی در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال، تکنولوژی‌های مربوط به پیشگیری از تصادف و حفاظت از عابرین پیاده نتوانسته نمایش قابل قبولی داشته باشد.

عملکرد زوئی در دو نسل به خوبی گویای پیشرفته‌تر شدن تست‌های یورو انکپ است. در حالیکه نسل اول این خودرو در سال 2013 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده بود، نسل دوم آن در تست‌های جدید تمامی ستاره‌های خود را از دست داده است!

شایان ذکر است رنو از اول مارس 2022 ترمز اضطراری خودکار را به لیست تجهیزات استاندارد زوئی اضافه خواهد کرد. شاید این امر کمی وضعیت ایمنی هاچبک برقی فرانسوی‌ها را بهبود ببخشد.

اما نکته تامل‌برانگیز اینکه مدل اقتصادی و ارزان‌قیمت داچیا اسپرینگ از نظر ایمنی در جایگاهی بهتر از رنو زوئی قرار دارد! این خودروی رومانیایی موفق به کسب یک ستاره از یورو انکپ شده است!

ناگفته نماند یورو انکپ از سال 1997 تست‌های ایمنی خود را برگزار می‌کند. اعطای پنج ستاره کامل چهار سال طول کشید و رنو لاگونا 2001 اولین خودرویی بود که توانست با کسب امتیاز کامل نام خود را جاودانه کند. حالا پس از 20 سال رنو به نوعی دیگر تاریخ‌سازی کرده و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است، البته در جهتی کاملا معکوس!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی