ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تست تصادف فیات آرگو با صفر ستاره ایمنی؛ رسوایی خودروساز ایتالیایی توسط انکپ لاتین

هاچبک فیات آرگو و برادر سدان آن یعنی کرونوس جزو مدل‌های جدید آمریکای لاتین محسوب می‌شوند. این دو خودرو از سال 2017 وارد بازار کشورهای این حوزه شده‌اند. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه این دو مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

هاچبک فیات آرگو و برادر سدان آن یعنی کرونوس جزو مدل‌های جدید آمریکای لاتین محسوب می‌شوند. این دو خودرو از سال 2017 وارد بازار کشورهای این حوزه شده‌اند. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه این دو مدل در تست تصادف لاتین انکپ بسیار ضعیف ظاهر شده و بدون کسب حتی یک ستاره ایمنی به کار خود پایان داده‌اند!

بر اساس گزارش لاتین انکپ، عملکرد اسفناک فیات آرگو و کرونوس ریشه در ایرادات ساختاری و نقصان‌های تکنولوژیک دارد. این خودروها در حالت استاندارد فاقد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی هستند و خبری از سیستم‌ فراگیری چون ترمز اضطراری خودکار در آنها نیست. نمایندگان فیات در حالت استاندارد از ایربگ‌های جانبی نیز محرومند.

در تست برخورد از روبرو و کنار، اثر شلاقی و محافظت از عابرین پیاده دو نماینده فیات امتیازی بین ضعیف و متوسط کسب کرده‌اند. به گفته لاتین انکپ، سازه دوقلوهای اقتصادی فیات در برخورد از جلو عملکردی ناپایدار و ضعیف داشته‌ است. این وضعیت در برخورد از کنار و تست اثر شلاقی نیز مشاهده شده است.

اما در بخش محافظت از سرنشینان خردسال این دو خودرو عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشته‌اند. این نمایش مثبت البته با امتیاز ضعیف در بخش محافظت از عابرین پیاده، خنثی شده است! لاتین انکپ می‌گوید امتیاز آرگو و کرونوس در این بخش، در بین تمامی مدل‌های ارزیابی شده تاکنون ضعیف‌ترین بوده است.

امتیاز بسیار ضعیف آرگو و کرونوس لاتین انکپ را بر آن داشت تا مدل‌ 2019 از این دو خودرو را مجددا ارزیابی کند. بد نیست اشاره کنیم در آن مقطع دوقلوهای فیات در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال سه ستاره و در بخش محافظت از سرنشینان خردسال چهار ستاره دریافت کرده بودند. جالب آنکه پس از ارزیابی مجدد، امتیاز مدل 2019 از این دو خودرو به صفر ستاره تنزل پیدا کرد!

استفان برودزیاک (Stephan Brodziak) رئیس هیئت مدیره لاتین انکپ در رابطه با نمایش ناامیدکننده محصولات فیات گفته:

«اگر تست تصادف برگزار نمی‌شد، ما نمی‌دانستیم که فیات آرگو و کرونوس تا چه حد برای سرنشینان خود و دیگر افراد حاضر در خیابان‌ها خطرآفرین هستند. فیات بار دیگر مدلی ضعیف را به لیست خودروهای خطرناک برای استفاده‌کنندگان از معابر عمومی اضافه کرده است. ما از فیات درخواست می‌کنیم به سمت خودروهای ایمن‌تر تغییر جهت دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی