ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای
خودرو

هیوندای توسان هم صفر ستاره شد؛ فهرست بی پایان خودروهای خطرناک لاتین انکپ

با وجود معرفی نسل جدید، هیوندای کماکان نسل قبلی توسان را در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب به فروش می‌رساند. نکته عجیب اینکه مدل عرضه شده در این منطقه، همانند بسیاری از مدل‌های دیگر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

با وجود معرفی نسل جدید، هیوندای کماکان نسل قبلی توسان را در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب به فروش می‌رساند. نکته عجیب اینکه مدل عرضه شده در این منطقه، همانند بسیاری از مدل‌های دیگر ایمنی خیلی پایینی دارد و در تست تصادف لاتین انکپ نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی کسب کند.  

نسل قبلی توسان در فیلیپین نیز به فروش می‌رسد

عدم بهره‌مندی از سیستم‌های مربوط به پیشگیری از تصادف، ناهماهنگی ساختار دماغه خودرو با قوانین و چارچوب‌های جدید و فقدان ایربگ‌های جانبی از عوامل اصلی در عملکرد ضعیف هیوندای توسان هستند. بد نیست اشاره کنیم لاتین انکپ از ابتدای سال 2020 تست تصادف مربوط به محافظت از عابرین پیاده را نیز به جمع تست‌های خود افزوده است.

لاتین انکپ اعلام کرده تعویض قطعات بدنه هیوندای با قطعات جدید در جریان تست‌ها، هفت ماه طول کشیده که در نوع خود یک رکورد است.

این سازمان احتمال می‌دهد تصمیم هیوندای برای خرید زمان و به تعویض انداختن انتشار نتایج ضعیف یکی از دلایل این امر بوده است. سیستم ضعیف تامین قطعات یدکی دیگر احتمالی است که لاتین انکپ آن را جزو دلایل تاخیر عنوان کرده است.

به گفته یکی از نمایندگان رسمی هیوندای، نسل جدید توسان دو سال دیگر در کشورهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.

توسان تست شده توسط لاتین انکپ در حالت استاندارد فقط دو ایربگ برای سرنشینان جلو دارد. این نسخه حتی فاقد سیستم ابتدایی و فراگیری مثل کنترل پایداری الکترونیکی است.

با توجه به سازه مقاوم، این نسخه در محافظت از سرنشینان بزرگسال در برخورد از جلو، کنار و اثر شلاقی عملکرد قابل قبولی داشته، اما به خاطر عدم بهره‌مندی از ایربگ جانبی در کسب امتیاز مناسب ناکام باقی مانده است.

در بخش محافظت از سرنشینان خردسال، هیوندای توسان عملکرد بدی داشته است. استفاده از کمربند دو اتصالی برای سرنشین میانی صندلی عقب و نبود سیستم محدود کننده حرکت کودک (CRS) دو عامل اصلی این عملکرد ضعیف هستند.

در بخش محافظت از عابرین پیاده، توسان امتیاز متوسط را کسب کرده است. البته این کراس‌اوور کره‌ای در صورت برخورد با یک فرد پیاده، صدمات زیادی را به ران و سر وی وارد می‌کند. نبود سیستم ترمز اضطراری خودکار دیگر ضعف توسان در این بخش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی