ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سی دی
تکنولوژی

فروش سی‌دی برای اولین بار در 17 سال گذشته افزایش یافت

در حالی که استریم و پخش زنده به جریان اصلی این روزها در صنعت موسیقی تبدیل شده و بسیاری عمر سی‌دی‌ها را پایان یافته می‌دانستند، گزارش جدید انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (RIAA) ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

در حالی که استریم و پخش زنده به جریان اصلی این روزها در صنعت موسیقی تبدیل شده و بسیاری عمر سی‌دی‌ها را پایان یافته می‌دانستند، گزارش جدید انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (RIAA) از افزایش 21 درصدی درآمد حاصل از فروش سی دی (CD) اشاره دارد که اکنون به 584 میلیون دلار رسیده است.

طبق این گزارش، درآمد حاصل از فروش سی‌دی در ایالات متحده برای اولین بار از سال 2004 افزایش سالانه را به همراه داشته است. RIAA در گزارش خود ذکر می‌کند که بسیاری از فروشگاه‌ها ضبط دوباره باز شدند و پس از اینکه ویروس کرونا همه چیز را در سال 2020 متوقف کرد، هنرمندان دوباره آثار خود را به صورت سی دی و در فروشگاه‌ها فروختند.

سی دی

فروش سایر فرمت‌ها در کنار سی دی

فروش صفحه گرامافون نیز درست مانند 15 سال گذشته همچنان در حال رشد است. درآمد آن‌ها در سال 2021 نسبت به سال قبل 61 درصد افزایش پیدا کرده و به یک میلیارد دلار رسیده است که با این وجود، فروش این صفحه‌ها برای اولین بار از سال 1986 به این نقطه عطف می‌رسد. با احتساب تمام فرمت‌ها، فروش موسیقی فیزیکی در سال گذشته در ایالات متحده به 1.66 میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر در صنعت موسیقی، درآمد حاصل از دانلود دیجیتال در سال گذشته کاهش پیدا کرده است. فروش این بخش با کاهش 12 درصدی همراه بوده و به 587 میلیون دلار رسیده که با این وجود تنها 3 میلیون دلار بیشتر از بازار سی‌دی در سال 2021 درآمد داشته است.

سرویس‌های پخش زنده و استریم همچنان در حال رشد هستند و کل درآمد سال گذشته آن‌ها با 23.8 درصد افزایش به 12.4 میلیارد دلار رسیده است. همچنین اشتراک‌های پولی 9.5 میلیارد دلار از آن را تشکیل داده‌اند که نسبت به سال 2020 این میزان افزایش 23 درصدی را به همراه دارد. در نهایت باید اشاره کرد که سرویس ‌های استریم به راحتی مهم‌ترین بخش پول‌ساز صنعت موسیقی محسوب می‌شوند و 83 درصد از درآمد کلی آن را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی