ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اختلال در تولید کمپانی‌های بزرگ دنیا با محدودیت‌های کرونا در چین

یک بار دیگر محدودیت‌های کرونا در شهرهای شانگهای و کونشان چین، فرایند شبکه‌های تولیدی دنیای فناوری را در بوته آزمایش قرار داده است. اینبار اما اختلال پیش آمده علاوه بر اپل، گریبان کمپانی‌های بزرگ دیگری ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

یک بار دیگر محدودیت‌های کرونا در شهرهای شانگهای و کونشان چین، فرایند شبکه‌های تولیدی دنیای فناوری را در بوته آزمایش قرار داده است. اینبار اما اختلال پیش آمده علاوه بر اپل، گریبان کمپانی‌های بزرگ دیگری مانند تسلا و Dell را هم گرفته است.

ماه گذشته منطقه شنژن که یکی از نقاط کانونی دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود، وارد قرنطینه شد و بدین ترتیب شمار قابل توجهی از ساکنین این منطقه مجبور به پیروی از محدودیت‌های سختگیرانه و انجام آزمایشات متعدد شدند، امری که سرانجام به تعلیق خط تولید چند کارخانه مهم تامین قطعه منجر شد.

تعدادی از شرکت‌ها مثل فاکسکان با به کارگیری راه‌حل‌های ابداعی مانند ایجاد دفتر خصوصی نزدیک به محل زندگی برخی کارکنان، سعی کردند زیان ناشی از این محدودیت‌ها را تا حدی تعدیل کنند. اما با افزایش محدودیت در هفته‌ اخیر شرکت‌های پگاترون، کوآنتا و کامپل هم فعالیت‌های خود را متوقف کردند.

اکنون اما طبق اخبار علاوه بر شهرهای شانگهای و کونشان، منطقه ژنگژو نیز وارد قرنطینه شده است.

محدودیت‌های دوباره کووید 19 در چین و اختلال در تولید کمپانی‌های بزرگ

واکنش کمپانی‌ها به محدودیت‌های کرونا

پگاترون که تولید‌کننده 20 الی 30 درصد آیفون‌های بازار است، اعلام کرده که با شرکا و مشتریان خود در تماس است و پس از پایان شرایط اضطراری کووید 19 ادامه تولید را از سر خواهد گرفت. از سوی دیگر کمپانی کوآنتا نیز که برای برندهایی نظیر اپل، HP و Dell لپ‌تاپ می‌سازد در شرایط مشابهی به سر می‌برد.

گفتنی است که شرکت کامپل، سازنده لپ‌تاپ و آیپد نیز به همراه کمپانی‌های Unimicron و Nan Ya PCB Corp که تولیدکننده مدارهای الکتریکی چاپی هستند، تولیدات خود را متوقف کرده‌اند و در انتظار آرام‌تر شدن اوضاع هستند.

همچنین کمپانی Bizlink که برای تسلا اتصالات و سیم‌کشی باتری ‌می‌سازد هم به همراه سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌های مشابه تولید خود را معلق کرده‌اند. باقی شرکت‌های فناوری نیز که برخلاف فاکسکان چاره‌ای جز تعطیلی ندارند، تنها به سرعت عمل متخصصین چینی در مهار گسترده‌ترین موج این بیماری که از میانه‌های سال 2020 شیوع پیدا کرده، امید بسته‌اند.

به هر صورت مشکل به وجود آمده در چین، بدون هیچ راهکار خاصی ضربه دیگری بر پیکر زخمی دنیای فناوری به حساب می‌آید چرا که در کنار آن، مشکل کمبود تراشه نیز می‌تواند تا حدود سال 2024 ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی