ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر 2022
تکنولوژی

ویژگی‌های مورد انتظار از مک بوک ایر 2022: از طراحی جدید تا چیپ M2

شایعات و تحلیلگران باور دارند که اپل در سال 2022 از یک مک‌بوک ایر جدید رونمایی خواهد کرد. تاکنون فقط گفته شده که این دستگاه، طراحی جدیدی خواهد داشت اما به نظر می‌رسد شاهد قابلیت‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

شایعات و تحلیلگران باور دارند که اپل در سال 2022 از یک مک‌بوک ایر جدید رونمایی خواهد کرد. تاکنون فقط گفته شده که این دستگاه، طراحی جدیدی خواهد داشت اما به نظر می‌رسد شاهد قابلیت‌های جذاب دیگری نیز در آن خواهیم بود. در ادامه این مطلب، ویژگی‌های قابل انتظار مک بوک ایر 2022 را مرور خواهیم کرد.

مک بوک ایر 2022 طراحی جدیدی دارد

مک بوک ایر 2022

تقریبا از زمانی که اپل آی‌مک 24 اینچی را معرفی کرد، شایعات در مورد یک مک‌بوک ایر با طراحی جدید شنیده می‌شود. سپس غول فناوری در نوامبر گذشته از یک مک بوک پرو کاملا جدید رونمایی کرد که این امر احتمال عرضه مک بوک ایر جدید را بیشتر از قبل تقویت کرد.

«راس یانگ» تحلیلگر حوزه نمایشگر و «مینگ‌-چی کو» تحلیلگر مطرح محصولات اپل، درباره این دستگاه، ابتدا معتقد بودند که غول فناوری می‌تواند در مک بوک ایر جدید از فناوری miniLED استفاده کند. با این حال، آن‌ها در جدیدترین گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که این دستگاه همچنان از نمایشگر LCD بهره خواهد برد.

همچنین تغییرات دیگری برای طراحی مجدد مک‌بوک ایر 2022، مانند وجود حاشیه‌های سفید (مانند تصویر بالا) یا گزینه‌های رنگی متفاوت نیز وجود دارد.

بازگشت مگ‌سیف و پورت‌های محدود

مک بوک ایر 2022

اما شایعات درباره پورت‌های این دستگاه چه می‌گویند؟ اگر این گزارش‌های غیررسمی صحت داشته باشند، اپل به هر دو سمت دستگاه خود یک پورت‌ Thunderbolt استفاده خواهد می‌کند.

هرچند اپل در مک‌بوک پرو 2021 از پورت‌های بسیاری زیاد استفاده کرده، به نظر نمی‌رسد که همین رویکرد را برای مک بوک ایر 2022 پیش خواهد گرفت. با این حال، به نظر می‌رسد دستگاه جدید نیز مانند مک بوک پرو از کانکتور مگ‌سیف پشتیبانی کند. علاوه بر اینکه این ویژگی باعث استقبال بسیار خوب مشتریان خواهد شد، به اپل کمک می‌کند تا از طراحی قبلی مک بوک ایر فاصله کوتاهی بگیرد.

ظهور چیپ M2 با مک بوک ایر 2022

مک بوک ایر 2022

اپل قصد دارد خط تولید خود را دیگر به تراشه M1 مجهز نکند. با این وجود، بسیاری از محصولات آینده غول فناوری از جمله مک بوک ایر 2022 از نسل دوم پردازنده‌های اپل یعنی M2 بهره خواهند برد. اگر شایعات صحت داشته باشند، انتظار می‌رود تا این چیپ‌ها عملکرد سریع‌تری نسبت به مدل پایه M1 داشته باشند.

همانطور که در گزارش‌های قبلی گفته شده بود، چیپ M2 که با نام رمز «Staten» شناخته می‌شود، مبتنی بر تراشه A15 ساخته شده است. هرچند چیپ جدید مانند M1 دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای خواهند بود، اما M2 از یک پردازشگر گرافیکی قدرتمند 10 هسته‌ای بهره می‌برد.

با این حال زمان معرفی مک‌بوک ایر 2022 هنوز مشخص نشده است. «مارک گورمن» از بلومبرگ اعتقاد دارد که در نیمه دوم سال جاری شاهد معرفی این دستگاه خواهیم بود که کمی دیرتر از انتظارات است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی