ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
علمی

فضاپیمای «سایکی» ناسا پس از وقفه‌ای طولانی، اکتبر 2023 پرتاب می‌شود

پس از اعلام تاخیر آن، اکنون ناسا قصد دارد تا ماموریت Psyche برای سفر به یک سیارک فلزی را اکتبر سال آینده آغاز کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

ناسا اعلام کرد که ماموریت Psyche یا سایکی (نام سیارکی که مورد هدف قرار گرفته است) به اکتبر سال آینده (مهر یا آبان سال 1402) موکول شده است. چند ماه قبل آژانس فضایی به‌طور قطعی اعلام کرده بود که به دلیل تحویل دیرهنگام برخی اجزای کلیدی فضاپیما مورد استفاده در این ماموریت مانند نرم‌افزار پرواز و تجهیزات تست آن، پرتاب برنامه‌ریزی شده خود برای سال 2022 را از دست خواهد داد.

طبق گزارش‌های موجود، ناسا این موضوع که آیا این ماموریت می‌تواند در سال آینده آغاز شود یا خیر را به صورت داخلی بررسی کرده و همچنین یک بررسی مستقل جداگانه برای بررسی شکست‌هایی که قبلا منجر به از دست دادن پنجره پرتاب شده بود را انجام داده است. با این حال، به نظر می‌رسد با این بررسی‌ها مشخص شده که ماموریت Psyche می‌تواند در سال آینده راه‌اندازی شود.

ماموریت Psyche ناسا چیست؟

ماموریت Psyche

در این ماموریت که توسط دانشگاه ایالتی آریزونا رهبری می‌شود، سیارک فلزی موسوم به Psyche که بین مریخ و مشتری قرار دارد، کاوش خواهد شد. دانشمندان اعتقاد دارند که این سیارک هسته نیکل-آهن یک سیاره قدیمی است که این موضوع باعث می‌شود به یک هدف مهم برای درک چگونگی پیدایش سیاره خودمان تبدیل شود.

هرچند زمان ماموریت ناسا تغییر کرده، اما آژانس فضایی تغییری در نحوه انجام آن نخواهد داد. فضاپیمای ماموریت در سال 2026 از گرانش مریخ برای حرکت به سمت سیارک Psyche استفاده خواهد کرد. اگر این ماموریت در سال آینده به جلو پیش برود، هدف ناسا رسیدن فضاپیما به سیارک در آگوست سال 2029 خواهد بود.

مجموع هزینه‌های ماموریت، 985 میلیون دلار است که از این میزان، تا ژوئن 717 میلیون دلار هزینه شده است. همچنین طبق برنامه‌های قبلی، قرار بود دو پروژه دیگر با ماموریت Psyche راه‌اندازی شوند: یک ماموریت به نام Janus برای کاوش یک سیستم سیارکی دوگانه و دیگری برای نمایش فناوری داده‌های ارتباطی لیزری با سرعت داده بالا. مورد دوم هم اکنون با فضاپیمای Psyche ادغام شده و با آن پرتاب خواهد شد، اما ناسا هنوز در حال بررسی گزینه‌هایی برای Janus است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی