ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رویداد Demo Day هاب فین‌تک قطر
کسب و کار

خروجی 4 دوره Demo Day هاب فین‌تک قطر: شکل‌گیری 67 استارتاپ با ارزش 484 میلیون دلار

هاب فین‌تک قطر با برگزاری چهارمین مراسم Demo Day از جدیدترین دستاوردهای استارتاپ‌های حوزه فناوری‌های مالی خود پرده برداشت.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

هاب فین‌تک قطر (QFTH) که توسط بانک توسعه قطر (QDB) و به موجب دستور بانک مرکزی این کشور تاسیس شده تا از رشد حوزه فین‌تک حمایت کند، چند روز پیش چهارمین رویداد Demo Day خود را برگزار کرد تا دستاوردهای استارتاپ‌های حاضر در انکوباتور و شتاب‌دهنده‌های خود را به نمایش بگذارد.

رویداد Demo Day در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و موردانتظارترین رویدادهای فین‌تکی در منطقه تبدیل شده و سکویی برای معرفی دستاوردهای استارتاپ‌های مختلف است. در چهارمین دوره این رویداد بیش از 460 اپلیکیشن از 67 استارتاپ به نمایش درآمد و خروج 11 استارتاپ از فضای انکوباتورها جشن گرفته شد.

«عبدالرحمان هاشم السوایدی»، مدیرعامل بانک توسعه قطر می‌گوید مجموع ارزش 67 استارتاپی که از چهار برنامه اصلی این هاب بیرون آمده‌اند، 484 میلیون دلار است و تاکنون 25 استارتاپ پس از پشت سر گذاشتن این برنامه‌ها شرکت خود را در قطر به ثبت رسانده‌اند. از این میان، 8 شرکت به دنبال دریافت مجوز ارائه خدمات پرداخت هستند.

چهارمین رویداد QFTH Demo Day شرکت‌کنندگانی به‌صورت حضوری و مجازی داشت و میزبان اکوسیستم‌های مالی در سطح منطقه، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌های جهانی، هاب‌های فین‌تکی بین‌المللی و شماری از فعالان سرشناس این حوزه بود.

حوزه فین‌تک قطر در مسیر توسعه

QFTH تنها انکوباتور قطری در زمینه استارتاپ‌های فین‌تکی است که همسو با استراتژی ملی فین‌تک بانک مرکزی این کشور فعالیت می‌کند. این هاب برنامه‌هایی برای تمرین، راهنمایی، دسترسی به سرمایه و شبکه‌ای از مربیان جهانی دارد. استارتاپ‌ها در این برنامه‌ها در طی 12 هفته در بیش از 24 جلسه آموزش توسعه کسب و کار شرکت می‌کنند و مجموعه‌ای از دوره‌های راه‌اندازی شرکت را پشت سر می‌گذارند.

برنامه‌های این هاب به گونه‌ای طراحی شده تا مطمئن شود استارتاپ‌ها می‌توانند سرویس‌های خود را بهبود بخشیده و کسب و کارشان را با موفقیت در قطر راه‌اندازی کنند. این برنامه‌ها تاکنون بیش از 2300 درخواست از بیش از 76 کشور دنیا دریافت کرده و با بیش از 35 سازمان و هاب فین‌تکی محلی و بین‌المللی وارد همکاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی