ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از خودروی شاسی بلند اقتصادی
خودرو

کراس اوور اقتصادی، داخلی‌سازی می‌شود؛ رنو کوئید ایرانیزه!

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از احتمال رونمایی از خودروی شاسی بلند اقتصادی در سال آینده خبر داد.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت ضمن اشاره به فعالیت خودروسازان جهت توسعه بن‌سازه‌های صد‌در‌صد ایرانی، از احتمال رونمایی از خودروی شاسی‌بلند اقتصادی در سال آینده خبر داد. خودروسازی سایپا با همکاری قطعه‌سازان مختلف در حال فعالیت روی توسعه این محصول هستند که بر‌اساس بن‌سازه کاملاً ایرانی طراحی و ساخته می‌شود. براساس اطلاعات فعلی این مدل در‌واقع نسخه ایرانیزه از رنو کوئید محسوب می‌شود که چندی پیش نیز در نمایشگاه تهران به شکل مدل اولیه در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

خودروسازان اصلی کشور در حال حاضر روی توسعه ۴ بن‌سازه داخلی متمرکز هستند. یک بن‌سازه به گروه صنعتی سایپا تعلق دارد و تاکنون دو محصول اقتصادی، یعنی شاهین و آریا بر‌اساس آن طراحی و روانه بازار شده‌اند. گفته می‌شود سایپا مشغول طراحی دو خودروی دیگر بر‌اساس این بن‌سازه اقتصادی است.

ایران‌خودرو نیز مشغول فعالیت و توسعه بن‌سازه اقتصادی و کاملاً ایرانی دیگری است و تاکنون سدان تارا و کراس اوور ریرا بر‌اساس آن طراحی و ساخته شده‌اند.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی، بن‌سازه ال ۹۰ نیز به‌زودی احیا می‌شود، به‌طوری که معماری این بن‌سازه کاملاً داخلی بوده و طراحی محصولات مبتنی بر این بن‌سازه با کمک زنجیره تأمین داخلی صورت می‌گیرد.

رنو کوئید
رنو کوئید

و اما چهارمین بن‌سازه مهم برای خودروهای کراس اوور مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از تکمیل طراحی و ساخت این بن‌سازه، می‌توان در سال آینده منتظر رونمایی از خودروی شاسی‌بلند اقتصادی بود. سایپا و قطعه‌سازان مختلفی مشغول فعالیت روی این بن‌سازه هستند و نمونه اولیه کراس اوور اقتصادی جدید احتمالاً در بهمن‌ماه سال جاری به‌طور عمومی معرفی می‌شود. پس از تولید انبوه و عرضه این محصول، خودروی شاسی‌بلند دیگری بر همین اساس ساخته خواهد شد.

طبق گفته‌های مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور، تداوم و پایداری این جریان در حوزه تولید، مستلزم تسلط بی‌چون‌و‌چرای خودروسازان روی طراحی و توسعه محصولات است. به همین خاطر، توسعه بن‌سازه‌های صددرصد ایرانی را می‌توان به‌عنوان گام دوم جهت ارتقا و تحول صنعت خودروسازی کشور در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی