ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی های اپل
کامپیوتر و سخت افزار

آیا اپل در سال ۲۰۲۳ می‌درخشد؟

مهم‌ترین رونمایی‌های مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۳ شامل رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل، گوشی‌های آیفون ۱۵ و اپل واچ‌های سری ۹ می‌شود.

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

اپل احتمالاً سال ۲۰۲۳ با دست پر در بازار فناوری حاضر خواهد شد؛ حتی به‌نظر می‌رسد غول فناوری سیلیکون ولی امسال محصولات و فناوری‌های بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته معرفی کند و محصولات اصلی خود مثل آیفون‌ها و کامپیوترهای مک را با تغییراتی اساسی در اختیار خریداران قرار دهد.

انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۳ وارد بازارها گجت‌های قابل‌نصب روی سر شود و هدست واقعیت ترکیبی (ترکیب واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) را معرفی کند. به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۲۳ سال هیجان‌انگیزی برای کوپرتینونشین‌ها باشد؛ زیرا ظاهراً اپل محصولات زیادی را برای نخستین‌بار معرفی یا تبلیغ (برای جذب مشتری) خواهد کرد.

سال جدید بسیاری از محصولات گروه مک با تغییرات جدیدی عرضه خواهند شد و انتظار داریم شاهد مدل‌های جدید مک بوک پرو، مک مینی، آی‌مک و مک پرو باشیم. معرفی مدل‌های جدید مک پرو نسبت به سایر برنامه‌های ۲۰۲۳ اپل اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا این‌کامپیوتر دسکتاپ اپل از سال ۲۰۱۹ تاکنون آپدیت نشده.

ظاهراً اپل واچ‌ها و آیفون‌های جدید نیز تغییرات زیادی خواهند داشت و گوشی‌های آیفون ۱۵ نیز در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند. یکی از تغییرات شاخص ایجادشده در گوشی‌های آیفون ۱۵، جایگزینی پورت لایتنینگ با پورت USB-C در آن‌ها است. سایر تغییرات جدید آیفون‌های ۲۰۲۳ شامل برخورداری آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ اولترا از دوربین پیرسکوپی و تراشه A17 می‌شود. در این مطلب قصد داریم تمام تغییرات مورد‌نظر غول فناوری سیلیکون ولی را برای محصولات جدید خود در سال ۲۰۲۳ طبق شایعات منتشر‌شده، بیان کنیم.

هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (اوایل تا اواسط ۲۰۲۳)

هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل بیش از پنج سال است که روی هدست واقعیت افزوده/ واقعیت مجازی (AR/VR) کار می‌کند. این شرکت به‌دلیل برطرف‌کردن مشکلات طراحی هدست خود و همچنین حل اختلافات مرتبط با سمت‌وسوی پروژه، تاکنون چندین‌بار زمان عرضه این گجت را به تعویق انداخته است؛ اما احتمالاً کوپوتینویی‌ها امسال از نخستین نسخه‌های اولیه این هدست رونمایی می‌کنند. گجت‌های پوشیدنی گروه جدیدی از محصولات اپل هستند که این شرکت از سال ۲۰۱۵ با عرضه اپل واچ وارد حوزه عرضه آن‌ها شد. هدست واقعیت ترکیبی دومین گجت پوشیدنی اپل است.

نخستین هدست AR/VR مانند نخستین نسخه‌های اپل واچ گران‌قیمت خواهد بود و در تعداد کمی عرضه خواهند شد. درضمن کاربرد آن‌ها نیز محدود خواهد بود. هدست AR/VR یا هدست واقعیت ترکیبی، توانایی‌های هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ترکیب می‌کند. در برخی از موارد کاربران این گجت ها می‌توانند با آن‌ها اشیا و عناصر مجازی را در دنیایی واقعی اطراف خود ببینند؛ البته طبق اکثر شایعات، تمرکز اصلی اپل روی ایجاد تجربه مجازی خواهد بود.

احتمالاً نام هدست‌ واقعیت ترکیبی اپل ریلیتی پرو (Reality Pro) یا ریلیتی وان (Reality One) خواهد بود؛ اما نام نهایی آن هنوز مشخص نیست.

طراحی

انتظار می‌رود طراحی هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز مانند هدست‌های مشابه کنونی موجود در بازار باشد. احتمالاً در مقابل آن نمایشگری منحنی وجود دارد که چشم‌ها را می‌پوشاند و قسمت خارجی آن نیز با پوششی شبکه‌مانند پوشانده شده است. احتمالاً بندهای قابل‌تعویض و قابل‌تنظیم اپل واچ در این هدست نیز استفاده می‌شود. این گجت با وزنی سبک طراحی می‌شود و احتمالاً کم‌وزن‌تر از هدست‌های مشابه کنونی موجود در بازار است تا راحت‌تر استفاده شود.

از ویژگی‌های احتمالی این هدست می‌توان به قابلیت‌های کنترل فیزیکی و قابلیت‌های صوتی داخلی و برخورداری از چند دوربین برای تشخیص ژست‌های حرکتی، حرکات دست و شرایط محیطی اشاره کرد.

نمایشگر

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای دو نمایشگر 4K میکرو اولد با تراکم پیکسل ۳۰۰۰ PPI خواهد بود. طبق شایعات این هدست یک نمایشگر خارجی نیز دارد که برای نمایش اطلاعات استفاده می‌شود.

توانایی‌ها

انتظار می‌رود اپل در این گجت خود از چند دوربین اپتیکال برای جمع‌آوری داده‌های فضایی محیط، نظارت بر کاربران و پخش جلوه‌های بصری استفاده کند. هدست واقعیت ترکیبی اپل قادر است در بازی‌های واقعیت مجازی حالات چهره کاربرها را با دقت بالا تشخیص دهد و آن‌ها را در چت‌های ویدیویی و سایر تعاملات منعکس کند.

طبق گزارش‌ها، هشت دوربین برای ایجاد تجربه‌های واقعیت افزوده استفاده می‌شوند. مثلاً تعدادی از دوربین‌ها قادر به تشخیص افراد حاضر در اتاق، سطوح نقشه و ابعاد اتاق هستند. این دوربین‌ها می‌توانند عناصر مجازی را در مقابل و پشت عناصر در دنیای واقعی قرار دهند تا دیگر مرزی بین تجربه واقعی و تجربه مجازی نباشد.

یک جفت دوربین وارونه در مقابل هدست قادر به تشخیص حرکات پاها برای ردیابی دقیق حرکات آن‌هاست. اپل برای کنترل حرکات فرد از فناوری‌های ردیابی حرکات چشم و ژست‌های حرکتی دست نیز استفاده می‌کند. همچنین احتمالاً یک سری سنسور قابل‌نصب روی انگشتان نیز به‌عنوان لوازم جانبی همراه با هدست عرضه می‌شوند که اطلاعاتی را که نوعی داده ورودی هستند، به آن می‌دهند.

احتمالاً این هدست از اسکنر عنبیه به‌عنوان ابزاری برای تشخیص هویت و افزایش امنیت دستگاه استفاده می‌کند. این اسکنر کاربردی مثل اسکنر تشخیص چهره فیس آیدی و اسکنر اثر‌انگشت تاچ آیدی خواهد داشت. احتمالاً در گجت پوشیدنی جدید اپل از تراشه‌های طراحی‌شده توسط خود اپل استفاده می‌شود که در سطح تراشه‌های مورد استفاده در مک بوک ایر هستند. هدست اپل دارای یک پردازنده پیشرفته اصلی همراه با یک پردازنده کم‌قدرت‌تر برای مدیریت سنسورها است.

سیستم‌عامل و قابلیت‌ها

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای سیستم‌عاملی خواهد بود که احتمالاً xrOS نام دارد. این سیستم‌عامل می‌تواند قابلیت‌های هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه دهد. xr از عبارت Extended ًReality به معنی واقعیت توسعه داده شده (نام دیگر واقعیت ترکیبی) گرفته شده است.

انتظار می‌رود اپل یک اپ استور اختصاصی برای هدست خود با تمرکز بر ارائه اپلیکیشن‌های بازی، استریم محتوای ویدیویی و برقراری ارتباط ایجاد کند. احتمالاً اپل برای ارائه محتوای واقعیت مجازی، ایجاد نسخه واقعیت مجازی FaceTime (یکی از اپلیکیشن‌های اپل برای مکالمه تصویری اینترنتی) با انیموجی‌های (ایموجی‌های حیوانی) سه‌بعدی تقلیدکننده حالات چهره انسان، با شرکت‌های فعال در حوزه رسانه مشارکت خواهد کرد.

ممکن است اپل با توسعه‌دهندگان بازی برای ایجاد بازی‌های واقعیت مجازی برای هدست خود مشارکت کند. درضمن انتظار می‌رود غول فناوری آمریکایی محتوای واقعیت مجازی برای هدست خود را در اپل تی وی پلاس (سرویس استریم محتوا) و اپل آرکید (سرویس اشتراک بازی) نیز ارائه دهد.

قیمت و زمان عرضه

احتمالاً قیمت هدست AR/VR حدوداً ۳۰۰۰ دلار خواهد بود و نخستین نسخه آن برای عموم مردم عرضه نخواهد شد. ممکن است نخستین نسخه این هدست برای توسعه‌دهندگان، محتواسازان و افراد حرفه‌ای عرضه شود.

ممکن است ریلیتی پرو در WWDC 2023 معرفی شود تا توسعه‌دهندگان قبل از پاییز فرصت کافی برای طراحی اپلیکیشن‌های مختص آن داشته باشند. طبق گفته «مینگ چی کو»، تحلیلگر اپل، هدست AR/VR این شرکت در اوایل ژانویه ۲۰۲۳ معرفی می‌شود؛ اما این تاریخ کمی خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد.

آیفون ۱۵ (سپتامبر ۲۰۲۳)

آیفون 15

گوشی‌های جدید آیفون که به‌نوعی نماد قابل‌اعتمادترین به‌روزرسانی‌های اپل هستند، هر سال سپتامبر معرفی می‌شوند. انتظار می‌رود سپتامبر ۲۰۲۳ هم شاهد رونمایی گوشی‌های آیفون ۱۵ باشیم. طبق شایعات این گوشی‌ها شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود. ممکن است آیفون ۱۵ پرومکس با نام آیفون ۱۵ اولترا نیز معرفی شود تا نام آن نشان دهد رده‌بالاترین پرچمدار ۲۰۲۳ آیفون است. ممکن است مدل پرومکس ۶.۷ اینچی ویژگی‌هایی داشته باشد که مدل پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و دو مدل دیگر فاقد آن‌ها باشند.

اندازه و طراحی

احتمالاً تمام مدل‌ها اندازه کلی یکسانی دارند (اپل گوشی دیگری مثل آیفون مینی ۵.۴ اینچی تولید نمی‌کند). انتظار می‌رود امسال شاهد دو گوشی ۶.۱ اینچی و دو گوشی ۶.۷ اینچی باشیم. تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است که نشان‌دهنده ایجاد تغییرات قابل‌توجه در گوشی‌های آیفون ۱۵ باشد؛ اما شایعات منتشرشده حاکی از وجود لبه‌های گرد در این گوشی‌ها، شبیه لبه‌های قاب‌های مدل‌های ۲۰۲۱ مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی هستند.

همچنین اطلاعاتی مبنی بر احتمال برخورداری مدل‌های پرو و پرومکس از بدنه تیتانیومی و همچنین دکمه‌های ولوم و پاور لمسی شبیه به دکمه‌های هوم آیفون‌های دارای تاچ آیدی منتشر شده است. اپل اکنون از دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند که با فشرده‌شدن عمل می‌کنند؛ اما کاربران در هنگام لمس دکمه‌های لمسی متوجه واکنش هپتیک (لرزشی) می‌شوند که نشان‌دهنده عمل‌کردن دکمه‌ها است. ایجاد واکنش اپتیک نیازمند تعبیه دو موتور هپتیک در کناره‌های آیفون ۱۵ پرو و پرومکس است. درضمن ممکن است این موتورها مزایای دیگری مثل محافظت از گوشی‌ها در برابر نفوذ آب نیز داشته باشند.

انتظار می‌رود تمام گوشی‌های آیفون ۱۵ از قابلیت جزیره پویا که اکنون تنها در آیفون ۱۴ پرو و پرومکس وجود دارد، پشتیبانی کنند.

USB-C

طبق شایعات اپل قصد دارد امسال در آیفون‌ها به‌جای پورت لایتنینگ از USB-C استفاده کند. استفاده از این پورت در کامپیوترهای مک و آیپدها شروع شده است. USB-C استفاده از شارژرهای یونیورسال (سازگار با ولتاژهای مختلف) برای بسیاری از دستگاه‌های اپل و همچنین امکان بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع در برخی از دستگاه‌های این شرکت را امکان‌پذیر می‌کند.

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از پورت USB 3.2 یا تاندربولت با سرعت ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی کنند؛ البته دو مدل پلاس و استاندارد دارای USB 2.0 هستند که سرعت آن تنها ۴۸۰ مگابیت در ثانیه است.

دوربین پریسکوپ

انتظار می‌رود بهره‌مندی گوشی‌های آیفون ۱۵ از دوربین پریسکوپی جهت تقویت عملکرد زوم، یکی از ویژگی‌های جدید شاخص آن‌ها باشد؛ اما احتمالاً تنها مدل پرومکس (یا اولترا) لنز پریسکوپ خواهد داشت. این لنز جایگزین لنز تله فوتو خواهد شد و تقویت عملکرد زوم اپتیکال را امکان‌پذیر خواهد کرد. احتمالاً اپل در آیفون ۱۵ به‌جای لنز زوم اپتیکال ۳ برابری، از لنز ۶ برابری استفاده خواهد کرد.

دوربین آیفون ۱۵ اولترا با زوم اپتیکال ۶ برابری در کنار زوم دیجیتال، می‌تواند به یکی از بهترین دوربین‌های گوشی برای زوم تبدیل شود که نمونه مشابه آن اکنون در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد؛ مثلاً اکنون رده‌بالاترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ دارای سنسور زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری و زوم اپتیکال ۱۰ برابری هستند.

احتمالاً اپل در گوشی‌های جدید خود از سنسور تصویر سونی استفاده می‌کند تا دوربین این گوشی‌ها در عکاسی در محیط‌های کم‌نور و بسیار پرنور عملکرد خوبی داشته باشند. این سنسور عملکرد گوشی را در عکاسی پرتره و گرفتن تصاویری که نور زیاد پس‌زمینه آن‌ها می‌تواند مشکل‌آفرین شود نیز تقویت می‌کند. هنوز مشخص نیست تمام مدل‌ها دارای این سنسور هستند یا این سخت‌افزار تنها در مدل‌های پرو و پرومکس استفاده می‌شود.

تراشه A17

اپل قصد دارد در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از تراشه A16 استفاده کند، اما مدل پرو و پرومکس را با تراشه نسل بعدی خود، یعنی A17، نخستین تراشه ساخته‌شده بر پایه گره ۳ نانومتری TSMC، عرضه کند. لیتوگرافی ۳ نانومتری عملکرد پردازشی را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش و مصرف را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

رم

ظاهراً رم آیفون ۱۵ پرو و پرومکس نسبت به آیفون ۱۴ پرو و پرومکس افزایش یافته و از ۶ به ۸ گیگابایت رسیده است.

کامپیوترها و نمایشگرهای مک

همان‌طور که ابتدای مقاله گفتیم، ظاهراً تمام محصولات مک در سال ۲۰۲۳ تغییر خواهند کرد. محصولات جدیدی به این گروه از محصولات اضافه خواهد شد که شامل مک بوک ایر ۱۵ اینچی و نخستین مک پرو مجهز به تراشه اپل سیلیکون می‌شود.

مک پرو (نیمه نخست ۲۰۲۳)

کامپیوتر دسکتاپ مک پرو اپل

مک بوک پرو آخرین دستگاه از کامپیوترهای مک است که در آن تمام تراشه‌ها ساخت اینتل هستند و تا سال ۲۰۱۹ تغییری در آن ایجاد نشده. اپل درحال کار‌کردن روی نسخه جدیدی از مک پرو است؛ اما ساخت این دستگاه جدید زمان زیادی طول می‌کشد؛ زیرا تراشه‌های سیلیکون اپل باید قبل از اینکه جایگزین تراشه‌های پیشرفته زئون اینتل شوند، به‌اندازه کافی تکامل پیدا کنند.

هنوز مشخص نیست که طراحی بدنه این کامپیوتر دسکتاپ تغییر خاصی پیدا کرده است یا نه. کیس کنونی مک پرو با فولاد باکیفیت و آلومینیوم ساخته شده و دارای نیمکره‌های سه‌بعدی برای خارج‌کردن حرارت از داخل کیس است.

ویژگی جدید کاملاً شاخص این کامپیوتر برخورداری از تراشه اپل سیلیکون است. احتمالاً اپل در کامپیوتر دسکتاپ خود از تراشه M2 اولترا استفاده خواهد کرد که در‌حقیقت نسخه بازطراحی‌شده M1 است. احتمالاً کامپیوتر جدید اپل دارای سی‌پی‌یوی ۴ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و رم ۱۹۲ گیگابایتی یا شاید هم بیشتر باشد.

هنوز مشخص نیست نسخه جدید مک پرو چه زمانی معرفی شود؛ اما طبق شایعات در اوایل سال میلادی جاری و شاید در رویداد بهاری اپل یا WWDC 2023 عرضه شود.

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی (نیمه نخست ۲۰۲۳)

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

در سال ۲۰۲۲ مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌روزرسانی نشدند؛ بنابراین احتمالاً این لپ‌تاپ‌های اپل در سال ۲۰۲۳ با ویژگی‌های جدیدی عرضه می‌شوند. احتمالاً تغییری در طراحی لپ‌تاپ‌ها ایجاد نشود؛ زیرا طراحی آن‌ها آخرین‌بار سال ۲۰۲۱ تغییر کرد؛ اما انتظار می‌رود در آن‌ها از تراشه‌های جدید اپل سیلیکون استفاده شود.

احتمالاً مک بوک پروهای ۲۰۲۳ با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس عرضه شوند که نسخه‌های ارتقایافته M1 پرو و M1 مکس استفاده‌شده در مدل‌های نسل‌های قبلی هستند. براساس شایعات، تراشه M2 مکس دارای سی‌پی‌یوی ۱۲ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۳۸ هسته‌ای است.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی (بهار ۲۰۲۳ تا اواخر آن)

مک بوک ایر ۱۵ اینچی

مک بوک ایر کنونی نمایشگر ۱۳.۶ اینچی دارد؛ اما اپل درحال کار‌کردن روی مدل ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ است. اکنون اطلاعات زیادی در مورد مک بوک ایر ۱۵ اینچی در دست نیست؛ اما انتظار می‌رود نسخه جدید این لپ‌تاپ نیز مانند مدل ۱۳ اینچی دارای لبه‌های صاف، یک ترک پد فورس تاچ و صفحه‌کلید دارای کلیدهای F باشد و بدون فن تولید شود.

بعید است در این لپ‌تاپ از نمایشگر مینی LED یا نمایشگری با فناوری پروموشن استفاده شود؛ زیرا اپل می‌خواهد مک بوک پروها را با این‌ویژگی‌ها عرضه کند.

مک مینی

اطلاعات تازه از برخی محصولات اپل

قبل از معرفی مک استودیو تصور می‌شد این دستگاه متعلق به خانواده مک مینی باشد؛ اما این‌چنین نبود. مک استودیو جایگزین مک مینی نمی‌شود؛ اما طبق شایعات، مک مینی جدید سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود.

اکنون اطلاعات زیادی در مورد مک مینی جدید در دست نیست. بنابراین احتمالاً تنها یک نسخه ارتقا‌یافته نسبت به مدل قبلی است و دستگاهی با تغییرات قابل‌توجه و طراحی جدید نیست. طبق گفته مینگ چی کو نباید منتظر مشاهده تغییرات جدیدی در مینی کامپیوتر ۲۰۲۳ اپل باشیم و احتمالاً این دستگاه با همان فرم فاکتور قبلی رونمایی می‌شود.

احتمالاً در مک مینی ۲۰۲۳ اپل از تراشه‌های M2 و M2 پرو استفاده می‌شود. تراشه M2 قبلاً در مک بوک ایر استفاده شده، اما M2 پرو هنوز معرفی نشده است. زمان معرفی مینی مک جدید مشخص نیست؛ اما طبق برخی از گزارش‌ها، این محصول در نیمه نخست سال معرفی خواهد شد.

آی‌مک

آی‌مک

آی‌مک ۲۴ اینچی از سال ۲۰۲۱ تغییر نکرده است؛ بنابراین باید منتظر تغییراتی در آن باشیم. البته طبق گزارش بلومبرگ، احتمالاً مدل ۲۰۲۳ آ‌ی‌مک به‌جز برخورداری از تراشه M3، ویژگی جدید دیگری نخواهد داشت. در‌ضمن شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل درحال کار روی مدل جدیدی از این کامپیوتر با نمایشگر بزرگ‌تر است؛ اما اطلاعات کمی در مورد آن شنیده‌ایم.

ممکن است مدل بزرگ‌تری از آی‌مک با تراشه M3 پرو و M3 مک با نام آی مک پرو معرفی و جایگزین دستگاه ۲۰۱۷ شود که تولید آن متوقف شد و مدل بعدی آن هرگز معرفی نشد. در‌حال‌حاضر تنها می‌دانیم که آی‌مک ۲۴ اینچی امسال معرفی خواهد شد؛ اما تاریخ دقیق معرفی این دستگاه یا تاریخ معرفی آی‌مک ۲۷ اینچی هنوز مشخص نیست.

نمایشگر ۲۷ اینچی

نمایشگر پرو دیسپلی XDR اپل

اپل قصد دارد امسال از چند نمایشگر رونمایی کند که احتمالاً پرو دیسپلی XDR و استودیو دیسپلی خواهند بود؛ شاید نمایشگری بین این دو نمایشگر نیز عرضه شود.

به گفته تحلیلگری به نام «راس یانگ»، یکی از این نمایشگرها ۲۷ اینچ خواهد بود و با فناوری مینی LED و پروموشن عرضه می‌شود. اکنون اطلاعات بیشتری در مورد نمایشگرهای جدید اپل منتشر نشده است. تاریخ دقیق معرفی این نمایشگرها نیز هنوز مشخص نیست.

هوم پاد (اوایل ۲۰۲۳)

هوم پاد اپل

طبق گفته مینگ چی کو، اپل درحال کار روی نسخه جدیدی از هوم پاد است که احتمالاً امسال معرفی می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ اندازه این هوم پاد چیزی بین هوم پاد اصلی و هوم پاد مینی است. احتمالاً هوم پاد جدید اپل به‌عنوان گزینه گران‌قیمت‌تری در کنار هوم پاد مینی عرضه می‌شود. ظاهراً محصول جدید اپل یک نمایشگر لمسی داخلی نیز دارد. طبق شایعات هوم پاد جدید در اوایل سال میلادی جاری معرفی می‌شود.

اپل واچ‌ها (پاییز ۲۰۲۳)

اپل واچ‌های سری 9

اپل هر پاییز هنگام معرفی آیفون‌های جدید، اپل واچ‌های جدید خود را نیز معرفی می‌کند. انتظار می‌رود کوپرتینونشین‌ها امسال از سری ۹ اپل واچ رونمایی کنند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد سری جدید اپل واچ در دست نیست و حتی شایعه هم در مورد مشخصات آن‌ها منتشر نشده است

اپل درحال کارکردن روی سنسورهای سلامتی جدیدی برای اندازه‌گیری قند و فشار است؛ اما به‌نظر نمی‌رسد این سنسورها اکنون آماده معرفی باشند. احتمالاً اپل امسال علاوه بر سری اپل واچ، از نسخه‌های جدید اپل واچ SE و اپل واچ اولترا رونمایی می‌کند؛ البته اپل واچ SE هر سال تغییر نمی‌کند و دوره‌های تغییرات اپل واچ اولترا هم به‌دلیل جدیدبودن این ساعت هوشمند، هنوز مشخص نیست.

ایرپاد مکس

ایرپادز مکس

دو سال از آخرین تغییرات هدفون ایرپاد مکس می‌گذرد؛ بنابراین احتمالاً امسال شاهد رونمایی نسخه به‌روزرسانی‌شده آن هستیم؛ هنوز شایعاتی در مورد تغییرات جدید احتمالی این گجت اپل منتشر نشده است؛ اما با توجه به تایم‌لاین‌های قبلی ایجاد تغییرات، ایرپاد مکس، ایرپادهای بعدی اپل با تغییرات جدید هستند.

احتمالاً نسخه جدید ایرپاد مکس ویژگی‌های جدیدی دارد که قبلاً در ایرپاد پرو معرفی شده است. این ویژگی‌ها شامل تراشه H2، فناوری نویز کنسلینگ اکتیو تقویت‌شده، تراشه U1 جهت بهره‌مندی از قابلیت Find My برای یافتن موقعیت دقیق گجت گم‌شده یا به‌سرقت‌رفته، بلوتوث ۵.۳ و فناوری Adaptive Transparency جهت کاهش صداهای محیطی مزاحم می‌شود.

آیپد مینی و آیپد ایر (اواخر ۲۰۲۳)

آیپد مینی و آیپد ایر

احتمالاً اپل نسخه به‌روزرسانی‌شده آیپد ایر را با تراشه M2 در سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌کند. هنوز شایعات خاصی در مورد این نسخه جدید به گوش نرسیده است. انتظار می‌رود نسخه جدید و به‌روزرسانی‌شده آیپد مینی نیز امسال رونمایی شود؛ زیرا این تبلت اپل آخرین بار سال ۲۰۲۱ به‌روز شد. طبق گفته مینگ چی کو، احتمالاً نسخه جدید آیپد مینی با تراشه جدید در اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی