ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی ملی ترکیه
اخبار خودرو

جنجال عرضه رسمی خودروی برقی ترکیه به بازار

ترکیه با ایجاد برند توگ، قصد دارد خودروهای به‌اصطلاح ملی خود را تولید کند و سهمی را از بازار خودروی جهان به‌دست آورد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

ترکیه با ایجاد برند توگ قصد دارد خودروهای به‌اصطلاح ملی خود را تولید کند. اولین محصول این برند نوپا یک کراس‌اوور برقی است که T10X نام دارد. این کراس‌اوور در سال 2019 رونمایی شد و حالا پس از 4 سال، شاهد آغاز عرضه آن به بازار هستیم. نکته جالب اینکه سوئیچ نخستین دستگاه از این خودرو چند روز قبل به رئیس‌جمهور ترکیه، یعنی رجب طیب اردوغان تحویل داده شد. در کنار این مدل خاص، یک نمونه نیز به نخست‌وزیر آذربایجان تحویل داده شده است تا عرضه این خودروی برقی، رنگ‌وبویی کاملاً سیاسی به خود بگیرد. همچنین با توجه به ثبت‌نام 177 هزار نفر برای خرید این مدل و تیراژ تولید تنها 20 هزار دستگاه برای سال 2023، به‌نظر می‌رسد که صف مشتریان برای تحویل‌گرفتن توگ سال‌ها ادامه داشته باشد.

در جریان آغاز تحویل توگ T10X، آقای اردوغان اعلام کرد که دفتر او اولین مشتری این خودرو محسوب می‌شود؛ چرا که سفارش خود را در زمان رونمایی در سال 2019 ثبت کرده بود. رئیس‌جمهور ترکیه، برند توگ را نماد پیشرفت کشور در حوزه تکنولوژی می‌داند. وی این برند را نماد توسعه اقتصادی ترکیه نیز توصیف کرده و معتقد است وجود چنین برندی وجهه و جایگاه کشورش را ارتقا می‌بخشد.

خودروی ملی ترکیه
توگ T10X اولین خودروی ملی ترکیه

با آنکه توگ یک برند نوپاست و مشخص نیست محصولات آن با چه کیفیتی تولید خواهند شد، بسیاری از مردم ترکیه نسبت به پیش‌خرید محصولات آن اقدام کرده‌اند. طبق آمار نشریه «دیلی صاباح»، در عرض 21 روز شمار ثبت‌نام‌کنندگان در طرح پیش‌فروش محصولات توگ به بیش از 177,400 نفر رسیده است. با توجه به استقبال غیرمنتظره و حجم بالای مشارکت مردم در طرح پیش‌فروش، توگ اعلام کرده ظرفیت تولید سال 2023 را از 12 هزار دستگاه به 20 هزار دستگاه افزایش خواهد داد.

مشخصات فنی توگ T10X، اولین خودروی ملی ترکیه

همان‌گونه که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، کراس‌اوور برقی توگ T10X ابتدا با پیشرانه تک‌موتوره به دست مشتریان خواهد رسید. موتور این نسخه روی محور عقب قرار دارد و 218 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خریداران می‌توانند این نسخه را با دو پک باتری سفارش دهند. پک پایه انرژی لازم برای پیمایش 195 مایل یا 314 کیلومتر مسافت را تأمین می‌کند، اما با اتکا به پک قوی‌تر، امکان پیمایش 325 مایل یا 523 کیلومتر مسافت وجود دارد. توگ می‌گوید شتاب صفر تا صد این نسخه 7.4 ثانیه زمان می‌برد.

خودروی ملی ترکیه

نسخه پرچمدار توگ T10X به پیشرانه دو‌موتوره مجهز است. این دو موتور با همکاری هم 435 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و در عرض 4.8 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می‌رسانند. آن‌طور که ترک‌ها وعده داده‌اند، با 30 دقیقه شارژ، باتری این نسخه از 20 به 80 درصد می‌رسد؛ البته درصورت اتصال به یک پورت پرسرعت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اج133
    اج133 | ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

    این زشت ترین جلو پنجره ای هست که تا حالا دیدم

    • Ahmadmosavi0093@gmail.com
      Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۲۱ فروردین ۱۴۰۲

      از پراید و سمند و... هم زشت تره ینی؟

مطالب پیشنهادی