ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رنو سیمبل، خودرو کامپکت خانوادگی پرطرفدار

خودروهای رنو همیشه جزو محبوب‌ترین خودروها در بین ماشین‌بازها و رانندگان ایرانی بوده است. معمولا بیشتر خودروهایی که از این شرکت فرانسوی به ایران صادر می‌شد و یا در کارخانه‌های داخلی مونتاژ و تولید می‌شد، ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خودروهای رنو همیشه جزو محبوب‌ترین خودروها در بین ماشین‌بازها و رانندگان ایرانی بوده است. معمولا بیشتر خودروهایی که از این شرکت فرانسوی به ایران صادر می‌شد و یا در کارخانه‌های داخلی مونتاژ و تولید می‌شد، جمع و جور، کوچک و ارزان بودند و البته باکیفیت.

به همین دلایل است که رنو همیشه در ایران با استقبال روبه‌رو شده، چه زمانی که خودرو سوپرمینی رنو ۵ محبوب جوان‌های دهه شصت و هفتاد بود، چه زمانی که در دهه هشتاد چرخ‌های لوگان به خیابان‌های کشور رسید و با نام تندر ۹۰ عرضه شد. بعد از آن هم مگان آمد و چه زمانی که شاسی‌بلند‌های داستر و کپچر و سدان کولئوس در دهه ۹۰ زیر پای خریداران داخلی جای گرفت.

رنو سیمبل هم یکی از محصولات رنو است که در دهه ۹۰ به همراه داستر، کپچر و کولئوس توسط شرکت نگین خودرو وارد کشور شد تا بتواند چهره‌ای جدیدتر از تندر ۹۰ به ایرانی‌ها معرفی کند.

آشنایی با رنو سیمبل

رنو سیمبل یا تالیا، خودرو کامپکت کوچکی است که توسط خودروسازی فرانسوی رنو طراحی و تولید شده است. این اتومبیل در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ خورشیدی) و با نام کلیو سیمبل معرفی شد. کلیو یکی از محصولات رنو است که با بدنه هاچبک تولید می‌شود و سیمبل مدل صندوقدار آن بود و مخصوص بازارهای طراحی شد که خریداران ماشین‌های سدان را بیشتر از هاچبک می‌پسندیدند. به همین دلیل رنو سیمبل در کشورهای اروپای غربی و حتی خود فرانسه به فروش نرفت.

نسل دوم رنو سیمبل به کل با نسل سوم رنو کلیو فرق داشت اما همچنان روی پلتفرم نسل اول تولید می‌شد. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱ شمسی) ارائه شد و جایگزین نسل اول داچیا لوگان یا همان تندر ۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو شد.

همین نسل سوم رنو سیمبل بود که در سال ۱۳۹۴ به مشتریان ایرانی معرفی شد و قرار بود مالکان تندر ۹۰ را به سمت خود جلب کند اما نتوانست به این هدف برسد. قیمت نامناسب و تفاوت نه‌چندان زیاد با تندر، باعث شد تا با استقبال خوبی مواجه نشود.

طراحی بدنه و نمای خارجی

رنو سیمبل مشخصا برای بازارهای اروپای شرقی و خاورمیانه طراحی شد و به همین دلیل طراحان رنو تلاش کردند تا قیمت خودرو را پایین نگه دارند. تولید سیمبل روی همان پلتفرم لوگان یا تندر ۹۰ انجام گرفت و حتی بدنه هم مشابه با تندر ۹۰ و ساندرو طراحی شد. با وجود این شباهت ظاهری، باز هم رنو سیمبل مدرن‌تر و زیباتر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد.

بدنه حجم و خط و خطوط چندانی ندارد و ساده است و این سادگی در تمام اجزای آن به چشم می‌خورد. چراغ‌ها ساده بوده و به شکل چهار ضلعی هستند اما سپر حالتی اسپرت دارد. طراحی جلو پنجره از روی خودروهای جدید رنو، مثل کولیوس و تلیسمان گرفته شده است.

در عقب خودرو هم سادگی همچنان به چشم می‌خورد، فقط سپر عقب حجیم‌تر شده و نمایی متفاوت به رنو سیمبل داده است.

پیشرانه و مشخصات فنی

موتور رنو سیمبل موجود در ایران همان موتوری است که روی ال ۹۰ و رنو ساندرو قرار دارد. این موتور از نوع K4M بوده و ۱.۶ لیتر حجم دارد. پیشرانه سیمبل می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو یک تنی، ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت رنو سیمبل تقریبا خوب بوده و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر فقط به ۸.۴ لیتر بنزین نیاز دارد.

کابین و طراحی داخلی

با توجه به این رنو سیمبل محصول سال ۲۰۱۲ است، بنابراین داشبورد و طراحی داخلی آن نیز باید مدرن‌تر و جدیدتر از تندر ۹۰ باشد. از این رو، بخشی از داشبورد این خودرو ارزان قیمت، شبیه به شاسی‌بلند گران قیمت کپچر طراحی شده است. هر چند جنس داشبورد از پلاستیک خشک و دارای کیفیت متوسطی است.

امکانات و تجهیزات

رنو سیمبل در ایران با سه تیپ LE، PE و SE عرضه می‌شود که دو تیپ آخر فول آپشن است. نمایشگر ۷ اینچی، رایانه سفری، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و تهویه اتوماتیک از امکانات رفاهی این خودرو است. رنو برای ایمنی راننده و سرنشینان هم کیسه هوای سرنشینان جلو، سوئیچ ضدسرقت و ترمز ABS را روی سیمبل قرار داده است.

نحوه فروش رنو سیمبل در ایران

رنو سیمبل نسل دوم تندر ۹۰ است و به راحتی می‌تواند جای این خودرو را بگیرد. هرچند سیمبل در رده اتومبیل‌های کامپکت کوچک طبقه‌بندی می‌شود اما دارای کابین جاداری است و یک خانواده پنج نفره به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بازار خودرو ایران در سال ۹۹ دچار نوسانات قیمتی زیادی شد و قیمت‌های خودروهایی مثل سیمبل چند میلیون تومانی کم و زیاد شدند. از این رو اگر قصد دارید رنو سیمبل را بفروشید، با احتیاط این کار را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی