ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن های ساعت هشدار برای بیدار شدن از خواب – قسمت دوم

بیدار شدن از خواب برای برخی افراد حقیقتا یک معضل است. اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته و در قسمت اول این مقاله اپلیکیشن هایی را معرفی کردیم که می توانستند شما را با روش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

بیدار شدن از خواب برای برخی افراد حقیقتا یک معضل است. اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته و در قسمت اول این مقاله اپلیکیشن هایی را معرفی کردیم که می توانستند شما را با روش هایی منحصر به فرد وادار به بیدار شدن از خواب کنند.

این هفته و در قسمت دوم مقاله به سراغ اپلیکیشن های دیگری رفته ایم که مکانیزم متفاوت و خلاقانه ای را برای بیدار کردن کاربرانشان از خواب در نظر گرفته اند.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Turbo Alarm

Turbo Alarm 1

توربو آلارم از لحاظ امکانات برای بیدار کردن کاربر از خواب حقیقتا کولاک کرده. تقریبا هر قابلیتی که از یک اپلیکیشن ساعت هشدار انتظار دارید را در توربو آلارم خواهید یافت.

رسم مربع و مثلث، لرزاندن موبایل، روشن کردن چراغ یا آباژور و لمس طولانی مدت روی صفحه روش های غیر معمول آن برای ساکت کردن زنگ هشدارند. البته در میان این روش ها گزینه های ساده تری مثل فشردن یک دکمه یا سوایپ هم می بینید.

دوست دارید با موزیک مورد علاقه تان از خواب بیدار شوید؟ توربو آلارم می تواند در صورت برنامه ریزی قبلی، هر روز با یکی از آهنگهای موجود در حافظه گجت شما را از خواب بیدار کند. هر چند شاید استفاده از حالت زنگ بلندشونده بتواند در بیداری شما موثرتر باشد.

سازندگان توربو آلارم برای کسانی که برای بیداری به نور حساسند، نور خورشید را با صفحه نمایش موبایل شبیه سازی کرده اند. در این حالت دقایقی پیش از شروع زنگ زدن، نور صفحه به تدریج و با رنگی که شما انتخاب کرده اید شدیدتر می شود تا شاید بتوانید بدون نیاز به شنیدن صدای زنگ و با آرامش از خواب برخیزید.

به غیر از مواردی که گفتیم، نمایش وضعیت آب و هوای روزانه، آلارم مجدد برای اطمینان از بیداری، نامگذاری برای ساعت های کوک شده جهت یادآوری کارها، تنظیم ریتم ویبره و هماهنگی با Google Now از امکانات دیگر این ساعت هشدار بی نظیر هستند.

Turbo Alarm

Turbo Alarm

سازنده: Francisco Javier Castaño Gómez قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

I Can't Wake Up! Alarm Clock

I Can't Wake Up Alarm 1

تفاوتی نمی کند که سرحال باشید یا شدیدا خسته، ساعت هشدار I Can't Wake Up به هر شیوه ای که شده شما را از خواب بیدار می کند. این اپ هم برای بیدار کردن کاربر متدهای مختلفی را در نظر گرفته که همگی ذهن را به کار انداخته و خواب را کاملا از سر می پرانند.

هر روز صبح که اپلیکیشن زنگ می خورد، با چالش متفاوتی برای ساکت کردن آن مواجه خواهید شد. مثلا یک روز باید به حل یک مسئله ریاضی بپردازید و روزهای دیگر کاشی های همرنگ را بیابید. روش های دیگر هم شامل تقلید یک حرکت خاص از اپ، اسکن بارکد، لرزاندن گجت و تایپ یک متن کوتاه هستند.

از حالت Smooth Wake Up می توانید برای روشن شدن تدریجی صفحه نمایش و زنگ هشدار با صدای افزایشی استفاده نمایید. از دیگر امکانات I Can't Wake Up هم می توان به انتخاب موزیک برای آلارم، زنگ دوم برای اطمینان و امکان اجرای اپلیکیشنی خاص پس از قطع صدای ساعت اشاره کرد.

I Can't Wake Up! Alarm Clock

I Can't Wake Up! Alarm Clock

سازنده: Kog Creations قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.7 مگابایت زبان:

SleepBot - Sleep Cycle Alarm

SleepBot 1

اپلیکیشن SleepBot دقیقا متوجه می شود که شما چه موقع به خواب رفته اید و بر طبق آن، وقتی که به قدر کافی خوابیدید شما را بیدار خواهد کرد. حتی با استفاده از این اپ می توانید از خر و پف کردن یا حرف زدنتان در خواب هم مطلع شوید.

شاید بپرسید که چگونه یک اپلیکیشن می تواند چنین چیزی را تشخیص دهد؟ SleepBot به عنوان یک آنالیز خواب، حرکات بدن شما را قبل و هنگامی که به خواب رفته اید تحلیل می کند. برای این کار کافیست در حالی که موبایل در حال شارژ شدن است، آن را زیر بالشت خود بگذارید.

اپلیکیشن با تحلیل حرکات شما پیش از خواب و در حین آن، دقیقا متوجه می شود که به چند ساعت خواب احتیاج دارید و سر موقع مناسب به صورت خودکار شما را بیدار می کند. البته امکان کوک دستی ساعت نیز برای کاربران در نظر گرفته شده.

پس از بیداری قادرید نمودار میزان حرکات خود در خواب را ببینید یا صدای خر و پف هایتان که اپلیکیشن ضبط کرده را بشنوید. در این صورت می توانید برای وضعیت خوابتان برنامه ریزی کنید. گفتنی است که SleepBot از سوی بنیاد ملی سلامت ایالات متحده آمریکا تأیید شده و به غیر از یک ساعت هشدار و آنالیزور خواب، مشاور خوبی برای ارائه توصیه های مفید برای خواب بهتر نیز هست.

SleepBot - Sleep Cycle Alarm

SleepBot - Sleep Cycle Alarm

سازنده: SleepBot قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 14.5 / 8.9 مگابایت زبان:

Wave Alarm

Wave Alarm 1

Wave Alarm  برای ساکت کردن صدای زنگ، آسان ترین مسیر ممکن را پیش پای شما گذاشته. برای این کار، کافیست دستتان را از روی صفحه نمایش موبایل عبور دهید تا زنگ هشدار غیر فعال گردد.

تشخیص این کار با حسگر مجاورت (Proximity Sensor) موبایل انجام می شود و وابستگی زیادی به دقت آن دارد. هر چه این حسگر حساسیت بالاتری داشته باشد، تعداد دفعات کمتری برای عبور دست از روی صفحه احتیاج است.

از دیگر امکانات Wave Alarm می توان به انتخاب ساعت های دیجیتال و عقربه ای، نمایش وضعیت آب و هوا، انتخاب زنگ از میان آرشیو شخصی یا زنگ های اختصاصی اپلیکیشن و زنگ با صدای افزایشی اشاره نمود.

Wave Alarm

Wave Alarm

سازنده: Augmented Minds قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 19.6 / 21 مگابایت زبان:

Glimmer

Glimmer 1

ساعت هشدار Glimmer سی دقیقه پیش از رسیدن موعد زنگ، صفحه را از حالت خاموش به طور تدریجی روشن می کند تا بتوانید حتی پیش از زنگ خوردن برای بیدار شدن آمادگی داشته باشید.

جالب اینجاست که اگر تمایل داشته باشید، در طول این سی دقیقه می تواند برای شما صدای آواز پرندگان را هم پخش کند. اگر با وجود این نور و صدا باز هم نتوانستید از خواب برخیزید، نوبت به زنگ هشدار می رسد.

اما اگر زنگ هشدار هم تأثیری بر شما نگذاشت چه؟ در این صورت Glimmer به روش غیر مسالمت آمیز متوسل می شود و با یک صدای بلند و گوشخراش شما را مجبور به بیداری خواهد کرد.

اگر قصد دانلود Glimmer را داشتید، توصیه می کنیم که برای جلوگیری از حمله قلبی در اثر شنیدن این صدای ناهنجار، پیش از بحرانی شدن اوضاع خودتان با زبان خوش از خواب بیدار شوید.

Glimmer

Glimmer

سازنده: vuxia قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 30 مگابایت زبان:

نظرتان درباره مکانیزم عمل اپلیکیشن هایی که معرفی شد چیست؟ شما از چه اپلیکیشن های دیگری برای بیدار شدن از خواب استفاده می کنید؟ پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • alpha+
    alpha+ | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    بد نبودن...اون ک میدونه چقد خوابیدی خوبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی