ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی ماشین اسپورت هیبریدی، همراه با پهپاد اختصاصی برای هدایت خودکار

خودروهایی بدون راننده؛ ماشین هایی همراه با پهپاد و در نهاییت هر دو همراه با امکانات اتوپایلوت. این ایده آنقدر بلندپروازنه و پیچیده به نظر می رسد که به اعتقاد بسیاری هنوز تا عملیاتی شدنش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

خودروهایی بدون راننده؛ ماشین هایی همراه با پهپاد و در نهاییت هر دو همراه با امکانات اتوپایلوت. این ایده آنقدر بلندپروازنه و پیچیده به نظر می رسد که به اعتقاد بسیاری هنوز تا عملیاتی شدنش زمان زیادی باقی مانده، اما یک خودروساز سوئیسی به نام Rinspeed درنظر دارد ظرف چند ماه آینده خودرویی همراه با یک پهپاد همراه را رونمایی کند و به چنین ایده ای جامه عمل بپوشاند.

در همین راستا، شرکت مذکور پوستر مربوط به ماشینی تحت عنوان Ʃtos را منتشر کرده که قرار است در ژانویه سال 2016 (ابتدای سال جدید میلادی) در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکتریکی (CES) لاس وگاس پرده ها از روی آن کنار روند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

خودروی مذکور مملو از امکانات و قابلیت های مختلف برای اتوپایلوت است و یک پرنده بدون سرنشین یا همان پهپاد نیز آن را همراهی می کند. براساس اعلام شرکت سازنده این محصول، قابلیت اتوپایلوت این خودروی اسپورت هیبریدی امکان منطبق شدن با محیط پیرامونش را دارد و میتواند یاد بگیرد.

حرف از این خودروی مفهومی زمانی منتشر می شود که مغزهایی نظیر پروفسور کریس گردس از دانشگاه استنفورد به خودروسازان هشدار می دهند اندکی آهسته تر به سمت جلو حرکت کنند و در وهله نخست برای تولید ماشین های خودران سعی کنند به سوالات پیچیده تری پاسخ دهند.

اما یکی از جالب ترین قابلیت های این دستگاه در وضعیت اتوپایلوت آن قرار دارد و آنطور که Rinspeed اظهار داشته به لطف آن فرمان ماشین کاملا به داخل تا شده و از بدنه آن خارج می شود.

1469486185339997838

درون همراه این خودرو هم سکوی فرود اختصاصی خود را در عقب آن دارد و برخی از توانمندی هایی که شرکت سازنده ادعا کرده به لطف وجود این پهپاد به ماشین اضافه می شوند عبارتند از قابلیت برداشتن و تحویل بسته و همچنین فیلم برداری از مسیر حرکت خودرو و استریم لایو آنها در زمان حرکت.

البته ناگفته نماند که این محصول ابتکاری دست کم تا سه ماه دیگر رونمایی نمی شود و باید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن همچنان صبر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    وجود بهپاد، براي كارهاي جيمزباندي خوبه. مثلا بهپاد وضعيت مسير پيش رو را به لحاظ حضور خودروهاي جهت مخالف چك كنه تا ماشين جيمزباند خيال راحت، با حداكثر سرعت در مسيرهاي پيچ در پيچ حركت كنه!
    گرچه قاعدتا بهپاد چنين وظيفه كنترلي بر عهده ندارد، چون اولا عمر باتري آن معمولا كمتر از يك ساعت است، ثانيا در مسيرهاي با موانع مختلف (درخت، كابل برق، تابلوهاي خياباني، روگذر و زيرگذر، تونل، كوه، ساختمان هاي بلند و غيره) امكان پرواز و ديد داشتن آن مشكل مي شود.
    در هر حال اين خودرو هم اسپرته، هم هايبيردي و الكتريكي، هم داراي سيستم رانندگي خودكار، و هم داراي بهپاد. به نظر من، احتمال موفقيت همزمان در تمام اين أهداف، كم هستش.

مطالب پیشنهادی