ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

ترکیب توقف ناپذیر کارآفرینی و تیپ شخصیتی نوع A

به طور کلی می توان شخصیت همه ی انسان ها را به دو گروه A و B تقسیم کرد. شخصیت های نوع A معمولاً افراد به شدت با انگیزه ای هستند که اهداف بسیار والا ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

به طور کلی می توان شخصیت همه ی انسان ها را به دو گروه A و B تقسیم کرد. شخصیت های نوع A معمولاً افراد به شدت با انگیزه ای هستند که اهداف بسیار والا و حرارتی درونی برای دنبال کردن خواسته هایشان دارند. شخصیت های نوع B معمولاً انسان های آرام تری هستند و این انگیزش به شدت بالای شخصیت های نوع A را ندارند؛ اما از طرف دیگر استرس بسیار کمتری را تجربه می کنند.

بسیاری از کارآفرینانی که شخصیت نوع A دارند، این موضوع را در تأسیس شرکت و موفقیت های خود بسیار مؤثر دانسته اند. شخصیت های نوع A در بزرگسالی عطش وصف ناپذیری برای پیشرفت دارند که باعث می شود کسی جلودارشان نباشد. این مسئله دلایل متعددی دارد که در ادامه به ۱۲ مورد از آنها اشاره می کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- شخصیت های نوع A زندگی شغلی خود را اولویت اول خود می دانند

وقتی پای زندگی و روابط شخصی در میان باشد تبدیل کردن زندگی شغلی به اولویت و تمرکز شماره ی یک زندگی لزوماً بهترین انتخاب نخواهد بود، چرا که به عنوان نمونه، تعاملات اجتماعی فرد به شکل محسوسی افت خواهد کرد. با این وجود، شخصیت های نوع A باز هم ترجیح می دهند زندگی شخصی خود را به نفع کسب و کار و اهداف مربوطه شان قربانی کنند.

۲- شخصیت نوع A نمی تواند به راحتی کار را کنار بگذارد

کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند که تعطیل کردن کار و دور شدن به موقع از آن می تواند از آسیب رساندن به سلامت فردی افراد جلوگیری کند. اما تعداد کمی از شخصیت های نوع A موفق به این کار می شوند. حقیقت این است که آنها با کار کردن احساس راحتی بیشتری می کنند تا استراحت.

۳- آنها عاشق فهرست کارهای انجام دادنی هستند

درست کردن فهرستی از کارهایی که باید انجام شوند به شما اجازه می دهد بدون تلف کردن وقت، یک به یک به کارهایی که باید انجام دهید رسیدگی کنید. این کار در بلند مدت در زمان شما صرفه جویی زیادی خواهد کرد. شخصیت های نوع A برای هر کاری فهرستی اینچنینی درست می کنند؛ چه برای امور کاری، و چه برای امور شخصی.

۴- شخصیت های نوع A همیشه وقت شناس هستند

US-Med-Post11_3rd-year

شخصیت های نوع A این را درک می کنند که زمان ارزشمند ترین دارایی هر کسی است. آنها همیشه سر وقت حاضر می شوند و از دیگران نیز انتظار دارند همینطور رفتار کنند. از دید آنان اگر زود برسید به موقع رسیده اید. اگر به موقع برسید، دیر کرده اید و اگر دیر برسید، بهتر است اصلاً آفتابی نشوید.

۵- آنها وقت را تلف نمی کنند

حتی تصور تعلل و عقب انداختن کارها نیز برای شخصیت های نوع A آزاردهنده است. از نظر آنها وقتی می توان کاری را همین حالا انجام داد، به تعویق انداختنش لزومی ندارد. اگر بتوان همین حالا کاری را انجام داد، می توان مطمئن بود شخصیت نوع A بلادرنگ و در کوتاهترین فرصت ممکن آن را انجام خواهد داد.

۶- جمله ی «نمی توان این کار را انجام داد» از نظر شخصیت های نوع A پذیرفته نیست

اگر کاری امکانپذیر باشد، شخصیت های نوع A از اینکه می توانند آن را انجام دهند اطمینانی ۱۰۰ درصدی خواهند داشت. آنها به توانایی های خود برای انجام هر کاری اعتماد کامل دارند.

۷- شخصیت های نوع A کمال گرا هستند

Obsessive man laying on grass, perfection

هیچ چیز به اندازه ی اشتباه شخصیت های نوع A را عصبانی نمی کند. آنها برای کمال گرا بودن اختیاری از خود ندارند، قابل قبول نبودن اشتباه در وجود آنهاست. این تسلیم ناپذیری به آنها اجازه می دهد در مواقعی که دیگران دست از اهدافشان کشیده اند، به اهداف خود برسند.

۸- طرح ریزی بخشی از وجود آنهاست

برای اینکه بتوان به هدفی دست پیدا کرد، به یک طرح واضح و کامل نیاز خواهد بود. در حالی که دیگران ممکن است ترجیح دهند وارد گود شوند و سپس به اقتضای مسیر دست به اقدامات مختلف بزنند، شخصیت های نوع A پیش از دست به کار شدن طرح و برنامه ای برای خود در نظر می گیرند و از آغاز تا پایان کار به آن پایبند می مانند.

۹- شخصیت های نوع A توانایی بالایی در حل مسئله از خود نشان می دهند

بخشی از علت این مسئله این است که آنها کاملاً به توانایی های خود ایمان دارند، تا حدی که مطمئن اند می توانند برای هر مسئله ای راه حلی بیابند. این اعتماد به نفس به آنها اجازه می دهد به شکلی خستگی ناپذیر و به دور از استیصال و تشویش، به راه حلی منطقی برای مشکلات دست پیدا کنند.

۱۰- شخصیت های نوع A شخصیت های پر شوری هستند

وقتی نسبت به چیزی اشتیاق داشته باشید، راحت تر می توانید وقت و انرژی خود را وقف آن کنید. شخصیت های نوع A هیچ کاری را نصفه و نیم انجام نمی دهند. اشتیاق و علاقه ی آنان باعث می شود بدون آنکه تلاش هایشان جنبه ی «کار» پیدا کند، خود را وقف انجام امور مختلف کنند.

۱۱- آنها راندمان بالایی دارند

4029-12-things-energy-efficiency-01

شخصیت های نوع A به خاطر دلایلی که در بالا ذکر شد (از قبیل وقت شناسی، کمال گرایی، طرح ریزی، هدر ندادن وقت و غیره) انسان های به شدن بهره وری هستند. انجام بیشترین کار در کمترین زمان ممکن از ویژگی های برجسته ی آنان به شمار می رود.

۱۲- شخصیت های نوع A تمرکز بالایی دارند

وقتی پای به پایان رساندن کارها به میان می آید، شخصیت نوع A تمام تمرکز خود را معطوف انجام کار مورد نظر خواهد کرد، فارغ از هر اتفاق دیگری که ممکن است در اطرافش جریان داشته باشد. توانایی مسدود کردن تمام عوامل منحرف کننده و متمرکز ماندن روی کار، باعث می شود حواس این افراد حتی یک لحظه از کاری که انجام می دهند پرت نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • salam
    salam | ۹ آذر ۱۳۹۴

    من فارغ التحصیل رشته ی مدیریت کسب و کارهای کوچک هستم
    ادمی خلاق با پشتکار بالا به طوری که در سن 24 سالگی در ارگان نیمه دولتی استخدام شدم
    اشتباه ترین اشتباهم بود اوایل خیلی خوشحال و سه چندان کار می کردم و راضی بودم بعد از گذشت سه سال با سن کم ام مورد تمسخر افراد قرار می گیرم .... همان طور که می دونید وقتی خانم باشید و متمرکز به کار همیشه دست های پشت پرده و سیاست هایی هست که مانع پیشرفت بشه
    امروز در آذر 94 افسردگی کاری گرفتم سردر گم ودر خلاء به سر می برم
    چه شد که تمام آرمان من خلاصه شد به میز کار و آدم های ترسوی دور و واطرافم

  • مهدی77
    مهدی77 | ۴ آذر ۱۳۹۴

    بسیار مطلب زیبایی بود

    در محیط کار شخصیت A داشتن رو داریم اما متاسفانه در فضای کشور جهان سومی هستیم ک سقف حرکتی شما محدود هست

    درامد ها پایین هست و شما هر چه بیشتر تلاش کنید میزان دارمد شما مکفی نخواهد بود

    به شخصه 48 ساعت کار میکنم ک میتونم با قاطعیت بگم ک 90% زمان کارم مفید هست اما میزان درامد خالص پایین هست و این سبب دلسردی و عدم لذت از شغل میشه

    در کشور ما بالاترین سود ها از آن دلال ها هست و بنده همه ی مشاغل رو تا سن 27 ب نوعی تجربه کردم و اگه یک روز بخام دوباره شروع کنم از اول سراغ دلالی خواهم رفت چون میزان کار و درامد 100 برابر خواهد شد
    تجربه 10 سال کار مستمرم این رو نشون داده و البته خوشحال میشم دوستان دگ ب توعی تجربه ها رو ب اشتراک بزارن البته مشاغلی ک بر حسب سرمایه تحصیلی باشه نه سرمایه پولی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی