ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکمن A26 سونی با رنگ های متنوع معرفی شد

سونی سال گذشته و در جریان CES با محصولی به نام ZX2 موفق شد تا برند واکمن خود را باز تعریف نماید؛ پخش کننده ی موسیقی ۱۲۰۰ دلاری که برای خوره های دنیای موزیک طراحی و تولید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۵:۴۰

سونی سال گذشته و در جریان CES با محصولی به نام ZX2 موفق شد تا برند واکمن خود را باز تعریف نماید؛ پخش کننده ی موسیقی ۱۲۰۰ دلاری که برای خوره های دنیای موزیک طراحی و تولید شده بود.

واکمن در CES امسال نیز حضور دارد ولی اینبار تصمیم گرفته تا مدلی ارزان قیمت تر عرضه کرده و البته این مدل از تنوع رنگی بیشتری نیز برخوردار است. A26 یا همان واکمن تازه از راه رسیده ی سونی در ۶ رنگ خاکستری، آبی، قرمز، بنفش، سفید و سبز لیمویی ارائه خواهد شد، ضمن اینکه یک ایرباد دارای ویژگی کنسل کننده ی دیجیتال نویز نیز با آن همراه گشته.

ناگفته نماند دستگاه مورد بحث دنبال روی راه مدل A17 به حساب می آید که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و قصد داشت موسیقی بدون افت کیفیت و دارای رزولوشن بالا را از طریق دیوایسی ۳۰۰ دلاری و مشابه آیپاد تاچ در اختیار کاربران بگذارد.

A26 اما بر خلاف قبل به گونه ای طراحی شده که به جای نمایشگر لمسی، رابط کاربری اش متکی به دکمه های فیزیکی باشد، البته این پخش کننده موسیقی از بلوتوث و پخش بی سیم موزیک هم پشتیبانی کرده و می تواند بوسیله ی NFC با سیستم های استریوی خانگی نیز جفت شود.

بر طبق شواهد ظاهراً سونی در مدل امسال خود قصد نداشته همانند ZX2 (واکمنی که در CES 2015 معرفی شد) به اندروید متکی بماند و استفاده از پلتفرم موبایلی گوگل در این دست از تولیداتش را فعلاً کنار گذاشته. بنابراین خبری از دانلود اپ ها روی این گجت نیست و تمرکز اصلی روی پخش موسیقی با کیفیت بالا قرار گرفته.

فرمت های پشتیبانی شده نیز عبارت هستند از FLAC، AIFF، ALAC، MP3 و AAC، هر چند که بعید به نظر می رسد کسی آرشیو موسیقی با چنین تنوعی از فرمت را در اختیار داشته باشد.

A17 در سال ۲۰۱۴ با ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه شده بود ولی حالا در سال ۲۰۱۶ سونی از A26 با ۳۲ گیگابایت حافظه پرده برداشته که می توانید آن را از طریق کارت های حافظه ی میکرو SD تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید.

طول عمر این دستگاه نسبت به گذشته فرق خاصی نکرده و هنوز این توانایی را دارد که ۳۰ ساعت موسیقی دارای رزولوشن بالا پخش کرده و ۵۰ ساعت هم Mp3 پخش نماید. سونی هنوز در مورد قیمت محصول جدیدش حرف خاصی به میان نیاورده ولی با توجه به کیفیت پایین تر بدنه و حافظه ی کمتر آن می توان انتظار قیمتی ارزان تر را نسبت به مدل های قبلی داشت.

sony-wireless-nc-headphones-ces-2016-1.0

ژاپنی ها در کنار واکمن جدید از یک هدفون تازه هم رونمایی کرده اند. هدفون وایرلس NC که اخیراً معرفی شده به گونه ای آماده گشته که با واکمنی که در بالا از آن سخن گفتیم بیشترین سازگاری را داشته باشد. این محصول دارای ویژگی کنسل کردن نویز به صورت دیجیتالی است؛ فناوری که سونی آن را "automatic AI" نامیده و بر اساس آن میزان و نوع اصوات مازاد محیطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس کوشش می شود آنها به صورت دیجیتالی حدف گردند.

سونی می افزاید هدفون های NC دارای تکنولوژی DSEE هستند که کمک می کند کیفیت پخش فایل های Mp3 بالاتر رفته و نزدیک به آن چیزی شود که از طریق سی دی های صوتی قابل شنیدن است، هر چند که بعید به نظر می رسد یک خوره ی موسیقی به چنین راهکارهای دیجیتالی رضایت داده و تمایلی به استفاده ی از آنها داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • کامران
    کامران | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    الان کی واکمن میخره

    • shs77
      shs77 | ۱۶ دی ۱۳۹۴

      وقتی واکمن های رزولوشن و نویز کنسلینگ باشه زیبا هم باشه چرا کسی نخره؟!

    • arsham
      arsham | ۱۶ دی ۱۳۹۴

      کسایی که گوشی بزرگی دارن و در همه جا و برخی مواقع مثلا موقع ورزش کردن نمیتونن با گوشی آهنگ گوش بدن یا کیفیت پخش بالا تری میخوان

مطالب پیشنهادی