ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون قابلیت کتاب خوانی را به دستیار دیجیتالی الکسا در اسپیکر «اکو» اضافه نمود

احتمالا با اسپیکر Echo آشنایی دارید؛ این محصولِ کمپانی آمازون در واقع یک اسپیکر است که به دستیاری صوتی مجهز شده و هر سوالی از او بپرسید، در اینترنت جستجو کرده، پاسخ را یافته و به ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

احتمالا با اسپیکر Echo آشنایی دارید؛ این محصولِ کمپانی آمازون در واقع یک اسپیکر است که به دستیاری صوتی مجهز شده و هر سوالی از او بپرسید، در اینترنت جستجو کرده، پاسخ را یافته و به شما اعلام خواهد کرد.

در کنار امکانات اولیه ای که این دستگاه داشت، شرکت سازنده ی آن در طول نمایشگاه CES ردیاب الکسا را نیز به آن افزود که با اتصال آن به «اکو» می توانید وسایل گمشده خود را ردیابی نموده و پیدا نمائید.

اما گویا آمازون قصد دارد این محصول خود را تواناتر از این که هست بکند و پیرو همین امر، امروز اعلام شده که نرم افزار صوتی دیگری نیز به این دیوایس اضافه کرده و موجب شده تا این بلندگو قدرت کتابخوانی نیز پیدا نماید.

به لطف وجود الکسا و قابلیت جدید، کاربر می تواند از اسپیکر مورد بحث بخواهد تا کتاب دلخواهش (از میان کتاب های موجود برای کیندل) را با صدای بلند برای او بخواند و دستگاه نیز به سرعت دستور او را اجرا خواهد نمود.

البته باید توجه داشته باشید که این کار توسط ربات صورت می پذیرد و همانند کتاب های صوتی نیست که یک راوی انسانی داستان را نقل می کند. اما مزیت ویژگی یاد شده این است که شما قادر خواهید بود هر کدام از کتاب های کیندل که مورد علاقه تان هست را به کمک این دستگاه مطالعه نمائید.

از دیگر مشخصه های نرم افزار یاد شده باید به این نکته اشاره کرد که آخرین کتاب خوانش شده را در حافظه خود ثبت می نماید و به این ترتیب می توانید با یک دستور صوتی ساده همانند: «الکسا! کتاب کیندل مرا بخوان» و بدون ذکر نام کتاب موردنظر ادامه محتوای آن را گوش دهید.

همچنین باید اشاره کنیم فرمان هایی همانند «توقف»، «فوروارد» و «ادامه خوانش» نیز وجود دارند و برخلاف سرویس صوتی کمپانی آمازون، نمی توانید از فصلی که خوشتان نمی آید عبور کرده و به بخش بعدی کتاب بروید.

آن طور که از خبرها مشخص است، آمازون به دنبال ویژگی های جدید برای توسعه توانایی های Echo و الکساست تا کاربرد آنها فقط به جستجوهای اینترنتی و پخش موسیقی محدود نباشد و در این مسیر نیز همه توان خود را به کار بسته تا با سرعت بیشتری این هدف را محقق گرداند.

برای نمونه می توان به استفاده از این اسپیکر برای قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانه یا به عنوان یک دستیار مجازی در صنعت خانه هوشمند اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی