ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی IBM در پی تصاحب Ustream به ارزش 130 میلیون دلار [شایعه]

اولین چیزی که پس از شنیدن واژه استریم زنده ویدیو به ذهن همه ما می رسد قطعا Twitch است. این شبکه طی چند سال گذشته به سرعت رشد کرد و توانست میلیون ها بازدیدکننده را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

اولین چیزی که پس از شنیدن واژه استریم زنده ویدیو به ذهن همه ما می رسد قطعا Twitch است. این شبکه طی چند سال گذشته به سرعت رشد کرد و توانست میلیون ها بازدیدکننده را روزانه به سمت خود جلب کند.

با این حال، عمده استفاده توییچ در استریم زنده ویدیوی بازی ها است و دنیای تکنولوژی محدود به بازی ویدیویی نمی شود. خصوصا اگر قرار باشد جلسات کاری را به صورت زنده مخابره کنید. به همین علت، کمپانی IBM قصد دارد تا با خرید UStream به قیمت 130 میلیون دلار، کسب و کار خود را رونق بیشتری بخشد و سرویس مذکور را برای استفاده گسترده تر کسب و کارها آماده سازد.

وبسایت فورچون که این گزارش را منتشر کرده می گوید مبلغ معامله حدودا 130 میلیون دلار پول نقد است و کارکنان شرکت نیز می توانند در سمت های خود باقی بمانند. در قیاس با خرید 970 میلیون دلاری آمازون، این مبلغ نشان دهنده جامعه کوچک تر و ارزش برند کمتری است که UStream در برابر Twitch دارد.

فورچون می گوید رابطه میان IBM و UStream زمانی شکل گرفت که این دو در سال 2014 بر سر پلتفرم ابری Bluemix آی بی ام همکاری داشتند. پیامدهای این خرید احتمالا بازتر شدن گستره فعالیت UStream و جدی تر گرفته شدن آن توسط شرکت ها و کسب و کارهای مختلف است.

با توجه به اینکه Twitch بازار مصرف کنندگان را به اشغال خود در آورده و YouTube هم با شبکه گیمینگ جدید خود جایگاه دوم را دارد، بعید است که UStream بخواهد بازار کسب و کار را رها کرده (جایی که می تواند اولین باشد) و پس از یوتوب در جایگاه سوم قرار گیرد. برای مثال در CES امسال، بعضی از کنفرانس ها از طریق UStream قابل مشاهده بودند. همکاری با IBM و گسترش فضای فعالیت می تواند حرکتی هوشمندانه به حساب آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی