ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Loon Copter آشنا شوید؛ پهپادی که نه تنها پرواز می کند بلکه زیرآبی هم می رود [تماشا کنید]

هواپیماهای بدون سرنشین و ریموت کنترلی تا چند سال پیش بیشتر حکم سرگرمی داشتند اما اخیرا از آنها برای انجام کارهای متنوعی بهره گرفته می شود. به طور مثال، حکم پیک های هوائی را دارند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

هواپیماهای بدون سرنشین و ریموت کنترلی تا چند سال پیش بیشتر حکم سرگرمی داشتند اما اخیرا از آنها برای انجام کارهای متنوعی بهره گرفته می شود. به طور مثال، حکم پیک های هوائی را دارند و کالاهای مشتری ها را به دستشان می رسانند. از این رو، بدون شک دنیای آینده ی انسان ها مملو از این دستگاه ها خواهد بود.

در همین راستا، تیم تحقیقاتی و مهندسی دانشگاه آکلند به تازگی نمونه اولیه از نوعی پهپاد را رونمائی نموده اند که علاوه بر پرواز، قادر است روی سطح آب شناور شده و حتی زیر آب نیز حرکت نماید. این محصول Loon Copter نامیده شده و در ظاهر به کوآد کوپترهای معمولی شبیه است.

«لون کوپتر» قادر است روی سطح آب فرود آمده و روی آن شناور باشد با این فرق که توانایی جمع کردن بخش های شناور خود را دارد تا به واسطه آن زیر آب رفته و چند متری در آب حرکت نماید. طراحی هوشمندانه این گجت امکان چرخش 90 درجه ای در زیر آب را مهیا می سازد، در نتیجه ملخ های دستگاه همانند موتور قایق رفتار می کنند و باعث می شوند تا پهپاد درون آب حرکت نماید.

این پهپاد چند منظوره برای انجام ماموریت های گشت و نجات و حتی انجام بررسی های مهندسی در زیر آب مناسب خواهد بود. تیم سازنده اعلام نموده در نظر دارد به نمونه های آتی «لون کوپتر» مودم های صوتی یا شناورهای مسیریاب اضافه نماید.

اگر این دستگاه کمی بزرگ تر بود می شد از آن برای انجام تفریحات هیجان انگیز نیز بهره گرفت. در ادامه می توانید ویدئوی این محصول را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی
    هادی | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    وال استریت ژورنال زده آیفون امسال کمترین میزان فروش از زمان عرضه تا به امروز رو داشته.
    دیجیاتو پوشش بده.

مطالب پیشنهادی