ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از نوسانات کوچک برای تولید انرژی پاک

حتما برایتان پیش آمده که شاهد حرکت شاخ و برگ درختان در مسیر باد باشید، فارغ از اینکه این منظره حس آرامش بخشی به انسان القاء می نماید، تاکنون به این فکر کرده اید که ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

حتما برایتان پیش آمده که شاهد حرکت شاخ و برگ درختان در مسیر باد باشید، فارغ از اینکه این منظره حس آرامش بخشی به انسان القاء می نماید، تاکنون به این فکر کرده اید که می توان از چنین رویدادی برای تولید انرژی پاک هم بهره گرفت؟ این دقیقا موضوعی است که مهندسان دانشگاه اوهایو به دنبال استفاده از آن هستند و در همین راستا تصمیم گرفته اند نوعی توربین بادی جدید شبیه درختان بسازند.

البته این فقط یک بخشی از تحقیقات آنها به شمار می رود. مطالعه اصلی آنها روی چگونگی تولید انرژی پاک از حرکات نوسانی است تا هر نوع لرزشی را بتوانند به نیرو تبدیل نموده و از آن در جهت بهبود زندگی بشر استفاده نمایند.

در همین زمینه، «رایان هارن» مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی صدا و لرزش اظهار داشته: «تقریبا همه ساختمان ها در باد نوسانات بسیار کوچکی دارند یا وقتی با ماشین از روی پل ها عبور می کنید، آنها نیز دچار لرزش های خفیفی می شوند؛ به طور کلی محیط پیرامون ما مملو از انواع لرزش ها و نوساناتی است که هر روزه هدر می روند و موسسه ما تصمیم گرفته روشی اختراع کند تا بتوان این نوسانات را گردآوری نموده و به انرژی تبدیل کرد.»

همچنین گفته می شود، حسگرهایی که سلامت ساختمان ها را مانیتور می نمایند را می توان برای تشخیص و ردیابی لرزش ها و تبدیل آنها به انرژی مورد استفاده قرار داد، به این ترتیب این سنسورها نیروی مورد نیاز خود را نیز تامین خواهند نمود.

حال این سوال پیش می آید که چرا وقتی انرژی خورشیدی هست باید از این انرژی های کوچک استفاده کرد؟ و Harne، مدیر این پروژه در پاسخ به چنین ابهامی گفته این سیستم قرار است برای مقایس های کوچک تر و مکان هایی که امکان استفاده از پنل های خورشیدی در آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرد.

با توسعه چنین انرژی هایی می توان امید داشت که در آینده شاهد آلودگی های کمتری در دنیا خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی