ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتقال اطلاعات از طریق فیبر کربن
تکنولوژی

با انتقال ۵۷ گیگابیت در ثانیه رکورد سرعت دیتا در فیبرهای نوری شکسته شد

دانشمندان دانشگاه ایلینوی به تازگی توانستند رکورد انتقال بدون اشکال اطلاعات را در شبکه های فیبر نوری با انتقال ۵۷ گیگابیت دیتا در ثانیه بشکنند. نکته بسیار مهم این است که چنین انتقال دیتایی در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۰

دانشمندان دانشگاه ایلینوی به تازگی توانستند رکورد انتقال بدون اشکال اطلاعات را در شبکه های فیبر نوری با انتقال ۵۷ گیگابیت دیتا در ثانیه بشکنند. نکته بسیار مهم این است که چنین انتقال دیتایی در دمای محیط انجام شده است. یعنی برای دستیابی به این سرعت نیازی به سردکردن کابل ها وجود ندارد.

حتی وقتی دمای محیط تا بیش از ۸۵ درجه سانتی گراد افزایش بیابد، باز هم می توان تا ۵۰ گیگابیت اطلاعات را از طریق این کابل ها انتقال داد. محققین انتظار دارند از این نوع فیبرهای نوری در دیتاسنترها، صنایع هوایی و هر مکان دیگری با شرایط نامساعد محیطی استفاده شود.

چالش اصلی در کاربردی کردن این تکنولوژی استفاده از آن در فواصل طولانی است. اگر بتوان بر این مشکل فائق آمد، استریم آنلاین ویدوهای 4K به امری عادی تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آی ویوید
    آی ویوید | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    البته چیزی‌ که گفته نشده این هست که این تست، روی یک جفت فیبر ( rx-tx ) و یک wavelength گرفته شده ولی همین الان روی یک فیبر و چهار wavelenght خط صد گیگابیت استاندارد هم داریم و حتی تست های چهارصد گیگابیت هم زده شده و به زودی استانداردهاش هم بیرون خواهد آمد.

مطالب پیشنهادی