ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتوبوس لاکهید مارتین کودکان را به گشت شهری روی سیاره سرخ می برد [تماشا کنید]

لاکهید مارتین (Lockheed Martin) یک شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکائی است که در حال حاضر بیشترین درآمد خود را از فروش جنگ افزارها به دست می آورد. این شرکت که هواپیما و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

لاکهید مارتین (Lockheed Martin) یک شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکائی است که در حال حاضر بیشترین درآمد خود را از فروش جنگ افزارها به دست می آورد. این شرکت که هواپیما و موشک های فضائی متعددی تولید نموده، اکنون با هدف تشویق کودکان به منظور علاقه مند شدن به خلاقیت، کشف و اختراع کارهای جالب توجهی انجام می دهد.

یکی از اقدامات صورت پذیرفته در این حوزه، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان به واسطه گشت شهری با اتوبوس است. به این صورت که سرنشینان این اتوبوس از طریق فناوری واقعیت مجازی این طور  تصور می کنند که این وسیله نقلیه روی سطح مریخ در حال حرکت است و آنها می توانند از داخل اتوبوس چشم انداز سیاره سرخ را تماشا کنند. افراد می توانند از پنجره تا فاصله 200 مایل مربع دورتر را ببینند.

شرکت هوافضای مورد بحث این سیستم واقعیت مجازی را همانند نرم افزارهایی ساخته که در بسیاری از بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند؛ به این مفهوم که کیفیت بسیار عالی دارند و حسی از واقعیت را به بیننده منتقل می کنند.

در آخر هم اشاره کنیم که اتوبوس فوق پیشرفته لاکهید مارتین قرار است به شهرهای مختلف آمریکا سفر کند تا دانش آموزان ایالات های مختلف این کشور امکان تجربه نمودن آن را داشته باشند.

در ادامه می توانید ویدئوی این طرح را تماشا نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    چه حالی میکنن. خوش به حالشون
    فقط من نمیدونم چرا اتوبوسهای مدرسه امریکا 1000 ساله همین شکلی موندن!

    • محمدی مجد
      محمدی مجد | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

      همین شکل فعلیشون بسیار زیباست و نیازی به تغییر نیست.

مطالب پیشنهادی