ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان به کمک پهپادها به دنبال بهترین گیاه برای تولید سوخت زیستی می گردند

گروهی از محققان برنامه دارند که بهترین نوع سورگوم (گیاهی از خانواده غلات) را برای تولید سوخت زیستی بیابند و در این راه از چند پهپاد زمینی و هوایی بهره می گیرند. این محققین قصد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

گروهی از محققان برنامه دارند که بهترین نوع سورگوم (گیاهی از خانواده غلات) را برای تولید سوخت زیستی بیابند و در این راه از چند پهپاد زمینی و هوایی بهره می گیرند. این محققین قصد دارند یک بالگرد خودکار 11 کیلوگرمی را به هوا فرستاده و به کمک تصویربرداری معمولی، مادون قرمز حرارتی و لیزر LIDAR از زمینی به مساحت 10 جریب اطلاعات به دست آورند.

این دستگاه که نام آن مشخص نیست، هر دو هفته یکبار به مدت 20 دقیقه بر فراز زمین پرواز کرده و تصاویر و اطلاعات لازم را جمع می کند. محققان با کمک این داده ها به دنبال گیاهی می گردند که بیشترین رشد را داشته. هم چنین قرار است از دو پهپاد زمینی برای اندازه گیری گیاهان استفاده شود.

در تولید سوخت زیستی، گیاه سورگوم یکی از بهترین جایگزین های ذرت به شمار می رود. ضمنا میزان مقاومت این گیاه در برابر خشکسالی بسیار بالا بوده و در شرایطی نه چندان آیده ال رشد می کند. اما مشکل اینجاست که محققان نمی دانند کدوم گونه از سورگوم (به دلیل وجود گونه های متعدد) بیشترین سازگاری را در تولید سوخت زیستی از خود نشان می دهد.

وزارت انرژی ایالات متحده سال گذشته 30 میلیون دلار در اختیار چند تیم مختلف قرار داد تا با استفاده از ربات ها، بهترین گونه سورگوم را یافته و پرورش دهند. این تیم خاص معتقد است که به پهپادها با سرعتی به مراتب بیشتر از انسان ها قادر به جمع آوری اطلاعات هستند و اگر سایر محققین اقصی نقاط جهان از این روش استفاده کنند، قادر به بالا بردن سرعت جمع آوری اطلاعات خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی