ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محمود واعظی از رشد ۱۰۰ برابری تعداد کاربران اینترنت همراه در کشور خبر می دهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر دیروز هجدهم اردیبهشت، در همایش «فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها»، تعداد مشترکین اینترنت ثابت کشورمان را در ابتدای کار دولت ۴ میلیون نفر، ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر دیروز هجدهم اردیبهشت، در همایش «فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها»، تعداد مشترکین اینترنت ثابت کشورمان را در ابتدای کار دولت ۴ میلیون نفر، و تعداد کاربران اینترنت همراه را نیز ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرده و گفته است این اعداد در حال حاضر به ترتیب به ۱۰ میلیون نفر کاربر اینترنت ثابت و ۲۰ میلیون نفر کاربر اینترنت همراه (رشدی ۱۰۰ برابری) افزایش یافته است. واعظی در ادامه ی صحبت های خود از افزایش پهنای باند داخل کشور به ۴۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرف ۲ سال گذشته خبر داده و گفته است: «سال گذشته ۱۸۰۰۰ روستا به اینترنت متصل شدند و بنای ما بر این است که حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ روستای دیگر نیز به اینترنت متصل شوند».

وی در خلال صحبت های خود نگاه دولت به ارتباطات و فناوری اطلاعات را اینگونه توصیف کرده است: «دولت ICT را به عنوان پیشگام توسعه ی کشور می‌داند و در بسیاری از کشور های پیشرفته نیز نقشی که برای اطلاعات و فناوری ارتباطات در نظر گرفته‌ اند، نقشی زیرساختی است. ما نیز در کشور تلاش می‌کنیم با توسعه ی زیرساخت‌ ها به دنبال توسعه و توانمندساز کردن بخش‌های مختلف کشور باشیم».

ایشان تسهیل در امور مردم را یکی دیگر از محور های مورد توجه دولت در بخش ICT دانسته و گفته اند: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ی فراهم کردن امکانات و آماده‌ سازی زیرساخت‌ ها را بر عهده دارد و طبیعی است که دیگر بخش‌ ها باید به بحث محتوا توجه کنند. البته از آنجا که مقام معظم رهبری به مسئله ی فرهنگ و تربیتی توجه ویژه‌ ای دارند و از مسئولان خواستند به این موضوعات توجه کنند، وزارت ارتباطات به دنبال این است که فضای مجازی را در این راستا هدایت کند. با توجه به اینکه ما می‌توانیم خدمات را افزایش دهیم، باید به محتوای فاخر شبکه‌ها نیز توجه داشته باشیم».

واعظی با «فرصت و تهدید» دانستن توأمان فضای مجازی افزود: «در واقع فضای مجازی فرصت است، چرا که در دنیای امروز نمی‌ توانیم بدون فضای مجازی امورات را پیش ببریم. لذا در همه ی بخش‌ ها نیازمند استفاده از فضای مجازی هستیم. همچنین یک تهدید است، چرا که در دنیای امروز در این بخش موضوعاتی پیدا می‌ شود که سبب تخریب اخلاق و کانون خانواده خواهد شد. ما به دنبال این هستیم که در این بخش با دقت عمل کرده و تهدیدات را کم کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد امنیت شبکه را افزایش دهیم که البته در سال گذشته رقم بالایی از بودجه ی خود را در این رابطه هزینه کردیم».

واعظی صیانت از روابط اجتماعی و پاک بودن شبکه را محور دیگر تلاش های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: «به دنبال این هستیم که شبکه پاک باشد و خانواده‌ ها بدانند که ما به عنوان دولت، به دنبال مراقبت از شبکه و روابط اجتماعی هستیم و البته خودشان هم باید مراقبت کنند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بیست میلیون نفر اینترنت سیم کارته بقیه با وای فای میان

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    جالبه، تلگرام تعداد کاربران ایرانی فعال در تلگرام رو ۴۰ میلیون نفر میدونه...اونوقت آمار داخل کشور، میگه کلا ۲۰ میلیون نفر کاربر اینترنت همراه داریم...یعنی این وسط ۲۰ میلیون نفر هستن که بدون اینکه اینترنت داشته باشن، عضو تلگرام هستن.

  • mr
    mr | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    رشد 100 برابری کاربران اینترنت و کاهش 100 برابری کیفیت اینترنت و رشد 100 برابری قیمت ها

  • جواد
    جواد | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    در جامعه که شما چیزی برای همبستگی اجتماعی نداشته باشید، رشد درشبکه های دیگر بیشتر خواهد بود.درکیم گفت مذهب هم عاملی برای این همبستگی است اما جالب است که در جامعه ما نه تنها مذهب بلکه اخلاق ، فرهنگ و سنت هم نتوانسته این پیوستگی در شبکه مجازی را کاهش دهد. تنها راه برای جلوگیری از همبستگی مجازی در جوامع بدبخت ،کاهش سرعت ورود به شبکه و ازدیاد قیمت خواهد بود،که سر انجام بخاطر سود طبقه حاکم است نه رفاه کاربر....

مطالب پیشنهادی