ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای مطالعه کتاب های الکترونیک فارسی

می دانیم، هیچ چیز نمی تواند با لذت در دست گرفتن کتاب و حس خوب ورق زدن صفحات کاغذی اش برابری کند. اما بیایید رو راست باشیم، مطالعه در تبلت و موبایل با امکانات پیشرفته هم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

می دانیم، هیچ چیز نمی تواند با لذت در دست گرفتن کتاب و حس خوب ورق زدن صفحات کاغذی اش برابری کند. اما بیایید رو راست باشیم، مطالعه در تبلت و موبایل با امکانات پیشرفته هم لذت خاص خودش را دارد.

به لطف اپلیکیشن های کتاب خوان، این روزها می توانید نسخه الکترونیکی کتاب مورد علاقه تان را در موبایل یا تبلت بخوانید، و با خرید قانونی از نویسندگان آن ها حمایت کنید. اپلیکیشن های کتاب خوان مزایای دیگری هم دارند: می توانید در آن ها صدها کتاب را با حجم اندکی ذخیره کنید، در پاراگراف ها یادداشت و علامت گذاشته و حتی ورق خوردن خودکار صفحه را به دست شان بسپارید.

اگر به دنبال اپلیکیشن هایی برای دانلود کتاب های الکترونیکی فارسی می گردید، در جعبه ابزار این هفته چهار مورد از معتبرترین آن ها را به شما معرفی می کنیم که عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبا از خود به نمایش گذاشته اند. برای آشنایی با امکانات این اپلیکیشن ها، از شما دعوت می کنیم که تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

فیدیبو

Fidibo 1-w600

فیدیبو با اختلاف زیادی نسبت به رقبا، بهترین اپلیکیشن کتاب خوان ایرانی است. آرشیو بزرگ آن بیش از 7000 کتاب و مجله فارسی را شامل می شود؛ کتاب هایی که بعضی از آن ها رایگان و اکثرشان پولی هستند که می توانید به صورت قانونی و با رعایت حق کپی رایت ناشر، آن ها را خریداری کنید.

فیدیبو از معدود کتاب خوان های ایرانیست که امکان همگام سازی کتاب ها (و یادداشت ها و بوکمارک های هر کدام) را میان دو پلتفرم iOS و اندروید فراهم کرده. تنظیم اندازه و فونت نوشته ها، حالت شب برای مطالعه آسان و ورق زدن اتوماتیک صفحات نیز از قابلیت هایی هستند که تجربه مطالعه با فیدیبو را به کار لذت بخشی تبدیل کرده اند.

در حال حاضر بیش از 250 ناشر معتبر کشور فیدیبو را برای ارائه قانونی آثارشان انتخاب کرده اند، و آرشیو متنوع اپلیکیشن روز به روز در حال گسترش است. بیشترین تنوع موضوعی در کتاب های الکترونیک فارسی را هم می توانید در فیدیبو بیابید. البته رابط کاربری اپ در نسخه اندروید می توانست بهتر از وضعیت کنونی باشد، اما اگر زیاد مشکل پسند نباشید کنار آمدن با این محیط کار چندان سختی برایتان نخواهد بود.

فیدیبوــ هزاران کتاب الکترونیک

فیدیبوــ هزاران کتاب الکترونیک

سازنده: فیدیبو قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 11.3 / 17 مگابایت زبان:

فراکتاب

345-w600

با اینکه بیش از چهار سال از آغاز فعالیت مجموعه فراکتاب گذشته، اما سرعت رشد آن به اندازه رقیب قوی ترش فیدیبو نبوده است. اولا با وجود اشتیاق کاربران، هنوز خبری از اپلیکیشن iOS آن نیست و ضمنا آرشیو آن شامل فقط 3000 کتاب می شود.

اما طرفداران فراکتاب، دلایل خوبی برای حمایت و پشتیبانی از این سرویس دارند. اولا فراکتاب در بعضی دسته ها (به عنوان مثال مذهبی) آرشیو کامل تری از فیدیبو دارد و کتاب هایی در آن می بینید که در کتابخانه دیگر رقبا پیدایشان نخواهید کرد. مورد بعد آنکه فراکتاب تنها کتاب خوان ایرانیست که از قابلیت همگام سازی صدا و نوشته برخوردار است.

فرمت ava. فرمتی است که تیم فراکتاب آن را به وجود آورده تا بتوان در عین خواندن کتاب های متنی، صدای راوی را نیز همزمان با آن شنید. بوکمارک صفحات، همگام سازی حساب کاربری، حالت شب، امکانات ویرایشی مثل تغییر اندازه و فونت نوشته و علامتگذاری و افزودن یادداشت به متن از دیگر امکانات مهم فراکتاب محسوب می شوند.

فراکتاب - کتاب الکترونیکی و صوتی

فراکتاب - کتاب الکترونیکی و صوتی

سازنده: فراکتاب قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.8 مگابایت زبان:

پاتوق کتاب

4-w600

اپلیکیشن "پاتوق کتاب" نشر معارف یکی از خوش ساخت ترین کتاب خوان های ایرانی موجود به شمار می رود. رابط کاربری اپ چه در iOS و چه اندروید، یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقباست و اپلیکیشن از دو فرمت PDF و Epub برای نمایش کتاب ها پشتیبانی می کند.

هر چند آرشیو پاتوق کتاب به گستردگی فیدیبو و فراکتاب نیست، اما برخی کتاب ها هستند که فقط در این اپلیکیشن آن ها را خواهید یافت. مثلا پاتوق کتاب در دسته بندی "آموزشی"، تعداد زیادی کتب درسی و دانشگاهی را در فرمت های PDF و Epub و با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه کرده است. در صورت تمایل، حتی می توانید نسخه فیزیکی هر کدام را برای ارسال به درب منزل سفارش بدهید.

نکته دیگری که پاتوق کتاب را از دیگر اپ های این فهرست متمایز کرده، پشتیبانی از محتوای واقعیت افزوده برای بعضی از کتاب هاست. البته این قابلیت به تازگی کار خود را در اپلیکیشن آغاز کرده و توسعه دهنده کماکان مشغول بروزرسانی آن است. امکان یادداشت گذاری، هایلایت کردن، خط کشیدن بر روی متن، تنظیم فونت، جستجو در متن و حالت شب برای مطالعه هم از دیگر قابلیت های این کتاب خوان خوب ایرانی هستند.

Patogh Ketab

Patogh Ketab

سازنده: نشرمعارف قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36.3 / 29 مگابایت زبان:

طاقچه

33-w600

طاقچه هم یکی دیگر از مراجع خرید کتب الکترونیکی به طور قانونی است که برای کاربران iOS و اندروید طراحی شده. مشخص نیست که آرشیو این اپلیکیشن حاوی چند کتاب است، اما چه در دسته کتاب ها و چه روزنامه ها و مجلات تنوع خوب و قابل قبولی را شاهد هستید.

طاقچه هم مثل فیدیبو، کلیه کتاب های دانلودی را میان پلتفرم های iOS و اندروید همگام سازی کرده تا امکان از دست رفتن آن ها به صفر برسد. مثل دیگر اپلیکیشن های این فهرست، در طاقچه هم می توانید رنگ پس زمینه و فونت نوشته و سایز آن را به دلخواه تغییر دهید. البته گزینه هایتان در این زمینه نسبت به دیگر رقبا بیشتر هستند.

کتاب‌های طاقچه بر اساس درخواست ناشر قیمت‌ گذاری شده اند و در برخی عناوین، نسبت به دیگر اپ های این فهرست ارزان تر هستند. هر چند که شاید از نظر تنوع به پای آرشیو قدرتمند اپلیکیشن فیدیبو نرسند.

طاقچه؛ فروشگاه کتاب الکترونیک

طاقچه؛ فروشگاه کتاب الکترونیک

سازنده: طاقچه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 14.9 / 20 مگابایت زبان:

چقدر از اپلیکیشن های کتاب خوان برای خرید و مطالعه کتاب استفاده می کنید؟ آیا گزینه های بهتری از اپ های فهرست این هفته می شناسید که از چشم ما پنهان مانده باشند؟ حتما آن ها را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Fariba Yousefi
    Fariba Yousefi | ۲ مهر ۱۳۹۸

    من از اپلیکیشن خوانا استفاده می‌کنم ولی خیلی خیلی راضی هستم و محتوای خوبی هم داره.

    khanabooks.com

  • hadifa
    hadifa | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    به نظر من طاقچه بهترین مرجع برای کتاب صوتی هستتش

  • مریم
    مریم | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    من از فیدیبو استفاده میکنم و راضی ام..حالا میخوام طاقچه رو امتحان کنم :-)

  • آریا
    آریا | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    من از پلی بوک گوگل استفاده میکنم از همه بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی