ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزبری پای موفق به فروش 12.5 میلیون بُرد در عرض 5 سال شده است

نشریه رسمی Raspberry Pi اخیراً خبر از فروش 12.5 میلیون واحدی بردهای مبتنی بر لینوکس این کمپانی از زمان عرضه نخستین Pi در سال 2012 داده است. در این صورت، حالا می توان گفت که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

نشریه رسمی Raspberry Pi اخیراً خبر از فروش 12.5 میلیون واحدی بردهای مبتنی بر لینوکس این کمپانی از زمان عرضه نخستین Pi در سال 2012 داده است. در این صورت، حالا می توان گفت که رزبری پای براساس برخی تخمین ها فروش کامپیوترهای Commodore 64 را پشت سر گذاشته است.

موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانیم پای توانسته به سومین کامپیوتر پر فروش مناسب برای مقاصد عمومی تبدیل شود و پشت مک اینتاش اپل و پی سی های ویندوزی مایکروسافت ایستاده است. البته لازم به ذکر است که Commodore مدل های بیشتری نسبت به مدل 64 داشته و از این نظر، کماکان فروش بیشتری نسبت به رزبری پای به دست آورده؛ اما بهرحال شکی نیست که پای به موفقیت بسیار قابل توجهی دست یافته است.

کمپانی مورد اشاره چارتی از فروش بردهای پای نیز فراهم آورده که مدل های مختلف را به تفکیک سهم از فروش نمایش می دهد:

در مجموع با وجود رقبای فراوان برای پای که با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای در دسترس قرار دارند، آخرین مدل از بردهای پای، یعنی Pi 3B توانسته به بیشترین آمار فروش دست یابد و نشان می دهد که علاقه مندان کامپیوترهای کوچک و کاربردی همواره به گزینه های بسیار مناسبی دسترسی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی