ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکوتر «Üo»؛ گجتی با طراحی منحصر بفرد و امکان چرخش 360 درجه ای [تماشا کنید]

یک زمانی ورود «سِگوِی»ها به بازار سر و صدای زیادی به پا کرد اما قیمت نه چندان کم آنها که گاهی حتی بیش از یک خودروی کار کرده بود، موفقیت آنها را تحت تأثیر قرار ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

یک زمانی ورود «سِگوِی»ها به بازار سر و صدای زیادی به پا کرد اما قیمت نه چندان کم آنها که گاهی حتی بیش از یک خودروی کار کرده بود، موفقیت آنها را تحت تأثیر قرار داد. حال یک مهندس برق با نام «Olaf Winkler» این مشکل را رفع کرده و اسکوتری تازه توسعه داده که قرار است با قیمت حدوداً هزار دلار راهی بازار شود.

اسکوتر خود متعادل مورد اشاره بر خلاف «سگوی»ها که دارای یک جفت چرخ بودند، تنها از یک کره پلاستیکی به عنوان چرخ خود بهره می برد که می تواند بدون تغییر شکل وزن شخص را تحمل کند. این اسکوتر که «Üo» نام دارد برای حفظ تعادل و حرکت به هر سو، از سه موتور برخوردار است که قادر هستند چرخ لاستیکی دستگاه را در هر جهتی بچرخانند.

اسکوتر «Üo» برای حفظ تعادل و حرکت، از سه موتور مجزا برخوردار است که قادر هستند چرخ لاستیکی دستگاه را در هر جهتی بچرخانند.

گفتنی است طراحی منحصر بفرد «Üo» سبب می شود که چرخ لاستیکی کروی همیشه در مرکز ثقل کاربر قرار گیرد و از این رو امکان از دست دادن تعادل روی آن کمتر شده و امنیت بیشتری را نسبت به مدل های مشابه به ارمغان می آورد.

همچنین در انتهای دسته اسکوتر مورد اشاره یک جوی استیک کوچک تعبیه شده که کاربر می تواند با کمک آن و بدون جا به جایی چرخ لاستیکی کروی، اقدام به چرخش 360 درجه ای کند و مانور دادن با آن ساده تر شود.

لازم به ذکر است اسکوتر «Üo» هم اکنون روی وبسایت جمع سپاری Kickstarter قرار گرفته تا بتواند سرمایه 40,000 یورویی مورد نیاز خود را تأمین کند. علاقه مندان می توانند با صرف هزینه حدوداً 1300 دلاری یک دستگاه از آن را برای خود پیش خرید کنند و به پیشرفت پروژه مورد اشاره کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی