ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش جدید IDC: فروش تلفن های هوشمند امسال افزایش می یابد

تحلیلگران IDC جدیدترین ارزیابی خود برای بازار تلفن های هوشمند ظرف پنج سال آینده را منتشر کردند و آنطور که به نظر می رسد اوضاع بسیار امیدوار کننده است. براساس اعلام این شرکت، بازار اسمارت فون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

تحلیلگران IDC جدیدترین ارزیابی خود برای بازار تلفن های هوشمند ظرف پنج سال آینده را منتشر کردند و آنطور که به نظر می رسد اوضاع بسیار امیدوار کننده است. براساس اعلام این شرکت، بازار اسمارت فون همگام با بهبود شرایط اقتصادی و تکنولوژیکی جهان، به رشد منظم و پیوسته خود ادامه خواهد داد.

به گفته کارشناسان این شرکت، در سال 2017 میلادی، 1.517 میلیارد اسمارت فون در اقصی نقاط دنیا به فروش خواهد رفت که این رقم تا سال 2021 میلادی به 1.745 میلیارد دستگاه می رسد.

روند رشد این بازار در سال 2018، به خاطر بهبود شرایط اقتصادی در بسیاری بازارهای نوظهور افزایشی محسوس پیدا می کند. علاوه بر این، گفته شده که در بازه زمانی یک سال و نیمه از زمان عرضه، آیفون 8 فروش پیوسته و بالایی را تجربه خواهد کرد.

در مورد گلکسی اس 8 هم باید بگوییم که سامسونگ هرآنچه در توان داشت به کار گرفت تا خاطره تلخ نوت 7 را از نظرها پنهان نماید و حالا آنطور که گزارشات نشان می دهند، کهکشانی جدید این شرکت فروشی دوبرابر سریع تر از گلکسی اس 7 (محبوب ترین اسمارت فون تاریخ سامسونگ) دارد.

IDC همچنین پیش بینی کرده که در جریان نطق دوشنبه شب اپل، این شرکت مهم ترین خبرهایش را به سمع و نظر کاربران خود می رساند و روی هم رفته کارشناسان این موسسه باور دارند که پنج سال آینده دوران خوبی برای اسمارت فون ها خواهد بود چراکه مردم برای همگام شدن با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا همچنان به خرید بهترین موبایل های بازار ادامه می دهند.

طبق نموداری که توسط  IDC منتشر شده، به همین خاطر، موبایل های مجهز به نمایشگرهای 5.5 تا 6 اینچ بیشترین سهم از بازار را در سال 2021 به خود اختصاص خواهند داد.

این موسسه همچنین پیش بینی های خود در مورد بازار سیستم عامل را هم منتشر کرد و اعلام نمود که اندروید و iOS همچنان جایگاه خود را حفظ خواهند کرد و از این حیث تغییر چندانی را در پنج سال آینده تجربه نمی کنند.

بر این اساس، سیستم عامل موبایلی گوگل 85 درصد از کل بازار موبایل دنیا را در اختیار خواهد داشت و 15 درصد باقی مانده نیز از آن اپل خواهد بود. جالب اینکه IDC در این بخش از گزارش خود به هیچ سیستم عامل موبایلی دیگری اشاره نکرده است.

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arman1377
    Arman1377 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    به نظرم امسال نسبت به پارسال اسمارتفون ها از ویژگی های متمایز تر و نسبتا جذاب تری برخوردار هستن !
    پارسال صرفا اکثر کمپانی ها محصولات سال قبلشون رو بهبود داده بودن از جمله سامسونگ و سونی و اپل ( الجی هر سال انقلابی عوض میشه بلکه فرجی بشه ? )

مطالب پیشنهادی