ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد شش پره و مفهومی Voliro قادر به انجام حرکات آکروباتیک است [تماشا کنید]

به نظر می رسد که سال 2017، حقیقتاً سال پهپادها است. بعد از اینکه پهپاد DJI Spark با نام گرفتن به عنوان «بهترین پهپاد بازار» ما را متعجب ساخت و کمپین کیک استارتری برای پهپاد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

به نظر می رسد که سال 2017، حقیقتاً سال پهپادها است. بعد از اینکه پهپاد DJI Spark با نام گرفتن به عنوان «بهترین پهپاد بازار» ما را متعجب ساخت و کمپین کیک استارتری برای پهپاد SwellPro به راه افتاد که می تواند روی آب شناور بماند، حالا پهپاد شش پره و مفهومی Voliro از راه رسیده که به لطف پره های قابل چرخش، می تواند حرکات آکروباتیک را میان زمین و هوا به انجام برساند.

تیمی 11 نفره از دانشجویان انستیتوی تکنولوژی فدرال سوییس و دانشگاه هنر زوریخ اخیراً تصمیم به طراحی هگزاکوپتری گرفته اند که نه تنها به هر طرف حرکت می کند، بلکه به راحتی قادر به چرخش و حرکات آکروباتیک نیز هست. از زمان آغاز این پروژه نه ماه می گذرد و گرچه هنوز تهیه مستندات به پایان نرسیده، اما نسخه آزمایشی نهایی این پهپاد در ویدیویی جذاب به نمایش درآمده است.

در این ویدیو می بینیم که پهپاد شش پره Voliro میان زمین و هوا می رقصد، به شکلی عامدانه تلو تلو می خورد، به آرامی معلق می زند و به دور خود می پرخد. حرکات Voliro بسیار تحسین برانگیز هستند؛ حتی با این وجود که نسخه آزمایشی این پهپاد، فرسنگ ها با اهداف ترسیم شده برای محصول نهایی فاصله دارد.

هنوز مشخص نیست که پهپاد آکروباتیک Voliro چه زمانی به مراحل نهایی رسیده و روانه بازار می شود، اما تا آن زمان، تماشای ویدیوی پایین می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • john smith
    john smith | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی کند عمل می کرد جالبه که در ایران با اینهمه پتانسیل بالا و نیاز بالاتر به کوادکوپتر ها دانشگاه ها مایل به سرمایه گذاری در این زمینه نیستند.

مطالب پیشنهادی