ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک میلیون دلار برای 20 سال پنهانکاری؛ فراری 365 GTS/4 دیتونا اسپایدر راهی حراجی می شود

خودروهای کلاسیک فراری همواره به دلایل متعدد نقش جواهر را برای کلکسیونرها و علاقه مندان به اتومبیل های قدیمی داشته اند. یکی از مدل های ارزشمند این کمپانی 365 GTS/4 دیتونا اسپایدر نام دارد که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

خودروهای کلاسیک فراری همواره به دلایل متعدد نقش جواهر را برای کلکسیونرها و علاقه مندان به اتومبیل های قدیمی داشته اند. یکی از مدل های ارزشمند این کمپانی 365 GTS/4 دیتونا اسپایدر نام دارد که فقط 121 دستگاه از آن ساخته شده و جزو فراری های نایاب محسوب می شود.

به تازگی حراجی معروف RM Auctions اعلام کرده که یک نمونه بسیار خاص از این خودرو را ماه بعد به فروش خواهد گذاشت. مدل مورد بحث که در دسامبر 1971 ساخته شده با لقب "اسپایدر مخفی" شناخته می شود؛ دلیل این لقب هم ساده است، زیرا این اتومبیل به مدت دو دهه در انظار عمومی ظاهر نشده و پس از 20 سال برای فروش راهی این حراجی خواهد شد.

آخرین حضور این خودرو در خیابان های عمومی به سال 1997 و گردهمایی Rodeo Drive Concours d’Elegance بر می گردد. بعد از این رویداد مالک فراری مذکور آن را در پارکینگ خانوادگی خود نگهداری نموده و دیگر با آن رانندگی نکرده است.

البته دیتونا اسپایدر کنونی پس از چند بار دست به دست شدن از سال 1983 تحت تملک این خانواده قرار داشته و تا به این تاریخ فقط 36,513 مایل (حدودا 59 هزار کیلومتر) کار کرده است.

بر اساس گزارش ها، این مدل هرگز بازسازی اساسی نداشته و قطعات آن از هم جدا نشده اند، البته رنگ بدنه و روکش های چرمی کابین آن در سال 1977 مورد مرمت جزئی قرار گرفته اند. در زیر کاپوت این خودرو موتور V12 اصلی دست نخورده باقی مانده، جالب اینکه مجموعه ابزار، کتابچه ها و کاتالوگ ها نیز همانند روز اول در وضعیت بسیار سالمی به سر می برند.

البته اخیرا در برخی قسمت ها مثل سیستم سوخت رسانی، کاربراتورها و سیستم برق تعمیراتی جزئی انجام شده، رنگ بخش پایینی بدنه نیز کمی مرمت شده است. تاکنون حراجی RM Auctions که به RM Sotheby's تغییر نام داده قیمتی برای این فراری نایاب تعیین نکرده، اما در گذشته مدل های مشابه با قیمت تقریبی یک میلیون دلار معامله شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی