ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

اولین گوشی هوشمند هواوی با پشتیبانی از شبکه 5G در 2019 معرفی می شود

هواوی به تازگی در رویداد سالانه ای که در شهر شنژن چین برگزار کرده از قصد خود برای ارائه اولین گوشی هوشمند بهره مند از فناوری 5G در سه ماهه سوم سال 2019 (تیر تا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵

هواوی به تازگی در رویداد سالانه ای که در شهر شنژن چین برگزار کرده از قصد خود برای ارائه اولین گوشی هوشمند بهره مند از فناوری 5G در سه ماهه سوم سال 2019 (تیر تا مهر ماه سال 98) خبر داده است.

بر اساس گمانه زنی ها احتمال می رود پس از عرضه گوشی هوشمند میت 20 هواوی در سال جاری میلادی، در مدل بعدی، یعنی میت 30 شاهد پشتیبانی از شبکه های مخابراتی 5G (نسل پنجم شبکه های مخابراتی موبایل با قابلیت هایی از جمله سرعت دریافت بسیار بالا) باشیم؛ موبایلی که بر اساس روند فعلی معرفی سری میت انتظار می رود در سه ماهه سوم سال 2019 روانه بازار گردد.

شرکت چینی مورد بحث همچنین اعلام کرده قصد دارد پیش از نیمه دوم سال 2019 مودم هات اسپات قابل حمل با امکان پشتیبانی از شبکه های مخابراتی 5G را معرفی نماید.

پیش از این هواوی در رویداد کنگره جهانی موبایل سال 2018، از نخستین چیپ 5G خود به نام «Balong 5G01» رونمایی کرده بود. قرار است گوشی هوشمند و نیز مودم مورد بحث از چیپ های مودم طراحی شده توسط خود هواوی بهره ببرند.

انتظار می رود همین چیپ در مودم وای-فای یاد شده به کار رود. در حالی که مشخص نیست برای اولین گوشی موبایل بهره مند از این فناوری از همین چیپ استفاده شود، یا نمونه جدیدتری در نظر گرفته شود.

بنا بر گزارش اها احتمالاً در ماه های آتی سایر تولید کنندگان گوشی های هوشمند نیز شروع به اعلام طرح های خود برای گجت های مبتنی بر فناوری 5G خواهند کرد. به احتمال قریب به یقین زمان بندی سایر کمپانی ها نیز تقریباً مشابه با هواوی خواهد بود.

شبکه مخابراتی 5G
ایرانسل در سال 96 شبکه 5G را با موفقیت آزمایش کرده بود.

با این حال انتظار می رود خرید دستگاه های مجهز به این فناوری حداقل در اویل عرضه چندان برای کاربران توجیه نداشته باشد، زیرا احتمالاً در ابتدا تنها در مناطق محدودی امکان استفاده از تکنولوژی 5G فراهم خواهد شد.

ایرانسل نیز با آزمایش فناوری مخابراتی 5G نشان داده که در راستای پیاده سازی آن در کشورمان در آینده نه چندان دور مصمم است و به این ترتیب انتظار می رود گوشی های بهره مند از مودم های سازگار، پس از عرضه به بازارهای جهانی در ایران نیز قابل استفاده باشند.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی