ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پانکراس مصنوعی به کمک بیماران دیابتی خواهد آمد

وقتی صحبت از فناوری‌های پوشیدنی به میان می‌آید بسیاری فقط به ساعت‌های مچی ، دستبندها و عینک‌های هوشمند فکر می‌کنند. اما بخش وسیعی از این فناوری‌ها مربوط به گجت‌های پزشکی می‌شود. از طریق پژوهش‌های جدیدی که محققان ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۴

وقتی صحبت از فناوری‌های پوشیدنی به میان می‌آید بسیاری فقط به ساعت‌های مچی ، دستبندها و عینک‌های هوشمند فکر می‌کنند. اما بخش وسیعی از این فناوری‌ها مربوط به گجت‌های پزشکی می‌شود. از طریق پژوهش‌های جدیدی که محققان در این زمینه انجام داده‌اند موفق به ساخت پانکراس مصنوعی شده‌اند که می‌تواند به کمک بیماران مبتلا به دیابت نوع یک آید.

جزئیات مربوط به این پانکراس مصنوعی به تازگی در یکی از ژورنال‌های تخصصی داروسازی به چاپ رسیده است. محصولی که حاصل تلاش محققان دانشگاه بوستون و بیمارستان ماساچوست است و تاکنون نیز در 52 مورد موفق بوده.

e59a4c9bb847f687192a47953628b48d_7ttc

این دستگاه می‌تواند عملکرد پانکراس را از طریق تنظیم سطح هورمون‌های انسولین و گلوکاگون شبیه‌سازی کند و به همین دلیل پانکراس مصنوعی نامیده می‌شود. این دو هورمون می توانند سطح گلوکز خون را تغییر دهند و برای همین پانکراس یکی از اندام‌های مهم در تعیین مقدار گلوکز خون است.

bncpn0987

در اولین گام باید برنامه مربوطه بر روی آیفون بیمار نصب گردد تا به صورت بی‌سیم تزریق زیر پوستی را با الگوریتم‌های خود تحت کنترل داشته باشد. در سوی دیگر یک سنسور ، سطح گلوکز خون و دیگر اطلاعات را برای برنامه تهیه می‌کند و در مواقع ضروری نیز می‌تواند به کاربر هشدار دهد. در آخر برنامه تصمیم می‌گیرد که کدام از یک هورمون‌های انسولین یا گلوکاگون توسط دو پمپ کوچک به بیمار تزریق شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی