ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

15 گجتی که در سال 2015 انتظارشان را می کشیم

موج تلفن های همراه سال 2015 قرار است از هر سال دیگری بهتر و سریع تر باشد. ظاهری جذاب و باتری هایی با عمر طولانی بیشتر از دیگر ویژگی های آن ها هستند اما هنوز ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۵

موج تلفن های همراه سال 2015 قرار است از هر سال دیگری بهتر و سریع تر باشد. ظاهری جذاب و باتری هایی با عمر طولانی بیشتر از دیگر ویژگی های آن ها هستند اما هنوز اطلاعات زیادی در مورد اغلب آن ها نداریم.

سال آینده، زمان شروع انتقال اندروید و کوالکام به دنیای 64 بیتی است. اسنپدراگون 810 قلب تپنده بسیاری از اسمارت فون ها خواهد بود و ویژگی های جدیدی را به این دستگاه ها خواهد آورد که چیپ های گرافیکی آدرنو 430 و پشتیبانی از رم های LPDDR4 برخی از آن ها هستند. دوربین را هم فراموش نکنید، سال آینده بسیاری از تلفن های همراه قابلیت فیلم برداری با کیفیت تصویر 4K را خواهند داشت.

تلفن های همراه و تبلت هایی که در ادامه مطلب نام شان آمده، اغلب هنوز تائید نشده اند اما مثل روز روشن است که اپل شهریور سال آینده آیفون جدید را معرفی خواهد کرد یا سامسونگ و سونی پرچمداران خود را در چه فواصلی معرفی می کنند. شاید تنها اسم برخی از آن ها دستخوش تغییراتی شده باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

OnePlus Two

composition-main

وان پلاس وان اوایل سال 2014 رونمایی شد و به ما نشان داد که تولیدکنندگان ژاپنی گاهی می توانند کاری انجام دهند که از عهده دیگران خارج است: یک تلفن پرچمدار را هم قیمت یک تلفن میان رده بفروشند.

وان پلاس وان تلفن عجیب و غریبی بود و دست کمتر کسی دیده شد. تعداد بسیار محدودی از آن به بازار رسید و در نتیجه تولید انبوه نداشت. شایعات پیرامون دومین تلفن همراه شرکت با نام وان پلاس دو می چرخد که صفحه نمایشی کوچکتر دارد و احتمالا این یکی به تولید انبوه برسد.

Moto X 2015

09moto-x-2014

Moto X فصل جدیدی را برای موتورولا زیر پرچم گوگل در سال 2013 شروع کرد. اگرچه از لحاظ تکنولوژیکی چیز عجیبی نبود اما در زمینه شخصی سازی بی نظیر بود. همه چیز را می توانستید عوض کنید. در سال 2014، دو اتفاق رخ داد،. Moto X نسخه 2014 عرضه شد و نشان داد که گوگل از اشتباهاتش درس گرفته و سخت افزار را ارتقا داد. دومین اتفاق هم خریداری شدن موتورولا توسط Lenovo بود.

حالا مشتاقیم بدانیم که Moto X بعدی تحت سلطه ی Lenovo به کجا خواهد رسید.آیا همچنان برندی محبوب در بازار خواهد بود یا خیر.

Microsoft Lumia 2020 PureView

201307122331426210

هنوز دنباله ای موفق برای لومیا 1020 عرضه نشده و مایکروسافت هم که تقریبا نوکیا را از بین برده. اما می دانیم PureView هنوز نمرده و جایی در میان پروژه های متعدد خفته است. در سال 2014، مایکروسافت روی عرضه آپدیت نرم افزاری ویندوزفون 8.1 تمرکز بسیاری داشت و انتظارات ما برای عرضه لومیا 2020 یا با هر نام دیگری، بالا برد.

Amazon Kindle Fire 2015

KindleFireHDX89Horizontal

خط تولید کیندل فایرهای آمازون بسیار قوی عمل کرده و رقیب خوبی برای تبلت های معروف سامسونگ محسوب می شود. اما از آنجایی که آینده تبلت ها پیچیده و غیر ملموس است، پیش بینی عملکرد ورژن های بعدی کیندل فایر هم سخت و دشوار است.

شایعات می گویند که آمازون به سوی صفحه نمایش بزرگ تر می رود تا عملکرد تبلت ها را ارتقا بخشد. بنابراین عجیب نیست که به سمت نمایشگر 12 اینچی (و یا حتی بیشتر) برویم. به مانند همیشه، از آمازون انتظار قیمت عالی، سخت افزار بی نظیر و شخصی سازی سنگین شرکت روی اندروید 5.0 آب نبات چوبی را داریم.

Motorola Moto G 2015

screen-shot-2014-05-13-at-2-57-11-am

موتو جی از موتورولا، انقلابی را در زمینه تلفن های همراه میان رده در سال 2013 شروع کرد. امسال باز هم مدل 2014 این تلفن ها به تحت تاثیر قرار دادن بازار با قیمت عالی در برابر امکانات بالا ادامه دادند.

اگرچه، زمانه عوض شده و اسنپدراگون 400 که روی دو مدل 2013 و 2014 موتو جی قرار دارد کم کم سالخوردگی خود را نشان می دهد. به همین دلیل انتظار داریم موتورولا و Lenovo، امسال از محصولی جدید با پشتیبانی از اسنپدراگون 410 معرفی کنند. البته، صفحه نمایش عالی، عمر باتری بالا و دوربین با کیفیت همچنان مانند گذشته باشد.

Microsoft Surface Pro 4

Surface-Pro-3

بعد از عرضه لپ تاپ-تبلت های سرفیس و در نهایت عرضه سرفیس پرو 3، ما انتظار داریم ورژن چهارم این گجت در بهترین حالت ممکن باشد.

آنچه از مدل سال 2015 یا سرفیس پرو 4 انتظار داریم، چیپ های 20 نانومتری برادول اینتل است که کارایی بالاتری دارند و مصرف باتری شان کاهش یافته. عملکرد بهتر و سریع تر سرفیس پرو 4، تنها دلیلی است که می توانیم آن را بالاتر از یک لپ تاپ در نظر بگیریم.

Sony Xperia Z4

sony-xperia-z3-347-photoessay_verge_super_wide

به نظر می رسد که سونی عرضه دو پرچمدار در یک سال را متوقف کرده و می خواهد سالانه روی یک محصول تمرکز کند. بنابراین سال آینده منتظر اکسپریا زد 4 هستیم.

سونی احتمالا به سراغ صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD می رود تا خودش را با استانداردهای امروز وفق دهد. اسنپدراگون 810 و رابط کاربری ساده تر برای دوربین می تواند Z4 را به یک رقیب واقعی در بازار تبدیل کند.

Xiaomi Mi5

s_5b7c3ea0e1ab41e984b6c25b63081cdc_meitu_1

شیائومی در عرض یک سال به بزرگ ترین تولید کننده تلفن های هوشمند در چین تبدیل شد و در همین بازه زمانی به عنوان سومین تولید کننده بزرگ در جهان مطرح گردید. اما شاید زیاد در مورد آن ها نشنیده باشید، چرا که محصولات شیائومی معمولا فراتر از مرزهای چین و هند و چند کشور دیگر نرفته. به زودی چینی ها وارد بازار برزیل هم می شوند و بعید نیست در سال های آتی بخواهند به آمریکا و اروپا هم ورود کنند.

شیائومی می 5 یکی از تلفن های مورد انتظار سال 2015 است.

LG G4

lg_g3_flickr_official

LG G4 احتمالا اولین تلفن همراهی خواهد بود که با چیپ انحصاری این شرکت به بازار عرضه خواهد شد و دنباله رو G3 می شود. کیفیت کارهای ال جی در یکی دو سال گذشته بسیار بالا بوده اما قیمت کمتر آن را در گود رقابت کنار سامسونگ قرار می دهد. ال جی از اهرم قیمت مقرون به صرفه محصولاتش استفاده می کند، بنابراین اگر سامسونگ می خواهد همچنان سلطنت کند باید نوآوری بیشتری به خرج دهد.

HTC One M9

The-HTC-One-M8

HTC One M8 استانداردهای جدیدی را برای یک تلفن تمام آلومینیومی اندرویدی تعریف کرد به حدی که برخی معتقدند این طراحی از اپل الهام گرفته شده. اما دوربین اولتراپیکسل با رزولوشن 4 مگاپیکسلی ضعیف جای پیشرفت بسیاری دارد.

امیدواریم که HTC بالاخره درس عبرتی بگیرد و علاوه بر کیفیت، رزولوشن را هم ارتقا بخشد. M9 می تواند تایوانی ها را به دوران طلایی درآمد زایی شان بازگرداند. طراحی زیبای تلفن و نرم افزار روان Sense را در گجت های اندرویدی زیادی نمی توان پیدا کرد.

Apple iPad Pro (مدل 12 اینچی)

2691029-ipad

همه ما در مورد آیپد پرو 12.2 اینچی شنیده ایم اما به نظرم می رسد این دستگاه تا سال 2015 قرار نیست از راه برسد. تبلت ها وارد فضای جدیدی می شوند و اپل به عنوان شروع کننده این جریان باید آگاهانه محصولاتش را وارد بازار کند. آیپد پرو جایگزین مدل 7.9 اینچی می شود و تبلت های بزرگ تری از اپل برای افزایش کارایی به خط تولید اضافه خواهند شد. سیستم عامل آپدیت شده iOS در سال آینده می تواند ویژگی هایی همچون باز کردن چندین پنجره را برای اولین بار ممکن کند.

Samsung Galaxy S6

maxresdefault

گلکسی اس 6 باید تغییرات بزرگی را به خانواده پرچم داران سامسونگ بیاورد. انتظار می رود گلکسی آلفا و نوت 4 به کره ای ها قبولانده باشد که باید با پلاستیک خداحافظی کنند و به فلز روی بیاورند. اما به هر حال، جز ظاهر غیر قابل بحث S5، سامسونگ باید در درون هم به پای رقبا برسد. در مورد این دستگاه دوربین 16 یا 21 مگاپیکسلی با سنسور IMX240 سونی از انتظارات اصلی است و چیپ اسنپدراگون 810 هم که از ملزومات.

Samsung Galaxy Note 5

samsung-galaxy-note-4-9024

نوت 4 چندی پیش عرضه شد و نیامده خبر از پنجمی است. برخی مدعی شده اند که تلفن بزرگ بعدی سامسونگ در دنیای تبلت ها مجهز به صفحه نمایش 5.9 اینچی و رزولوشن Ultra HD است. باید بدانید که صحت این شایعات هنوز مشخص نیست و تا رسیدن گلکسی نوت 5 به خط تولید زمان بسیار زیادی باقی مانده.

شاید چنین اتفاقی رخ ندهد اما انتظار داریم پردازنده های 64 بیتی و S Pen بهبود یافته، گلکسی نوت 5 را به یک محصول رده بالای پرکاربرد تبدیل کند.

Apple Watch

Apple-Watch-logo-main1

اپل واچ تنها محصول این لیست محسوب می شود که دیگر یک راز نیست و چیزهای زیادی از آن می دانیم. تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل چندی پیش از آن در کنار آیفون های جدید رونمایی کرد اما دقیقا چیزی نبود که اهالی تکنولوژی انتظارش را داشتند. اپل واچ بیشتر به جای اینکه یک فناوری جدید محسوب شود، وسیله ای تزئینی و ورزشی است. البته فراموش نکنید که مدل طلایی آن رسما یک جواهر به حساب می آید.

بله، همانقدر هم گران قیمت. در حقیقت وقتی مدل معمولی 350 دلار قیمت دارد، چه انتظاری از مدل طلاکاری شده دارید؟ شاید بتوان گفت 5 هزار دلار به نظر منطقی است.

Apple iPhone 6s/iPhone 6s Plus

iphone6

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، یک سال خارق العاده دیگر را برای اپل به ارمغان آوردند. طراحی عالی (البته با در نظر گرفتن نکات منفی برجسته) و همچنین سیستم عامل فوق العاده iOS 8 کار با آیفون را از هر زمان دیگری ساده تر کرده.

آیفون های سال 2015 چه چیزی در خود دارند که سبب شگفتی ما خواهند شد؟ به نظر نمی رسد تا مدت ها اپل به فکر تغییر سایز صفحه نمایشگر تلفن هایش بیفتد اما به جز سخت افزار قوی تر و دوربین بهتر، کدام ویژگی انقلابی را باید انتظار داشته باشیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • تاج کبیر
    تاج کبیر | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    ببخشید لومیا جدید قرار بود بیاد چی شد

  • محمد علی
    محمد علی | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    آقایون. مطمئن هستید که شکل دوربین نوکیا جدید اینطور هست

  • نا شناس
    نا شناس | ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

    چرا عکساتون قدیمیه؟ مثلاً به جای عکسLG G4 عکس G3رو گذاشتید

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    وای خدا اکسپریا Z4چه شود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی