ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا گوگل در حال تولید پوست انسان است؟

اواخر سال پیش، گوگل از تولید نانو ذرات مغناطیسی ریزی خبر داد که توانایی شناسایی سرطان و دیگر بیماری های مهم در بدن را دارند. هدف گوگل این است که مردم با قورت دادن یک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

اواخر سال پیش، گوگل از تولید نانو ذرات مغناطیسی ریزی خبر داد که توانایی شناسایی سرطان و دیگر بیماری های مهم در بدن را دارند. هدف گوگل این است که مردم با قورت دادن یک کپسول یا قرص، نانو ذرات را وارد بدن خود کرده و آن ها را در سراسر بدن پخش کنند. نانو ذرات هر کدام به هدف خاصی طراحی شده اند، برای مثال، یک نانو ذره می تواند آنتی بادی خاصی روی خود داشته باشد تا سلولی مربوط به یک بیماری خاص را شناسایی کند.

زمانی که ذره به پروتئین سطحی سلول بیمار چسبید، فعال و روشن می شود و حالا دستبندی که همراه با قرص ها عرضه شده، کار خود را آغاز می کند. دستبند می تواند تمام ذرات در تماس با سلول های سرطانی را شناسایی کند.

برای توسعه و ساخت قرص و دستبند (که فاصله زیادی تا تبدیل شدن به حقیقت دارند)، گوگل باید مشخص کند چه مقدار نور از قسمت های مختلف پوست می گذرند تا به دست بند برسد. بله، گوگل در حال ساختن پوست انسان در بخش Life Sciences خود است.

جیمز هامبلین از The Atlantic، با مدیر این قسمت، Andrew Conrad مصاحبه ای داشته که در زیر خلاصه ای از آن را با هم مرور می کنیم.

1
گوگل 100 دکتر و محقق را به کار گرفته تا روی پروژه های مختلفی مطالعات خود را آغاز کنند. مطالعاتی که از 3 سال پیش آغاز شده است.
2
کانرد می گوید هدفشان تغییر دید مردم به پزشکی و سلامت است. آن ها می خواهند درمان را از حالت منفعل و مقطعی (برای مثال وقتی سرما می خورید به دکتر می روید) به حالت فعال و پیش گیرانه تبدیل کنند.
3
نانوذرات گوگل به قدری کوچک است که 2 هزار عدد از آن ها می تواند در یک گلبول قرمز جای شود.
h012r
هدف گوگل فرستادن نانوذرات به درون خون و سپس جمع کردن آن ها با آهنربای روی دستبند است.
4
برای دریافت نور کافی از نانوذرات، کانرد باید متوجه شود که دقیقا چع مقدار نور از پوست، در نواحی مختلف بدن می گذرد، بنابراین گوگل به تولید پوست مصنوعی روی آورده است.
5
این ها مدل های دست انسان هستند که توسط مواد خاصی ساخته شده اند تا مورد آزمایش قرار بگیرند.
6
گوگل پوست های مختلفی با رنگ ها و ضخامت های متعدد ساخته تا همه چیز را زیر نظر گرفته باشد.
7
پروژه Baseline سعی در این دارد که متوجه شود یک انسان سالم، چه ویژگی هایی دارد و به چه انسانی می گویند سالم. به این منظور، گوگل 175 داوطلب را مورد آزمایش قرار داده است.
8
دیدگاه گوگل می تواند آینده پزشکی را در سراسر دنیا تغییر دهد اما انتظار نداشته باشید به این زودی ها، پزشک شما برای شناسایی بیماری تان از قرص های گوگل استفاده کند. کانر می گوید پیشرفت گوگل در این زمینه سریع و خوب بوده اما مسیری که آن ها در آن قدم گذاشته اند طولانی و طاقت فرساست. اما در هر صورت، گوگل چندین سال با دستیابی کامل به این تکنولوژی فاصله دارد، نه چندین دهه.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    خیلی عالیه.
    مثل ویندوز که روش آنتی ویروس نصب می کنیم یه روز میرسه که روی بدنمونم آنتی ویروس نصب می کنیم و با ساعت، موبایل، تبلت، لپ تاپ و... وضعیتمون رو چک می کنیم.

    من به آینده سلامتی دنیا امیدوارم و شاید روزی برسه که 200 سال عمر کردن برای انسان کاملا طبیعی باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی