ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: ثبت تخلفات رانندگی

تخلفات رانندگی همیشه در دید ماموران راهنمایی و رانندگی و همیارانشان انجام نمی گیرند و متأسفانه در برخی مواقع، رانندگان با احساس عدم حضور ماموران، دست به انجام حرکات خلاف قوانین رانندگی می زنند. شاید ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

تخلفات رانندگی همیشه در دید ماموران راهنمایی و رانندگی و همیارانشان انجام نمی گیرند و متأسفانه در برخی مواقع، رانندگان با احساس عدم حضور ماموران، دست به انجام حرکات خلاف قوانین رانندگی می زنند.

شاید شما نیز با این تخلفات پنهان از دید ماموران راهنمایی و رانندگی مواجه شده اید. بعضا پیش می آید که راننده خاطی حقوق دیگران را تضییع می کند و کسی نیست که قانون را در مورد آنها اجرا کند.

راهنمایی و رانندگی برای این مواقع چاره ای اندیشیده و به نوعی از کمک شهروندان استفاده می نماید. سامانه ای در سایت این سازمان قرار دارد که با ثبت نام و ورود به آن می توانید تخلفات رانندگی افراد خاطی را ثبت نمایید و برای اثبات این تخلف جایی برای بارگزاری تصویر در نظر گرفته شده است.

این سرویس در ایام عید نوروز که ترددهای بین شهری و جاده ای افزایش قابل توجهی دارند، کاربرد پیدا می کند و متخلفانی که حقوق دیگران را تضییع کرده و از دید مجریان قانون پنهان مانده اند را به مراجع ذیصلاح معرفی می کند.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید تا با سامانه اعلام تخلفات رانندگی آشنا شده و رانندگان خاطی را به راهنمایی و رانندگی معرفی کنید.

قبل از آشنایی با این سیستم، باید اشاره کنیم که بهتر است در هنگام روبرو شدن با صحنه تخلف از خودروی فرد خاطی در هنگام تخلف عکس بگیرید تا در سامانه فوق ثبت نمایید.

سامانه تخلفات ثبت شده توسط مردم

این سیستم یکی ار بخش های سایت راهنمایی و رانندگی کشور است و همانطور که از نامش پیداست برای ثبت تخلفات رانندگی توسط شهروندان ایرانی در نظر گرفته شده. در ابتدا باید برای ورود به سامانه و ثبت تخلفات از طریق این صفحه ثبت نام نمایید.

ثبت نام جهت درج تخلفات دریافتی
ثبت نام جهت درج تخلفات دریافتی

همانطور که در تصویر بالا می بینید برای ثبت نام باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، نام پدر و تحصیلات خود را وارد نمایید.

پس از تکمیل فرم ثبت نام، کد دسترسی به سامانه برای شما نمایش داده می شود.

کد دسترسی به سامانه
کد دسترسی به سامانه

حالا کافی است به صفحه ورود مراجعه کرده و با استفاده از شماره ملی و کد دسترسی که سامانه به شما داده، وارد سیستم شوید.

ورود برای درج تخلفات
ورود برای درج تخلفات

حالا که وارد سامانه شده اید، فرمی برای درج تخلفات در همین صفحه برایتان باز می شود.

فرم ثبت تخلف
فرم ثبت تخلف

در این فرم باید فیلدهای درخواستی را پر نمایید و در پایان دکمه ثبت را بزنید. توجه کنید این سیستم برای ثبت کدهای تخلفی زیر است:

لیست تخلفات
لیست تخلفات

فقط توجه داشته باشید که بهتر است ثبت تخلفات رانندگی همراه با تصویر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • hossein esfini
    hossein esfini | ۷ مهر ۱۳۹۵

    من تصمیم گرفتم از این سامانه استفاده کنم. چون که موتوری ها تو پیاده رو امان مونو بریدند . خیابان جناح پیاده رو هاش واقعا دیگه افتضاح شده . ترافیک که میشه میزنن تو پیاده رو موتوری ها . به جای عکس فیلم باید بفرستیم والا .

  • كاوه
    كاوه | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    از خصلتهای ما ایرانی‌هاست که دنبال نکات منفی هر قضیه‌ای برای ضربه زدن به دیگران میگردیم ،
    جدای از مباحث مطرح شده‌ی اساتیدی که دنبال انتقام از دشمن و غیره هستند اگر کمی فکر کنید و شاید هم سن و سال و تجربه‌تون اجازه بده فی‌نفسه سامانه‌ی بدرد بخوریست .

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    بهمون پول نمیدید،بالاخره ما هم پلیس میشیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی