ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با OxygenOS آشنا شوید؛ نسخه جدیدی از اندروید مخصوص وان پلاس

سال گذشته شرکت چینی وان پلاس تلاش نمود تا با عرضه تلفن هوشمندی شبیه به پرچمداران (اما با نصف قیمت آنها) جای سامسونگ و HTC را بگیرد. محصول ارائه شده که OnePlus One خوانده می شد نسخه بهینه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

سال گذشته شرکت چینی وان پلاس تلاش نمود تا با عرضه تلفن هوشمندی شبیه به پرچمداران (اما با نصف قیمت آنها) جای سامسونگ و HTC را بگیرد.

محصول ارائه شده که OnePlus One خوانده می شد نسخه بهینه سازی شده ای از اندروید را داشت که توسط سیانوژن توسعه یافته بود، اما حالا این شرکت اعلام کرده که در نظر دارد نرم افزار اختصاصی خود را برای تلفن های همراهش عرضه نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

OxygenOS نام سیستم عامل ارائه شده توسط وان پلاس است که پس از چند دوره تأخیر بالاخره برای مالکان OnePlus One آماده گردیده و می توانند آن را دانلود کرده و روی تلفن های هوشمند خود نصب نمایند.

این سیستم عامل به صورت کاملا بومی توسط کارشناسان OnePlus طراحی شده، هر چند که بیشتر به نسخه بهبود یافته و جدیدی از آبنبات چوبی اندروید شباهت دارد تا یک سیستم عامل کاملا جدید.

شرکت توسعه دهنده هم طی بیانیه ای اعلام کرده که در ساخت نرم افزار یاد شده نوعی رویکرد «بازگشت به اصول اولیه» را دنبال نموده و اظهار داشته که «ما مواردی مانند عملکرد و عمر باتری را به امکانات و مشخصات دیگر ارجحیت داده ایم.»

این گفته بدان معناست که نرم افزار مذکور تفاوت زیادی با آنچه روی تلفن های همراه نکسوس مشاهده خواهد کرد، ندارد. البته برخی امکانات از قبیل میانبرهای حرکتی برای آن در نظر گرفته شده که می توانید در زمان خاموش بودن صفحه نمایش از آنها بهره بگیرید.

علاوه بر اینها، نوعی منوی تنظیمات سریع، فایل اکسپلورر و چند آپشن پیشرفته دیگر (که اغلب شان در سیانوژن موجود بودند) هم برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده.

اما ساده بودن لزوما به معنا بد بودن OxygenOS نیست و تردیدی نخواهد بود که با یک سیستم عامل سریع، باثبات و کاربردی روبرو خواهیم بود.

شرکت توسعه دهنده اعلام داشته که هدفش از ارائه این سیستم عامل عرضه آپدیت های سریع تر و قابل توجه تر و همچنین سرویس های یکپارچه سازی شده بهتر برای کاربرانش است.

با این همه نکته ای که در بیانیه خبری شرکت مذکور به آن اشاره نشده این است که با ارائه اکسیژن، وابستگی این شرکت به سیانوژن نیز کمتر خواهد شد.

این دو شرکت از زمانی که سیانوژن قراردادی انحصاری را با شرکت هندی مایکرومکس به امضا رساند (یعنی درست پیش از برگزاری رویداد خبری از قبل برنامه ریزی شده وان پلاس در این شبه قاره) روابط سردی را با یکدیگر تجربه کردند.

انتظار می رود که OxygenOS عاقبت به عنوان سیستم عامل پیش فرض برای دستگاه هایی چون OnePlus Two که قرار است در آینده ارائه گردند، در نظر گرفته شود اما فعلا کاربران محصولات وان پلاس مجبورند که خودشان این کار را به صورت دستی انجام داده و آن را جایگزین سیانوژن نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    سیانوژن لذت به روز بودن اما من هنوز منتظر اندروید 5 واسه زد 3 هستم

    • Armin Abdi
      Armin Abdi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

      اگه خیلی منتظر اندروید لالی پاپ هستید و هنوز با pc companion دریافتش نکردید میتونید رام گوشیتونو دانلود کنید و با فلش‌تولز فلش کنید.

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    ای بابا این که منو ش مث اندروید5 پشتش معلوم نی!!
    باو منو پشتش باس معلوم باشه. شیشه ای باشه اصا اینطوری حال نمیده... الان الجی منو ش شیشه ایه خیلی خوبه...
    .
    آقا چطور فایلی که توی دانلود منیجر داره دانلود میشه تو گوگل درایو آپلود کنیم؟ مستقیم. بدونِ اینکه دانلودش کنم... ریموت کنم. آخه لینک دارم که مستقیم نیست و قابل لیچ کردن نیست. نمیدونم چرا.. باس چیکار کنم؟!

    • حامد
      حامد | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

      با یه لانچر راحت عوض میشه.

    • Mamos98
      Mamos98 | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

      اولا که نمیشه روی درایو ریموت آپلود کرد مگر اینکه یه برنامه ای متصل به حساب گوگلت اینکار رو بکنه یا خودت یکی بنویسی :)
      دوم UploadBoy واقعا بهترین سیستم ریموت آپلود بین سایت های ایرانی و بین المللی رو داره با سقف آپلود 100 گیگ!!!!!!!!!
      ولی اگر از مدیافایر و این سایت های اشتراکی بخوای ریموت کنی نمیشه چرا که این ها با استفاده از کوکی ها و session ها متوجه میشن که لینک مستقیمی که فقط شما باید داشته باشی و به خاطرش چندثانیه صبر کردی رو الان یک سرور دیگه داره درخواست می کنه به خاطر همین درخواست رو refuse می کنه و عملا فایل رو در اختیار سرور آپلود کننده قرار نمیده و فقط شمایین که می تونین دانلودش کنی!
      اما یه راه حل استفاده از سرویس های مستقیم کننده است که به نظرم رپیدباز بهترینشونه! تازه اگر لینک مستقیم رو جای دیگه هم کپی کنی 403 نمیده و میشه ریموت کرد بشرط اینکه لینک واقعا مستقیمه (احیانا اگر بعدا خواستی اکانت بخری اون لینکی که user.dl.rapidbaz.ir/premium/sessioncode/filename.type داره )رو باید کپی کرد در بخش ریموت آپلود!
      جالبی UploadBoy اونجاست که چند تا سرور داره و به خصوص سرور ایران هم داره که به علت همین شبکه اینترانت ملی با کلی سرعت بالاتر میشه دانلود کرد فایل رو! تازه اگر حساب دانلودش رو هم بخری دیگه نیازی نیست صبر کنی و زرتی میتونی فایل رو با کلیک دانلود کنی! من که حساب ندارم ولی خیلی ازش راضیم و برای دانلود هر کاری اینجا گفتم رو می کنم!
      قبلا هم از IDM استفاده می کردم ولی الان سوئیچ کردم به Flashget که امکانات کمتر داره ولی مهم تر از همه رایگانه!

مطالب پیشنهادی